Onko enää olemassa säästötilejä, jossa on korko?
Kommentit (41)
Taitaa olla, niin päin, että asiakas maksaa pankille ja inflaatio syö loputkin.
Samaa olen miettinyt. S-pankki ei nyt ihan vakuuta viime aikaisten otsikoiden takia. Mutta onko muilla pankeilla jotain korollisia säästötilejä joille kannattaisi tallettaa? Vai suosiiko ihmiset vaan näitä rahastoja ellei peräti osakkeita yms. nykyisin?
Kohta pitäisi korkoa saada talletuksille kun korot nousee ja tapahtuu normaali ilmiö että lainarahasta maksetaan pankille ja tallettajille maksaa pankki.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. S-pankki ei nyt ihan vakuuta viime aikaisten otsikoiden takia. Mutta onko muilla pankeilla jotain korollisia säästötilejä joille kannattaisi tallettaa? Vai suosiiko ihmiset vaan näitä rahastoja ellei peräti osakkeita yms. nykyisin?
Pankit ainakin tuntuvat tarjoavan vaan näitä rahastoja. Suorastaan tyrkyttävät niitä ihmisille. Voiko niissä jopa menettää kaikki rahansa? Itse en ainakaan uskaltaisi koko omaisuuttani laittaa kiinni rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
S-Pankki maksaa korkoa
Minkä verran suunnilleen?
Bank Norweigianilla on 1,5% korko tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä otsikoissa on ollut? Minulta mennyt ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Bank Norweigianilla on 1,5% korko tms.
Tuleeko jotain muita kuluja? Jääkö plussalle?
Nordealla on uusi, JoustoTalletus -tili, tarkemmin en tiedä kuukausimaksuja ym.
Nyt taas on, kun korot ovat nousseet. Aktia maksaa parasta korkoa, jopa 2,5 %. Mulla on OP:n kasvutuottotilillä, jossa marginaalin jälkeen maksetaan 1,7%
Määräaikaistalletuksesta voi neuvotella , siinä pitää tallettaa joku summa vaikka vuodeksi , siinä eroaa säästötilistä .
Minäkin haluaisin kuulla noista rahastoista lisää? Olen yrittänyt googlettaa, mutta olen niin aloittelija etten ymmärrä niistä mitään. Kannattaako tällaisen tavallinen av-mamman edes miettiä mitään rahastoja? Olisi kuitenkin kiva että rahat pysyisivät paitsi tallessa, ettei inflaatio syö niitä.
On. Tässä välillä korko tosin saattoi olla ainakin finanssitalojen kesken jopa negatiivinen, mutta nythän korot ovat alkaneet nousta, voisi jopa sanoa, että voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin kuulla noista rahastoista lisää? Olen yrittänyt googlettaa, mutta olen niin aloittelija etten ymmärrä niistä mitään. Kannattaako tällaisen tavallinen av-mamman edes miettiä mitään rahastoja? Olisi kuitenkin kiva että rahat pysyisivät paitsi tallessa, ettei inflaatio syö niitä.
Laitoin 20 000€ rahastoihin, nyt rahaa on 18 000€. Niiden arvot laskee parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä otsikoissa on ollut? Minulta mennyt ihan ohi.
Tietosuojaongelmat yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin 20 000€ rahastoihin, nyt rahaa on 18 000€. Niiden arvot laskee parhaillaan.
Mutta nousee ehkä kohta taas? Tai sitten ei.
Mitä kuluja noista säästötileistä tulee?
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas on, kun korot ovat nousseet. Aktia maksaa parasta korkoa, jopa 2,5 %. Mulla on OP:n kasvutuottotilillä, jossa marginaalin jälkeen maksetaan 1,7%
Määräaikaistalletuksia nämäkin muuten eikä tavallisia säästötilejä...
S-Pankki maksaa korkoa