Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua masennukseen?

Vierailija
11.01.2023 |

Olen ollut koko ikäni kroonisesti masentunut, välissä oli jakso ilmankin sitä, mutta nyt se on palannut.
Lääkityksenä minulla on escitalopram, olen käyttänyt sitä noin vuoden enkä huomaa oikeastaan mitään eroa aloitekyvyssä tai mitenkään muutenkaan olossani.
Ainoat tunteet joita tunnen ovat viha, suru, ahdistus ja paniikki.
Muuten kaikki on aikalailla tasaista.
Päivät menee nukkuessa ja välillä töissä, olen todella yksinäinen eikä minulla ole oikeastaan mitään muuta tekemistä kuin nukkuminen.
Tunnen itseni yksinäiseksi vaikka netissä onkin kavereita, mutta harvoin näen ketään kasvotusten.
Kaikki tuntuu turhalta, en jaksa enää tehdä yhtään mitään.
Ainoat siedettävät hetket elämässäni ovat työvuorot, en ehdi silloin ajatella itseäni ja näen muita ihmisiä.
Soittelen huvikseni usein kriisipuhelimeen vain jotta saisin puhua jonkun kanssa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on kroonisesti masentunut. Kyllä se työkykykin on kateissa.

Vierailija
2/7 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita joku harrastus, että pääset ihmisten kanssa kontaktiin. Yksinäisyys on hyvin surullista, mutta voit yrittää korjata tilanteen. Varmasti mielialakin kohenisi, jos saisi ystäviä. Eikö sinulla ole edes läheisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jos lääkäri nostaa annosta.

Vierailija
4/7 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin äärimmäisen ekstrovertti ihminen ja oikeasti tuntuu että kuihdun ilman mitään tekemistä.

Harrastuksia on muutamia mutta niiden merkeissä tapaa ihmisiä suunnilleen 1-2x kuussa, joskus vielä harvemmin.

Viestittelen kyllä paljon muiden kanssa mutta itse kaipaisin seuraa ihan kasvotusten.

Vapaaehtoistyöhön ilmoittauduin tänään jos sieltä saisi lisää kontakteja.

En tiedä kuinka moni suomalainen voi samastua tähän koska suomalaiset ovat keskimäärin aika introverttiä porukkaa mutta itse kärsin suunnattomasti jos en saa olla muiden kanssa.

Vanhemmat on kyllä mutta hekään eivät ole hirveän seurallisia enkä käy niin usein heidän luonaan.

Mummon luona käyn 1-2 kertaa viikossa.

Ap

Vierailija
5/7 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriä kokeilemaan toisenlaisia lääkkeitä. Joku niistä voisi toimia paremmin.

Vierailija
6/7 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset kävelylenkit. 

Vierailija
7/7 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykedeeleistä saa apua masennukseen. Suomessa niitä ei tietenkään käytetä koska potilas saattaisi parantua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä