Miten säästit tällä viikolla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Laitoin rahaa sijoituksiin. Toivottavasti tuo tuo lisää säästöjä tulevaisuudessa.
Minä otin pikavippiä , niin siirtyipä isommat laskut ensi kuuhun.
Keräsin kaikki -50% olevat lihat kylmälaukkuun ja haahuilin kaupassa ilta kahdeksaan saadakseni -60%.
Vierailija kirjoitti:
Säästän ainakin bussilippujen hintoja, kun en käytä bussia, vaikka tiet ovat liukkaat nyt vesisateissa.
Loppuviikosta syön neljä päivää riisipuuroa, niin siinähän sitä tulee säästöä ihan huikeasti!
Hölmö, olisit käyttämättä taksia niin säästäisit enemmän!
Tein löytöjä kirpparilla. Tein eväät töihin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt työmatkat toimistopäivinä. En siis tuhlannut rahaa bussiin tai bensaan.
Jätin turhat herkut kauppaan. Säästin rahaa ja samalla kroppaa turhalta sokeripommilta.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä, että jos on kävelyn mentävä matka töihin niin silti käytetään bussia tai omaa autoa. Mikä järki? Jos nopeampaa pitää päästä perille niin kulkee jalan sijaan pyörällä. Mutta hyvä sinä kuitenkin kun nyt teit tuollaisen päätöksen.
Mä olen säästänyt sillä, että syön kaappeja tyhjäksi. Olen noita ruoka-aineita ostanut silloin kun ruoka oli vielä edullisempaa. Nyt tein basmatiriisiä ja kikherne-tomaattikastiketta. Kai tuo menee pari päivää.
Olen syönyt lounaat kotona ja kävelin bussilla matkustamisen sijaan.
Ei käyty kaupassa vaan leivoin itse iltapalaksi rieskoja, luonnollisesti leivinuunissa joka piti kuitenkin lämmityksen takia lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Ostin hevosen suolalihaa naudanlihan korvikkeeksi.
Taitaa olla kalliimpaa kuin nauta? Ainakin tuo kylmäsavuheppa.
Minä ostin joulukinkun. 3½ kilon luuton kinkku maksoi 7€.
Ei tee ihan vielä mieli syödä, mutta ehkäpä loppukuusta jo menee kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oli pakko käydä keskustassa, mutta poikkesin reitillä apteekkiin, jossa tarjous silmätipoista, ostin useamman paketin
Yllä esimerkki siitä, miten ikinä ei jää rahaa säästöön.
Sinä taas olet esimerkki todella lyhytnäköisesti ajattelevasta rahankäyttäjästä. Jos niitä silmätippoja käyttää kuitenkin saman verran, niin totta kai niitä kannattaa ostaa silloin kun saa halvalla eikä yrittää juuri tänään säästää rahaa ja ostaa vain yksi. Siinä vaan päätyy ostamaan niitä hetken päästä kalliimmalla. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hevosen suolalihaa naudanlihan korvikkeeksi.
Taitaa olla kalliimpaa kuin nauta? Ainakin tuo kylmäsavuheppa.
Minä ostin joulukinkun. 3½ kilon luuton kinkku maksoi 7€.
Ei tee ihan vielä mieli syödä, mutta ehkäpä loppukuusta jo menee kaupaksi.
Ainakin fileenä heppa on yleensä hiukan halvempaa ja myös parempaa. Sitä vaan valitettavan harvoin saa mistään.
Ostin kympillä jauhelihaa 12-16 päivän ravinnoksi, riippuen siitä teenkö pelkkiä pihvejä tai jauhelihamakaronilaatikon.
Tein vegaanista kaalisoppaa. Hyvää ja edullista. Kaikki ainekset olivat jo kaapissa ylimääräisinä, eli ruokahävikki vähentyi myös.
Tein töihin eväät työpaikkaruokailun sijaan. Ostin suosikkimeikkituotteen 25% alella.
Kävin viime sunnuntaina ruokaostoksilla, rahaa meni noin 48 euroa.
Huomenna menen uudestaan ja ostelen max 50 eurolla. Kaksi henkilöä.
En osta enempää.
Tämä on hyvä tapa pitää kauppalasku kurissa.
Jos pitää ostaa vessapaperia ja pesuaineita, syödään parina päivänä keittoja. Hedelmiä ostan aina, yleensä tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Oli kerran 100e ja kerran 400e edestä tavaraa Bootzin ostoskorissa. En edennyt kassalle asti. Tyhjensin ostoskorit ja siirryin av:lle ilmaishuvien pariin.
Minä olen tehnyt saman pari kertaa eräässä harrastukseeni liittyvässä verkkokaupassa. Kerännyt korin täyteen tavaraa, sitten päättänyt, että lähden välillä ulos tai tekemään jotain muuta, ja sen jälkeen ei ole enää tehnytkään mieli tehdä tilausta. Huom. en siis alunperinkin ajatellut, että kunhan tässä keräilen tavaroita, vaan menin ihan ostomielessä.
Tällä viikolla olen säästänyt siten, etten ole edes kirjautunut suosikkivaatekauppaani verkossa, vaikka siellä on 70 % ale. En tarvitse juuri nyt uusia vaatteita, kun työskentelen etänä enkä juuri liiku muutenkaan kaupungilla.
En ole syönyt lounasravintoloissa. Pakkasen lauhduttua käänsin lämpöjä pienemmälle kotona. Värjäsin kulmat itse kosmetologin sijaan.
Kaksi rullaa tapettia tilatessa onnistuin löytämään tarjouksen jolla kuittasin postikulut.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt lounaat kotona ja kävelin bussilla matkustamisen sijaan.
Ei mulla ainakaan säästöä synny jos käyn kotona syömässä työpäivinä.
En ole syönyt lounasravintolassa ja laitoin tiskikoneen käyntiin yöllä halvemman sähkön aikana. Ensi yönä on taas halpaa sähköä, joten saatan ajastaa Crockpotin valmistamaan ruokaa yöllä.