Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiertää työpaikalla puoluekantaan liittyvät utelut?

Vierailija
12.01.2023 |

Näin vaalien alla helposti kysellään tuota. Miten vastaatte, jos ette halua moista henkilökohtaista asiaa paljastaa kenellekään ulkopuoliselle?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko taas liian vanha, koska minulle on opetettu, että työpaikalla ei puhuta politiikasta eikä uskonnosta.

Ja varmaan toi sukupuolineutraali olisi opetettu jos olisi silloin ollut ajankohtainen.

Vierailija
42/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että Suomessa on vaalisalaisuus, ja siihen kysely loppuu, mutta harvoin kukaan on kysynyt.

Vaalisalaisuudella tarkoitetaan äänestäjän oikeutta antaa äänensä siten, että kukaan ei saa tietää, ketä tai mitä hän äänesti. Puoluekanta ei ole = vaalit.

Tätä voi ihan hyvin käyttää. Ei missään laissa lue että puoluekanta on pakko kertoa julkisesti.

Eikä vaalivirkailija saa kysellä, mitä puoluetta toinen äänesti!

Tässä tietoa virallisilta sivuilta:

https://vaalit.fi/vaalien-keskeiset-periaatteet

Suomen vaalijärjestelmä on henkilö- ja puoluevaalin yhdistelmä, jossa yhdellä numerolla äänestetään sekä henkilöä että puoluetta. Vaalit ovat salaiset. Vaalisalaisuudella tarkoitetaan sitä, ettei kukaan muu saa tietää, kenelle äänestäjä on äänensä antanut eikä kenellekään tarvitse kertoa, mille puolueelle ääni meni. Sitäkään ei tarvi kertoa kenellekään, jos ei kannata mitään puoluetta tai ketään ehdokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vannoutunut persu, monet työkaverit "liberaaleja" ja kovaan ääneen julistavat miten kauheita epäihmisiä persut ovat. Mun mielestä tuo on to-del-la tökeröä käytöstä. Tosin sitten on monia keski-ikäisiä miehiä, joiden kanssa voin puhua myös konservatiivisemmista näkemyksistäni. Itse olen kolmekymppinen nainen, ja olen välillä miettinyt, johtuuko tuo avoin persujen haukkuminen siitä, että haukkujat eivät voi uskoa että paikalla voisi olla persu vai eikö heitä vain kiinnosta. Että jos joku on persu niin on niin epäihminen, että saa puhua tosi rumasti päin naamaa..??? Muuten siis ihan kivoja tyyppejä. 

Mutta jos joku kysyisi, sanoisin vain, että en halua kertoa. Poliittisissa keskusteluissa pyrin pysymään hiljaa tai tuomaan hienovaraisesti esille näkemykseni, tai miedosti yrittää saada "vastapuolen" ajattelemaan asiaa uusiksi ja syvemmältä.

Vierailija
44/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa vaikka "vaalisalaisuus".

Millä numerolla jotain puoluetta äänestään vaaleissa?

Sillä ehdokkaan numerolla, se lukee ihan tuolla virallisilla sivuillakin!

https://vaalit.fi/vaalien-keskeiset-periaatteet

Lainaus alkaa:

Suomen vaalijärjestelmä on henkilö- ja puoluevaalin yhdistelmä, jossa yhdellä numerolla äänestetään sekä henkilöä että puoluetta. Vaalit ovat salaiset.

Lainaus päättyy.

Vierailija
45/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kannatat Piraattipuoluetta, eivät tod näkösesti oo kuulleetkaan siitä ja menee hiljaseksi.

Vierailija
46/48 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kukaan koskaan kysynyt. Jos kysyisi, sanoisin varmaan, että en halua puhua politiikkaa työpaikalla.

Vierailija
47/48 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä se kenellekkään kuuluu, ei tämä mikään jenkkilä ole missä pitää julkisesti kertoa mihin leiriin kuuluu.

Kyllä minulla aloilla pitää julkisesti julistaa persuvihaa, jotta ei herätä epäilyksiä ettei kuulu porukkaan. Parempi olla piilopersu kuin paljastaa kantaansa.

Ei kai kukaan työssäkäyvä persuja äänestä.

Vierailija
48/48 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi noin moukkaa väkeä ole, mutta jos joku kysyisi puoluekantaani, sanoisin että se on täysin oma asiani enkä halua keskustella aiheesta ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi