Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katotteko te noita "Murhaaja kotonani" ym. murha ohjelmia Frii-kanavalta?

Vierailija
13.01.2023 |

Muehaaja kotonani, Murhaaja naapurissa, Läheiseni on murhaaja ym niitä on paljon. Ahistavia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt henkilöitä jotka katsoo kyseisiä ohjelmia. Kertooko tälläisten ohjelmien katselu jotain katsojan sisäisestä mielenmaisemasta?

Ei kerro,itseasiassa olen hyvinkin empaattinen

sivusta

Vierailija
22/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä. Samanlaisen kaavan toistaminen genressä vähän ärsyttää.

Esim. Aina on niin aurinkoinen, sydämellinen ihminen, joka murhataan.

Pitääkö päätellä, että mitä veemäisempi ei joudu murhatuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lempiohjelmia! Nyt on tullut öisin "Murha menneisyydestä", varsin kiinnostavia juttuja. True crime kiinnostaa muutenkin, kirjat siis esim.

Vierailija
24/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson niitä välillä, nykyään harvemmin, mutta olen kuunnellut viime syksystä asti podcastia, jossa kerrotaan tosielämän murhatarinoita, välillä myös onnettomuuksia ja muuta vastaavaa. Mielenkiintoisia juttuja.

Kerrotko mikä podcast?

Vierailija
25/46 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt henkilöitä jotka katsoo kyseisiä ohjelmia. Kertooko tälläisten ohjelmien katselu jotain katsojan sisäisestä mielenmaisemasta?

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää! Minä katson, koska amerikkalainen oikeusjärjestelmä on todella erikoinen. Samoin poliisien työ, siellähän on tarkka raja, millä alueella (osavaltio) rikoksia ratkoo. FBI, miten toimii ja koska kutsutaan. Minkälaisia rangaistuksia tulee. Miten rikollinen jää kiinni, jos jää. Ihmisten omituisuus tai siis erilaisuus Suomeen verrattuna. Kirkon rooli. Ja perheenjäsenten rooli rikollisten suojelussa.

Joskus tosin rikollinen on niin hullu tai karmiva (kuten eilen), että vaihdan kanavaa.

Vierailija
26/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että ihmiset jotka noita katsovat ovat hieman taipuvaisia henkirikokseen? Kysymys on siitä ,mikä takia noita edes näytetään? Sieltä moni saa kytköksen tehdä väkivaltaa. Jotenkin tuntuu että katsojat ovat normaalista poikkeavia?

Vierailija
27/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä. 

Vierailija
28/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että ihmiset jotka noita katsovat ovat hieman taipuvaisia henkirikokseen? Kysymys on siitä ,mikä takia noita edes näytetään? Sieltä moni saa kytköksen tehdä väkivaltaa. Jotenkin tuntuu että katsojat ovat normaalista poikkeavia?

Jotenkin tuntuu, että OLET SEKAISIN, henkirikoksiin taipuvaisia? 😂

Ihan varmaan joo.

Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita, piste.

Vierailija
29/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät todellakaan ole "normaalista" poikkeavia! Onko rikoskirjoittajatkin tai podcastien tekijät? Aika käsittämätön oletus että rikolliset katsois noita. Itsekin katsonut aina, seuraan rikosuutisia, lapsena jo luin Alibia. Olenko rikollinen? En, päinvastoin, hyvin lainkuuliainen. Isoin rikokseni on kävely punaisia päin. En ole väkivaltainen mitenkään.

Vierailija
30/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut jo vuosikymmeniä noita. Olen psykopaatin uhri ja siksi kiinnostaa nuo koska noissa on usein "pääosassa" pyskopaatti.

Vierailija
31/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha menneisyydestä on mielenkiintoinen.

Vierailija
32/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiinnostuin jokunen vuosi sitten. Sitä ennen en ymmärtänyt esim. alibi-lehteä lukevia. Enkä vieläkään lue sitä.

Minulle kävi niin että läheinen perheenjäsen muuttui täysin toiseksi henkilöksi. Sellainen ihminen johon luulin että voin kaikista eniten maailmassa luottaa. Maailmani järkkyi eikä ole vieläkään palannut entiselleen. Kiinnostuin ihmismielestä, manipuloinnista, kulteista ja mikä niiden taustalla on. Sitä kautta ajauduin true crimea seuraamaan. 

