Luonne- ja mentaaliosasto parisuhteessa
Minkätyyppisiä kriteereitä?
Itselläni kesti nelikymppiseksi saakka hyväksyä se, että seksin lisäksi kumppanilla pitää toimia pää ja nimenomaan monimutkaisten mekanismien hahmottamisessa.
Matematiikka, fysiikka, insinööriosasto - nuo ovat osoittautuneet parhaiksi mätseiksi itselle. Vastaavasti kovin ihmisläheiset ajattelun lajit lähinnä ärsyttävät. Jossain määrin myös valjastettu ahneus. Kumma juttu.
Kommentit (2)
Mulla ei ole mitään listoja, mutta pidän tärkeänä hyväsydämisyyttä ja älykkyyttä ja luotettavuutta. Elämänasenne positiivisemman kuin negatiivisemman puolella. Ei henkistä tai fyysistä väkivaltaa.
Älykkyys sellaista ettei siihen liity riitelynhaluisuutta ja egoilua ja inttämistä, vaan monitahoista lempeää tai hedelmällistä älykkyyttä. Arvostan myös erilaista älykkyyttä kuin mitä itselläni on, sytyttää oikein jos näen että mies osaa tämän ja tuon ja tietää asioista, joista itse en niin tiedä. Tärkeää on, että mies ei suhtaudu huonosti toisen erilaisuuteen - tullaan siihen ekaan, hyväsydämisyyteen. Lempeys on tärkeää. Koen miehen vahvaksi, kun pystyn häneen turvaamaan. 🧡
Sellaista että miehen kanssa on hyvä olla, kemiat menevät yhteen.
En hae (jos ylipäätään haen mitään, omillaankin on ok) miehestä samanlaista kuin minä, vaan niin että ymmärrettäisiin toisiamme ja täydennettäisiin toisiamme. Olen pohtivainen ja herkkä, mutta miehen ei tarvitsisi olla yhtä sellainen, ei tässä kukaan itsensä kanssa yleensä halua seurustella vaan sen aallonpituuden on löydyttävä, jotta homma toimii ja on <3tta.
Eniten tuntuu puuttuvan sellaista positiivista asennetta ja rentoutta tutustuessa ja toisen hyväksymistä sellaisena kuin on. Jos ei heti kättelyssä toteudu kaikki villeimmät odotukset ja tarkistuslistat, niin ei ole kärsivällisyyttä ottaa selvää siitä ihmisestä.