Olen 28-vuotias ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Mitä ajatuksia sinulle herää asiasta?
Haluatko kenties kysyä jotain? Eläke on minimin eli 922€/kk. Osa takuueläkettä kun työeläke ja kansaneläke jää tuota pienemmäksi.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat sitä työeläkettä?
454€
Sanoit että pienen osan? Tuolla summalla saa kansaneläkettä yli 500e, tarkoittaa että summa nousee yli 922 eikä takuueläkettä saa.
Ihmeen korkea on työeläkkeesi määrä kyllä.Saan kansaneläkettä about samanverran, jää alle takuueläkkeen rajan. Olen siksi hakenut takuueläkettä.
https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd…
Siis eikö tämä taulukko pidä paikkaansa?
Oletko siis saanut jo tämän kuun eläkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, minäkin haluan, saisi elää rauhassa omaa pientä elämäänsä.
Et varmasti haluaisi psyykkistä sairautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, minäkin haluan, saisi elää rauhassa omaa pientä elämäänsä.
Musta tää on kamalaa. Joinain aamuina herään enkä tiedä mikä on totta ja mikä harhaa. Koska olen eläkkeellä, ketään ei kiinnosta harhani ja kuntoutus.
Kerro jotain esimerkkejä, minkälaisia harhoja sulla on?
Uskon että ihmiset lukevat ajatuaksiani ja yrittävät käyttää niitä minua vastaan. Uskon että muut ihmiset seurailevat ja tuijottelevat minua pahantahtoisesti. Ongelmaa on erityisesti julkisissa kulkuneuvoissa, myös lentokoneissa, minkä vuoksi en tykkää matkustaa yhtään. Elinpiirini on aika rajoittunut tähän 2km kodista säteelle mihin voi kävellä.
Joskus näen myös asioita, joista en ole varma, ovatko ne totta.Onko tuohon mitään lääkitystä. Noihin kahteen ensin mainittuun voisi ihan järjellä miettiä todennäköisyyttä miksi kukaan lukisi ajatuksiasi tai haluaisi sinulle pahaa. ihmisiä kiinnostavat omat asiansa, ei sinun kyttäämisesi.
No voi luoja, keksitkin parannuskeinon skitsofreniaan ja psykooseihin...
No ellei kykene elämään yksin suhtkoht normaalia elämää kuuluu laitokseen asumaan. Kuka takaa ettei psykoottinen harhoissaan ala käyttäytyä väkivaltaisesti kun luulee toisten haluavan pahaa itselleen. Minä en ainakaan halua tällaista henkilöä naapuriini, ihmisiltä on ennenkin otettu henki harhojen vallassa. Tuossa yksi esimerkki miten voi käydä
https://yle.fi/a/3-7845188
Teepä aloite eduskuntaan, että naapurit eivät halua psyykkisesti sairaita naapureikseen ja siitä syystä on järjestettävä laitospaikkoja. Onneksesi et ole itse, omaisesi tai ystäväsi joutuneet tilanteeseen, jossa selviää, että psyykkisesti sairaille hoito on kiven alla ja laitospaikkoja vain hyvin harvalle laitoshoitoa tarvitsevalle. Menestystä hankkeellesi ja etukäteen suuret kiitokset yhteiskunnan heittelle jättämien psyykkisesti sairaiden ja heidän omaistensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Perse auki ja päässä viiraa.
Ei ole sinullakaan helppoa. Yritä jaksaa!
Niin, ap:n on siis täytynyt olla töissä ennen eläkettä jotta saa noin korkean työeläkkeen. Siihen on tietysti laskettu tuleva aika, mutta eikös aloittaja puhunut aiemmin vain kesätöistä.