En seuraa sellaista väkivallalla mässäilyä. Esim. monet suomalaista podaajat ohittavat raaimmat kohdat ja keskittyvät kuvaamaan miten tilanteet kehittyivät sellaisiksi. Minusta tämä on hirveän opettavaista ja mielestäni tällaisesta pitäisi puhua ja opettaa enemmän ihmisille. Ei elämä ole mitään pumpulia, kenenkä tahansa kohdalle voi sattua hirveyksiä ja siksi pitää oppia se, että ihmisiin ei voi luottaa ja pitää olla varuillaan.

Jos ihmiset osaisivat olla varuillaan ja pitää puoliaan rikokset voisivat vähentyä. Voi hirveä miten itsekin nuorena olin sinisilmäinen, pahoihin paikkoihin jouduin mutta pahemminkin olisi voinut käydä. Etenkin tytöille voisi opettaa enemmän maailman todellisuudesta. Naiset ovat suojattomia, meitä ei laki eikä valtio suojele. Rikollisten oikeudet ovat tärkeämpiä kuin naisen henki.

ä

Vierailija
33/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson kyllä. Samanlaisen kaavan toistaminen genressä vähän ärsyttää.

Esim. Aina on niin aurinkoinen, sydämellinen ihminen, joka murhataan.

Pitääkö päätellä, että mitä veemäisempi ei joudu murhatuksi?

Tätä juuri tarkoitan. Ei kannata olla sinisilmäinen, eikä liian kiltti ja sydämellinen. Kannattaa vähän varauksella aina kohdata ihmiset ja pitää puolensa ja olla terveen itsekäs. Ja tähän kannattaisi naiset opettaa eikä prkl jotain kympin käytösnumeroihin kannustaa.

t. edellinen

Vierailija
34/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on vähän vastaavia juttuja, mutta tarinankerrontana ehkä lyhyempiä ja kevyempiä, osa ei kevyitä. En nyt tarkoita ohjelmia jossa käydään läpi tapauksia (niitäkin löytyisi ja määrää pakko rajata, ei pysty liikaa katsomaan kerralla). Saisi olla positiivisiakin tarinoita, niitä ei näy.

Vierailija
35/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson niitä välillä, nykyään harvemmin, mutta olen kuunnellut viime syksystä asti podcastia, jossa kerrotaan tosielämän murhatarinoita, välillä myös onnettomuuksia ja muuta vastaavaa. Mielenkiintoisia juttuja.

Kerrotko mikä podcast?

Olen eri mutta suomalaiset podit on hyviä, esim. Jäljillä. Spotifystä löytää maistiasia mutta useimmat nykyisin ovat maksullisissa palveluissa.

Youtubessa hyvä on esim. Annukka Lascelles ja Goya true crime. 

Lisäksi katson enkuksi, Danielle Kirsty on lemppari. Englannin kuuntelu on parantunut. 

Seurasin myös uutistuottajia tuoreissa tapauksissa kuten Lori Vallow ja Chad Daybell. Ihan käsittämätön juttu, juuri tällainen minua kiinnostaa, mikä saa ihmisen hurahtamaan uskontoon ja uskomuksiin niin että on valmis t a ppamaan omat lapsensa. Voiko minullekin käydä niin? Seurasin kaikki Lorin oikeuskäsittelytkin, ihan älytön vyyhti. Netflixissä taitaa olla tästä, nimessä oli muistaakseni sana äitini tms.

Vierailija
36/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Olen väkivallaton, en vahingoita edes eläimiä, olen ollut vegaani 30 vuotta.

Vierailija
37/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari on "mu*haaja kotonani", tullut friiltä aina maanantaisin. Se on jotenkin niin koskettava, kun ne ihmiset siinä oikeasti kertovat karmeita tarinoitaan. Nyt sen tilalla alkoi joku jenkkifutikseen liittyvät mu*hat, ainakin eka jakso oli ihan shittii. Tossa "evil lives here"-sarjasta olis niin kiva nähdä lisää tuotantokausia, kun niitä kuitenkin on 13. Juu ja tiedän et voi maksamalla katsella.

Vierailija
38/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen id-kanavaa. Ympäri vuorokauden tulee näitä murhadokkareita. Ihan parasta!

Vierailija
39/46 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoratoisto palvelu discovery+, siellä on paljon true crime ohjelmia.

Kuukausi maksu n.5-6€. 

Vierailija
40/46 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhaaja kotonani ja Tavallinen murhaaja (American monster, on kai eri suomennos nykyään) ovat laadukkaita, keskittyvät enempi "psykologiseen puoleen". Web of lies oli myös kiinnostava ainakin joskus (tapaukset liittyvät aina jotenkin nettiin).

Kaikkia ei huvita katsoa, South Park määritteli sen hyvin: murh4 p0rn04. Ei mässäily ole tervettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän