Aina neuvotaan että pitää opetella sanomaan EI...
Ettei pala loppuun liiasta työstä. No mitäs sitten kun sanot ettet voi/pysty ottamaan jotain lisätyötä entisten päälle ja sillä ein sanomisella ei olekaan mitään merkitystä?
Sinut ripitetään ja pakotetaan pomon puoleen kääntymällä tekemään silti ne lisätyöt. Mitäs sitten pitää tehdä? Irtisanoutuako?
Kommentit (6)
Saman olen oppinut. Kiltti saa vaan lisää hommia, kun aina joustaa.
Minä sanoin aikoinaan edelliselle pomolleni, etten ehdi tehdä kaikkia annettuja hommia. Pomo ei tapojaan muuttanut, joten tein sen, minkä ehdin ja työt kasaantuivat.
Pomo sitten alkoi kyselemään tekemättömien töiden perään, kun asiakkaat alkoivat hermostumaan. Sanoin kertoneeni hänelle asiasta jo kuukausia aiemmin ja että minulla on kuukauden työt rästissä.
Pomo sitten palkkasi meille uuden työntekijän. Ja voin sanoa, että tällä palkalla pitää muutenkin olla nopea ja tehokas.
Aina kun sanon EI, toiset ihmiset suuttuvat minulle. Työkaverit, asiakkaat, sisarukset ja sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun sanon EI, toiset ihmiset suuttuvat minulle. Työkaverit, asiakkaat, sisarukset ja sukulaiset.
Antaa suuttua.
Vaikka. Jos arvostus on miinuksella ja sinua ei kunnioiteta työpaikassasi ollenkaan, niin miksi ihmeessä jäisit työpaikkaan? Pärjätköön ilman sinua. Jää vaikka ensin pitkälle saikulle.