Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa verenpaine kuuluu oikeasti mitata?

Vierailija
09.01.2023 |

Onko se kaksi vai kolme kertaa? Ja jos mitataan kaksi kertaa niin kumpi on oikea tulos? Tai jos kolme kertaa niin onko keskimmäinen tulos?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kerran, jos mittaa säännöllisesti esim kerran viikossa. Itse mittaan tarkistusmittauksen, jos lukema poikkeaa edellisistä mittauksista.

Vierailija
2/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olet menossa esim. lääkärille verenpaineasioissa, usein mitataan esim. neljän päivän ajan aamulla kaksi kertaa ja illalla kaksi kertaa. Näistä sitten lasketaan keskiarvo. Jatkossa vuosikontrollia edeltävästi tuo mittaussarja toistetaan.

Mikäli haluat silloin tällöin seurata verenpainettasi, tuo kaksi peräkkäistä mittausta on ihan hyvä. Niistä laske keskiarvo.

Terveisin yleislääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran jos osaat asian.

Vierailija
4/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulos on yleensä kerrasta oikea, jos olet kunnolla rentona. Rasitus ja jännitys voivat nostaa arvoja.

Vierailija
5/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! 

Tämä on automaattinen ilmoitus. Olen lomalla ja takaisin töissä tiistaina 10.1. klo 7:00. Loman aikana luen palstaa vain satunnaisesti.

Terveisin, 

Moderaattori Markus

Vierailija
6/6 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin ohjeeksi kolme mittausta aamulla ja illalla 3-5 päivän ajan ja keskiarvot mittauksista mukaan lääkärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme