Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheenaiheita, joista ette puhu ystäville?

Vierailija
13.01.2023 |

Onko sellaisia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todella sydänystäville voi kertoa melkein kaiken. esim. lapsuuden ystävät tietävät toisistaan useimmiten niin paljon, ettei tarvitse salailla paljoakaan(tai he huomaavat sen).

.

Vierailija
22/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden seurassa ei viitsi heittää amk-läppää ja toinen ei kestä politiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha, seksi, politiikka, mt-ongelmat, uskonto.

Ihan mielenkiinnosta, mistä ihmeestä sinä ja ystäväsi puhutte jos kaikki vähänkin mielipiteitä jakava tai henkilökohtainen on pois keskustelusta?

Vierailija
24/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämäni yksityiskohdista tai muiden ihmisten salaisuuksista en juttele kavereille, muuten voin puhua kaikesta heidän kanssaan, myös seksistä ja muista ihmisistä yleisellä tasolla.

Vierailija
25/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puhu parisuhteen haasteista. Siis sellaisista asioista kuten miehen kyvyttömyydestä raha-asioissa ja miettiä asioita pitkän päälle. Hän elää päivässä. Tänään rahaa, otetaan sviitti ja lähdetään laivalle yms. Minä taas huolehdin huomisesta, veloista ja laskujen maksamisesta ensi kuussa. Erityisesti kun mies on suhteellisen matalasti kannattavan yrityksen yrittäjä, joten aina venytetään penniä ja luottaa kai, että minä tienaan, minä käytän säästöjäni (perintöjä) jne. Ei maksa eläkemaksuja juurikaan ja eläkeikä siintää jo 10 vuoden päästä ja eläkekertymä on niin paska, että elämme köyhyydessä eläkeiässä tätä vauhtia, vaikka minun työeläkkeeni kai kohtuullinen onkin. Tämmöiset rahan ympärille kiertyvät asiat on sellaisia, joista en jaksa puhua. 

Vierailija
26/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha ja seksi

Miksi seksiasioista ei voisi puhua ystävän kanssa?

Koska seksiasiat on myös puolison yksityisasioita, eikä puolison yksityisasioita kerrota muille.

Toki yleisellä tasolla voi puhua, esimerkiksi että mistä itse tykkää ja mistä ei. Ei kuitenkaan siitä, mitä puolison kanssa tehdään ja miten.

Vierailija
27/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu uskonnosta, raha-asioistani, sukupuolielämästäni. Myöskään ystävältä en halua kuunnella näistä avautumista. Politiikka on rajatapaus. Jos pysyy yleisellä tasolla, se on kelvollinen puheenaihe.

Vierailija
28/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mistä ihmeestä sinä ja ystäväsi puhutte jos kaikki vähänkin mielipiteitä jakava tai henkilökohtainen on pois keskustelusta?

Ohis, mutta vastaan silti.

Matkoista, lapsista, miehistä noin yleisesti, työstä, vaatteista ja alennusmyynneistä, telkkuohjelmista, uutisista, ruuasta, käsitöistä, koulutuksista, tutuista, naapureista, joulusta, kesälomasta, muistelemme vanhoja juttuja, tieteestä, geopolitiikasta, pörssikursseista ja osakkeista, asunnoista, sisustuksesta, julkikkista, remonteista, autosta ja sen huoltoon liittyvistä asioista, lemmikeistä, urheilusta, musiikista, kitaroista, jalkapallosta, sairauksista tai tapaturmista jne. Kyllähän noita aiheita riittää.

Vierailija
29/35 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta vastaan silti.

Matkoista, lapsista, miehistä noin yleisesti, työstä, vaatteista ja alennusmyynneistä, telkkuohjelmista, uutisista, ruuasta, käsitöistä, koulutuksista, tutuista, naapureista, joulusta, kesälomasta, muistelemme vanhoja juttuja, tieteestä, geopolitiikasta, pörssikursseista ja osakkeista, asunnoista, sisustuksesta, julkikkista, remonteista, autosta ja sen huoltoon liittyvistä asioista, lemmikeistä, urheilusta, musiikista, kitaroista, jalkapallosta, sairauksista tai tapaturmista jne. Kyllähän noita aiheita riittää.

Kiva että vastasit. Ilmeisesti nuo viisi mainittua käsitettä eivät olleetkaan ehdottomia tai tulkittavissa niin, että mitään asiaan liittyvää ei keskustella edes yleisellä tasolla, koska muuten tuostakin listasta karsiutuisi osa pois.

Vierailija
30/35 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä jäin miettimään. Ettekö oikeasti sivua millään tavoin keskusteluissa mm. politiikkaa? Tai rahaa ja seksiä? Ja miksi mt-ongelmista ei voisi puhua ystävän kanssa? Tai uskonnosta?

Ainakin minä pystyn puhumaan ystävieni kanssa ihan kaikista asioista. Jos ystävän kanssa ei pysty puhumaan vaikeista asioista, niin en sanoisi tyyppiä ystäväksi, vaan kaveriksi tai tutuksi.

Mieheni on paras ystäväni ja hänen kanssaan puhun ihan kaikesta, toki muiden ystävieni kertomat asiat jätän puhumatta, mutta eivätpä ne miestäni kiinnostaisikaan.

Vierailija
31/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä jäin miettimään. Ettekö oikeasti sivua millään tavoin keskusteluissa mm. politiikkaa? Tai rahaa ja seksiä? Ja miksi mt-ongelmista ei voisi puhua ystävän kanssa? Tai uskonnosta?

Ainakin minä pystyn puhumaan ystävieni kanssa ihan kaikista asioista. Jos ystävän kanssa ei pysty puhumaan vaikeista asioista, niin en sanoisi tyyppiä ystäväksi, vaan kaveriksi tai tutuksi.

Mieheni on paras ystäväni ja hänen kanssaan puhun ihan kaikesta, toki muiden ystävieni kertomat asiat jätän puhumatta, mutta eivätpä ne miestäni kiinnostaisikaan.

En puhu listatuista asioista, koska ne kuuluvat vain minulle enkä halua jakaa tai kertoa mitä mieltä olen asioista. Uskonto esimerkiksi leimaa helposti jos vastapuoli on ateisti jne. Jos kerrot sinulla olevan mt-ongelmia, niin sinut leimataan liian raskaaksi ihmiseksi ja pam, seuraavaksi "ystäväsi" ovat hylänneet sinut. Seksistä en puhu, koska ahdistun siitä ja olen aseksuaali, joten ei kiinnosta muiden väkinäinen ähkiminen.

Vierailija
32/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. Säästä, ruoasta, ulkomaanmatkoista, eläimistä, matkakohteista, harrastuksista, musiikista ja elokuvista.

Vierailija
33/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi seksuaalisuus ja kaikki siihen liittyvä.

Vierailija
34/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä en oo kertonut, että synnytysten jälkeen multa korjattiin yksi gynekologinen vaiva. Olin silloin 32v.

Vierailija
35/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siitä en oo kertonut, että synnytysten jälkeen multa korjattiin yksi gynekologinen vaiva. Olin silloin 32v.

Laskit allesi?