Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette sopeutuneet kumppanin tapoihin?

Vierailija
11.01.2023 |

Kuinka olette sopeutuneet kumppanin tapoihin, mitkä poikkeavat omista tavoistanne? Miten olette löytäneet molempia tyydyttävän kompromissin?

Esimerkiksi puolisollani on nykyisin aivan todella erilainen käsitys siisteystasosta. Häntä ei haittaa tippaakaan vaikka keittiön pöytä ja tasot ovat täynnä muruja, likaisia astioita, jätteitä ..(koska jäteastiat on niin täynnä ettei sinne enää mahu) . Minun on todella haastava sopeutua tähän. Joka osa alueella eromme on kuin yö ja päivä. Jaoimme vastuut kotitöistä ja minun pitäisi oppia sietämään hänen tapojaan, on hirveän vaikeaa. En halua kutsua vieraita koska minua itseäkin ällöttää keittiön likaisuus (olohuone on yhdistettynä keittiöön eikä sinne pääse ilman, että tiskit ns. Vyöryy silmiin)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi on avainsana. Sinä voit miettiä missä siisteysasioissa voit joustaa. Mies taas voi miettiä, että miten hän voisi siivota omat jälkensä niin, että olette kumpikin tyytyväisiä. Jos ette pääse sopuun, kannattaa oikeasti erota tai ei ainakaan asua yhdessä.

Vierailija
2/3 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on eri käsitys siisteydestä, puoliso on tarkempi. Ollaan varmaan jouduttu molemmat joustamaan siitä. Mulle on ehkä ollut luontevampaa tsempata, mutta puolisolla meni aikaa, ennen kuin hahmotti, että asiassa on kyse erilaisuudesta eikä siitä, että on parempaa ja enemmän oikein olla siisti.

Mulle taas vaikea puolison tapa on television ja YouTube -videoiden katsominen. Jälkimmäistä puoliso on oppinut tekemään kuulokkeet päässä, mutta televisiota usein katsoo äänet päällä. Ja monesti se televisio on siis päällä ihan vain taustalla. Pahinta on, jos tulee jotain urheilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sopeutunut miesystäväni alkoholi ongelmaan (joo joo, tiedän, huono ihminen olen, olisi vaan pitänyt katsella ja kuunnella känniääliön jorinaa), aikani sitä vemplausta katselin, mutta sitten voitti oma elämä. Nyt ei ole kukaan syyttämässä, syyllistämässä ja haukkumassa. Pus vaan kaikille. Yrittäkää jaksaa :)