Hirvein vessa jossa olet joutunut asioimaan?
Näitä riittäisi: juna-asemat, reissuvessat, joidenkin ihmisten kodit...
Itseni täytyy kertoa tarina tähän vissiin.
Oltiin interreilaamassa joskus 90-luvulla ja pysähdyttiin jossain päin Saksaa. Hyppelehdin paikallisen aseman vessaan eikä siellä ollut muuta kuin reikä seinässä, graffitien ympäröimänä. Hyppelehdin takaisin junaan ja pidättelin aika pitkän matkan.
Kommentit (82)
Ei pelkästään vessa mutta vessakokemus.
Olin maksanut itseni sisään juna-aseman vessaan, ja juuri laskenut housut. Se oli AINOA koppi koko vessatilassa joka ei lainehtinut siitä itsestään.
Sisään ramppasi joku saksalainen turistiämmä joka suuttui siitä että muut kopit oli saastaisia ja alkoi huutaa mulle saksaksi ja potkia vessakopin ovea. Sain sen verran selvää että hänen piti päästäjustnyt eikä muut kopit kelvanneet hänellekään. Iski itsellekin sitten ujopissa.
OK, minä vedän housut ylös (ilman helpotusta) ja jatkan junaani. En edes yrittänyt kommunikoida tuon naisen kanssa muuten kuin näyttääkseni että koppi on vapaa madame.
Mielestäni tämä on kertomisen arvoinen juttu.
Rakastuin palavasti yhteen nuoreenmieheen (ollen itsekin nuori silloin). Hän eräiden kesäiltaisten treffiemme päätteeksi ehdotti että tulisin lasilliselle hänen poikamiesboksiinsa.
Itse kämppä oli siisti ja ihan kivakin, mutta kun menin kylpyhuoneeseen havaitsin paitsi naisten hygieniatuotteita mutta myös hänen kihlasormuksensa. Sormus oli vieläpä siististi lavuaarin reunalla saippua-astiassa.
Ikävä vessa minun mielestäni.
Koppien välissä oli glory hole ja toisessa kopissa istui joku äijä ilmeisesti ns. toivossa.
Valitettavasti tämä tarina on tosi.
Turkissa matkayhtiön järjestämällä retkellä pissin tyytyväisenä kyykistyneenä vessassa, jossa "pönttö" oli maan tasossa oleva mosaiikkipaloista tehty "allas", ihan vesivessa ja vedettävä. Moni nainen seurueesta kääntyi ympäri nähdessään, minkälainen vessa oli.
Kauhajoen linja-autoasemalla olen törmännyt kammottavimpaan suomalaiseen "pönttöön". Se oli sellainen metallinen alaspäin kapeneva kartio, jonka leveys oli yläosastaan noin metrin, eikä siinä ollut mitään paikkaa, mihin istua.
Vierailija kirjoitti:
Koppien välissä oli glory hole ja toisessa kopissa istui joku äijä ilmeisesti ns. toivossa.
Valitettavasti tämä tarina on tosi.
Toivo parka.
90-luvulla erään itä-Euroopan maan konserttitalon takahuoneen vessa. Sinne ei voinut mennä, niin karmea siivo.
Siinä oli aikamoinen kontrasti, upea vanha konserttisali ja sitten vessa sellainen läävä.
Rakenustyömaan muovinen bajamaja viime kesänä. Siinä on pienessä kojussa sellainen ontto muovinen wc-allas jossa istuma-aukon alla altaassa kelluu kaikki ulosteet omassa liemessään. Kesäkuumalla tuo paikka oli niin kammottavan lemuinen että nopealla asiallakin käynti oli liikaa. Työaikana ei voi yleisillä paikoilla virtsailla mutta nuo muoviset vessapuhelinkioskit pitäisi kieltää lailla.
Nummirock vuosi muistaakseni -99.
Vessassa pelkkä metalliputki jonka päällä istuttiin ja sai rukoilla ettei horjahtanut taaksepäin ja pudonnut siihen kusipaskakasaan joka alla häämötti.
Se oli sellainen riuku ja olen yllättynyt jos ei joku liian humalainen siltä riu'ulta tipahtanut.
Ja nuo oli ihan vessat. Oli ovet jotka sai lukkoon ja vieri vieressä ne kopit joiden läpi meni se metalliputki.
