Käyttekö ulkoilemassa jos ulkona on loskaa räntää ja kadut vesilammikoiden ja jään peitossa?
Mikä on se varustus jolla tuolla voisi ulkoilla niin että se olisi miellyttävää? Kävin kävellen kaupassa ja naamaan vihmoi jäistä tihkusadetta, talvikengät luisui jäisillä kohdilla ja kastui loskassa, loskaa meni kenkiin sisäänkin. Vastaan tuli ihmisiä joita sää ei tuntunut pahemmin haittaavan? Miten tuolla ulkona voi kävellä liukastelematta ja itsevarmasti.
Kommentit (173)
En. Pakollisen työmatkan kuljen. Oma piha (kertostalo) on kamalassa kunnossa, harmi kun olen töissä 9-21 niin en ehdi levittämään edes hiekkahippuja.
Käyn, koska etätöitä tehdessä en saa tarpeeksi liikuntaa. On pahempiakin asioita kuin tämmönen "koiran sää". Se kasvattaa vaan luonnetta kun tuolla tarpoo ;) Itsellä oli sateenvarjo kaverina etten kastu liikaa.
Heijastinliivi myös hyvä olla näillä keleillä että autoilijat näkee
En mene, en halua kaatua mihinkään elukan paskaan ja kuseen mitä kadut nykyään täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Sievin nastakengät, kestävät monta vuotta. Nastat saa esiin tai pois. Rumat ovat mutta pystyssä pysyy ja jalat kuivat. Villasukat, ulkoiluhousut, merinovillakerrasto, fleece, vedenpitävä maiharitakki, kevyt pipo. Koiran kanssa 3 kertaa päivässä ulkona, kuuntelen samalla jotain podcastia. Ei ihanaa mutta suomalaisella sisulla pärjää ja ulkoilma tekee ihan hyvää.
Onneksi rumat kengät on tällä hetkellä muodissa! 🙂
Koiran kanssa on mentävä vaikka sataisi vanhoja ämmiä. Vaatteet vaan kelin mukaan, vedenpitävää ja hengittävää laadukasta ulkoiluvarustetta, ja vedenpitävää lämmintä nastakenkää jalkaan (omani on sarvat, ja hyvin pärjää lenkin, vaikka loskassa kahlatessa hiljalleen kyllä menee kosteus läpi tunnin metsälenkillä). Jos viitsisin mainostaa niin suosittelisin tiettyä ulkoilusettiä housuiksi ja takiksi. Ei ole ollut enää huonoja kelejä kun on hyvät varusteet.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Jos sataa, nii goretex-ulkoilupuku. Goretex-kenkiin liukuesteet, jos ei ole nastakenkiä. Ei ulkoilu ole säästä vaan varusteista kiinni.
Mulle nimenomaan sää vaikuttaa, en todellakaan mene tuonne sohjoon tai vesisateeseen. Onneksi uimahalliin voi aina mennä.
Käyn, muuten tulee tunkkainen olo. Pukeudun sadetakkiin ja kumppareihin. Ei siihen tarvita kun asenne ja vaatetus.
Nastakengät, tekniset vaatteet, hyvä pipo. Joka sää on hyvä sää!
Jos tie on jäässä ja siinä ei ole hiekkaa menen kävelemään sinne mistä pitoa löytyy, vaikka penkkaan. Ulkoilen tottakai koiran kanssa joka päivä noin 10-20 kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa nastakenkiä, vai onko ihan sama mitkä ostaa kunhan on nastakengät? Joskus mietin irrotettavien piikkien hankkimista kenkiin mutta sitten luin että ne ovat kauhean liukkaat kerrostalon rappukäytävässä, enkä halua lyödä päätäni rappusiin. Olen kaatunut pari kertaa pahasti aikoinaan ja siitä on jäänyt kammo liikkumiseen talvisäässä.
Ap
Kaikki nastat voi luistaa jos lattia on sellainen, esim. kivilattia. Pidä rapuissa kaiteesta kiinni tai pue kengät jalkaan vasta alakerrassa. Itse käytän Trekker-nastakenkiä. Niihin sopii hyvin villasukat sisään.
Eniten huolettaa se, kun meidän talossa on porrastasanteilla pehmeät lattiat, siis jotain muovimattoa, johon jää painaumia nastoista. Pitäisi olla joka tasanteella matto suojaamassa, mutta ei niitä laiteta.
Nastoilla kävely on kyllä ihan pakollista näillä keleillä, vaikka roskia viedessä ulos.
Mä käytän Icebugin nastasuojuksia rappukäytävän vahapinnan varjelemiseksi ja nakkaan ne pois vasta juuri ulos mennessä. Jos talosta pääsee ulos esim. pyöräkellarista suoraan, sinne on helppo jättää ne lenkin ajaksi.
kyllä käyn,kun on lämmintä,vedenpitävät kengät,nastakengät,ei liukastu...pakkasella ei kiinnosta lenkkeillä
En ole jaksanut opettaa koiria vesivessaan, joten käytän ne laiskuuttani ulkona tarpeillaan säässä kuin säässä.
Sään mukainen pukeutuminen.
Nyt vasta aloin käymään. Tammikuu, tipaton, uusi minä, laihis. Mä NAUTIN kun saa kaupungissakin olla rauhassa kun huonossa säässä kukaan ei liiku.
Käyn koska olen luvannut auttaa naapureita koirien ulkoiluttamisessa. Eilen vesisateessa kaksi lenkkiä (kolme koiraa tuli lenkitettyä) ja tänään taas kaksi lenkkiä (tänään lenkitin vain kaksi koiraa).
Miesten työtakki, työhousut ja sievin kengät jalkaan. No nahkakengissä jalat kastuivat vähän mutta muuten ei mitään ongelmaa. Kiva oli kävellä mutta muita lenkkeilijöitä ei näkynyt kumpaankaan päivänä ?
Vierailija kirjoitti:
Käyn koska olen luvannut auttaa naapureita koirien ulkoiluttamisessa. Eilen vesisateessa kaksi lenkkiä (kolme koiraa tuli lenkitettyä) ja tänään taas kaksi lenkkiä (tänään lenkitin vain kaksi koiraa).
Miesten työtakki, työhousut ja sievin kengät jalkaan. No nahkakengissä jalat kastuivat vähän mutta muuten ei mitään ongelmaa. Kiva oli kävellä mutta muita lenkkeilijöitä ei näkynyt kumpaankaan päivänä ?
Kiva kun autat naapureita.
Käyn ulkoilemassa. Hai-saappaat ja liukuesteet. Tuolla varustuksella pärjää jäällä ja loskassa, ja ulkoilu on ihan kivaakin. Kyllä kannatti hankkia kunnolliset kumisaappaat, ovat pitäneet sukat kuivina jo monta vuotta.
Kyllä pyrin ulkoilemaan kelistä riippumatta. Itselle tulee jotenkin tosi tunkkainen ja huono olo, jos en ole tarpeeksi ulkoilmassa joka päivä (vähintään joku 30min).