Oletteko tekin jo kyllästyneet siihen, kuinka niin moni avautuu "rohkeasti" ulkönäköpaineistaan?
Itseäni kyllästyttää jo. Siinä ei ole mitään uutta ja se luo vain enemmän paineita muille, kun joku oikein analysoi, mikä omassa ulkonössä häiritsee, jos huomaa itsellään samoja juttuja.
Kommentit (25)
Olen nähnyt jotain otsikoita. En avaa.
Joo. Usein ovat vieläpä sellaisia ihmisiä, jotka tunkevat itse pärstäänsä ja persettään jatkuvalla syötöllä someen, eli selvästi kuitenkin rakastavat omaa ulkonäköään. Ihminen, joka pitää itseään rumana, ei jaa somessa omakuvia.
Siis millaisia uutisia sinä oikein näet, jos niissä on pointtina että ulkonäössä voi olla jotain vikaa? Luulin otsikosta että tarkoitit sitä miten yhteiskunnassa on turhia ulkonäköpaineita joita kukaan ei voi täyttää ja paineista voi päästä eroon ja olla tyytyväinen itseensä. Ja sen tyyppinen on ainut uutinen mitä olen koskaan mainstream mediassa nähnyt, en seuraa jotain kauneusblogeja tai Instagram influenssereita.
Ja usein ovat vielä keskivertoa kauniimpia. Kokeilisivat millaiset ulkonäköpaineet on ihmisellä, joka ei vastaa ulkonäköihanteita niin millään tasolla.
Ja sitten kun ollaan päästy ulkonäköpaineista pukeudutaan prnotähtien tapaan liian paljastaviin vaatteisiin ja verkkosukkiksiin
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Onhan tätä nyt alettu tyrkyttää miehillekin. Lehdissä on juttuja kuinka ”yli puolet suomalaismiehistä kärsii kaljuuntumisesta”
Joo.. Huvittavia varsinkin Instagramissa monet, kun usein vielä ne kohdat jotka näitä instakaunottaria itsessä ahdistaa on erittäin kauniita. Entistä huonommaksi moni tuntee vaan itsensä, jos joku huippukaunis siellä tuntee kovasti ahdistusta lähes olemattomista raskausarvistaan vaikka, kun itsellä on reidet ja tissit ja peppu ja vatsa sinisiä kuopalla olevia raitoja täynnä.
Se o meidän keski-ikäisten valkoisten heteromiesten salajuoni "palkita" naisia rohkeudesta erilaisissa asioissa, kuten instagram kuvat, tanssivideot jne.... ;)
Joo. Todella kyllästyttävää. Kun ne koko ulkonäköpaineet on muutenkin usiemmilla ihan itse omaksuttuja. Ei mulla vaan ole mitään ulkonäköpaineita, kun en itse tyrkytä itseäni esiin somessa, ja vielä ulkonäkö edellä. Jos joku niin haluaa tehdä, niin paineet on ihan valittuja. Joissain ammateissa toki ymmärrän että voi olla ulkoa tuleviakin paineita, tyyliin vaikka näyttelijöillä, ihmiset oikeasti kritisoi ulkonäköjä, mutta pääosa on tätä sometähtien vinguntaa, joka vaan lisää ulkonäkökeskeisyyttä.
Naiset haluaa korostaa sukupuolten välistä eroa, ulkonäköpaineita, jne ja samaan hengenvetoon ihmettelee, miksi näitä aina korostetaan. On esim rohkeutta julkaista”meikitön selfie”. Kyllä! Kuva ilman meikkiä. Hävetkää! Vahvistatte ”rohkeudellanne” vain sitä, että naisen kuuluu olla meikattu. Tämä kertoo naisille tyypillisestä tavasta pitää näitä kahta agendaa yllä. Yrittäkää nyt jumalauta päättää, että kumpi teille on olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Itse aiheutettu ongelma.
Niinpä. Ei ollakaan pitkään aikaan keskustelut naista alapäästä....Harva se päivä joku feministi marisee, että naisia ”vaaditaan” ajelemaan pois alapään karvansa. Missä vaaditaan? Ja kuka vaatii? Missä kiertää p*llupoliisi, joka tarkistaa millainen rämemajava hameen alla luuraa?
Maailma on sekaisin, läski ei olekaan läski, sukupuolia onkin enemmän kuin 2, twerkkaus onkin liikuntaa, eikä strippaukseen verrattavaa esineellistämistä, naiset itkevät tasa-arvosta, vaikka se oli jo olemassa. Nyt miehet ovat epätasa-arvoisemmassa asiassa, lesbot jne ovat itse todella suvaitsemattomia ja teräväkielisiä, huh Please, kill me now!
Vierailija kirjoitti:
Joo. Todella kyllästyttävää. Kun ne koko ulkonäköpaineet on muutenkin usiemmilla ihan itse omaksuttuja. Ei mulla vaan ole mitään ulkonäköpaineita, kun en itse tyrkytä itseäni esiin somessa, ja vielä ulkonäkö edellä. Jos joku niin haluaa tehdä, niin paineet on ihan valittuja. Joissain ammateissa toki ymmärrän että voi olla ulkoa tuleviakin paineita, tyyliin vaikka näyttelijöillä, ihmiset oikeasti kritisoi ulkonäköjä, mutta pääosa on tätä sometähtien vinguntaa, joka vaan lisää ulkonäkökeskeisyyttä.
Suurin ongelma tuleekin vastaan, kun nainen päättää itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää "raivoa".
No kyllä tähän nykyiseen "pikkuruinen nenä, jättimäiset huulet, virheetön iho" -ihanteeseen pitää puuttua. En kyllä tiedä, auttavatko nuo iltalehdissä avautumiset mitenkään. Kuvien muokkaaminen on varmaan isoin ongelma, julkkikset (tai heidän valokuvaajansa) muokkaavat kuvat täydellisiksi ja sitten tavan tallaajat luulevat, että siltä se näyttää oikeasti.
Normaali BMI ja terveet veriarvot ulkonäköpaine.
Tätä on 2023.
HUOHHHHH
Vierailija kirjoitti:
No en yhtään ihmettele, että naiset vatvovat päässään ulkonäköasioita enemmän kuin miehet. Se iskostetaan jo pienenä kaikkien päähän, että ryppyiset vanhat naiset ovat rumia ja arvottomia. Hyvinä esimerkkeinä Lumikki, Pieni merenneito ja Kaksin karkuteillä (Tangled) ja kaikki muut lastenelokuvat, joissa pahis eli noita on aina (yllätys yllätys) vanha ja ryppyinen nainen.
Mies(kö) kirjoitti:
Maailma on sekaisin, läski ei olekaan läski, sukupuolia onkin enemmän kuin 2, twerkkaus onkin liikuntaa, eikä strippaukseen verrattavaa esineellistämistä, naiset itkevät tasa-arvosta, vaikka se oli jo olemassa. Nyt miehet ovat epätasa-arvoisemmassa asiassa, lesbot jne ovat itse todella suvaitsemattomia ja teräväkielisiä, huh Please, kill me now!
Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen. Me miehet emme keksineet pakkovoimaantumista. Te keksitte sen keskenänne, naiset! Naisillakin on ihmisoikeudet, really? Teillä on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan. Tämä on yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä. Miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat naisten täysvaltaista osallistumista yhteiskunnan toimintaan on täysin absurdi. Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittaneet miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
Ette ilmeisesti sit ole.