Jotkut miehet ei ymmärrä istua junan ja bussin vessassa ja sitten lattia lainehtii.
Entisesså Neuvostoliitossa oltiin bussimatkalla ja tulossa kotiin. Pysähdyttiin vessapysäkille ja hirmuinen hätä oli, mutta reikähän siellä aika siivottomassa ja haisevassa kopissa oli.
Silti olisi tarpeeni siihen reikään tehnyt, mutta siinä kopissa seisoskeli 4 oikein ystävällisesti hymyilevää rouvaa tupakalla. Eli liikaa yleisöä.
Onneksi sitten jotkut vaativat vähän matkan päässä tupakkataukoa ja meikäläinen juosta kipitti Karjalan metsään tarpeelle. Paperiakin oli omasta takaa mukana.
Betlehem, Jeesuksen syntymäkirkko. Ainoa WC josta olen kääntynyt kannoillani ja mieluummin pidätellyt pissaa.
Puiston yleinen vessa jossa oli lattialla verilammikko ja ruisku,meinasin vielä lapsen kanssa mennä sinne:( Pissatin sitten puun juurelle.
Pariisi: pelkäsin vessahenkilöitä:(
Kroatia tai Bosinia: turkkilainen vessa eli vessanpönttö oli maassa, olen notkea, pääsin maahan ja ylöskin mutta se varsinainen passaaminen oli kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Betlehem, Jeesuksen syntymäkirkko. Ainoa WC josta olen kääntynyt kannoillani ja mieluummin pidätellyt pissaa.
Hei minäkin olen käynyt tuolla kirkossa mutta en kyllä vessassa. Mikä siinä vessassa oli vikana?
Fiskarsin ruukissa, eräässä kahvilassa on aika pelottava wc. En oikein osaa kuvata sitä.
Täällä kotosuomessa ihan tavallisen baarin wc kun paikallinen pubiruusu oli kännissä ripuloinut ja menkkannut koko vessan! Siis kopin,oven,lavuaarin.. pas kaa ja verta joka paikassa,madam itse horjui vessasta ulos housut auki jotain öristen.
Baarimikko meni katsomaan ja näytti että oksentaa just. Sitten henkilökunnan kesken puhkesi kina että kuka sen siivoaa!
Kun lähdin kotiin tämä vessan sotkenut nainen makasi nurtsilla baarin vieressä ja kuorsasi.
Myöhemmin kuulin että kanta-asiakas ,joka ei voinut saada porttaria kun oli omistajan serkku.
Kuulemma oli oksennullut tuoppeihin,esitellyt paljaita rintoja ym.
Eräs hissi jolla jouduin ajelemaan postinkantajana viisi kertaa viikossa saadakseni kärryn kuljetettua ylemmälle tasolle. Hissiä odotellessa hengittelin joogahengitystä ja sillä happivarastolla onnistuin ykeensä kestämään hengittämättä lähes koko hissimatkan. Lähes.
Vierailija kirjoitti:
Intian maaseudulla oli semmonen ulkohuussi jonne dumpattiin kaikki, myös eläinperäiset jätteet. Kuolemanhaju leijui joka puolella kylää. Siihen loppui myös Intian matkustelu.
Sama mulla. Reikä lattiassa, ei länsimaalaista istuinta. Tämä oli Rawatsarissa Rajasthanin osavaltiossa.
Muistan kun Tall Ships Racing tuli Turkuun. Asutaan jokirannassa, ja koko paikka oli muuttunut vessaksi. Oli siellä bajamajoja myös turistikansalle, mutta ne ei vissiin riittäneet sillä ainakin venäjää polottavat kävivät tarpeillaan Sotalaistenmäen puistossa. Olin viemässä silloista pentukoiraani kyseiseen puistoon ja se mokoma kierähti tuliterien valjaittensa kanssa bashgassa. Ja mistä tiedän että oli ihmisen sitä itseään? Iso kasa vessapaprua oli vieressä.
Oli kiva hissimatka ja puhdistus ^_^
Huvittavin ainakin Viipurin satamassa. Oli oikein vesivessa ja tuli isompi hätä ennen alukseen pääsyä. Vähän kyykkimällä pötkö pyttyyn, vessan veto ja kiireesti ulos. Ulkona ohitin oman pötköni kun oli menossa betonikourua suoraan rantaa kohden. Tästä aikaa lähes 30 vuotta.