Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla tosi alhainen verenpaine?

Vierailija
09.01.2023 |

Minulla on aina ollut hyvin alhainen verenpaine, yleensä vähän päälle sata (104-105) lääkärissä mitattuna. Kotona mitattuna usein alle sata. Tunnen usein, että minua huimaa ja on helposti heikottava olo.

Nyt kun on saanut tehdä etätöitä, otan usein päiväunet kesken työpäivää kun välillä tuntuu etten pysy pystyssä ja silmissä mustenee.

Syön mielestäni ihan normaalisti suolaa yms. mutta ominaisuus on näköjään perinnöllinen, toisella vanhemmallani on sama tilanne. Myöskään ikä ei ole auttanut, olen nyt 45. Vaikka verenpaine usein nousee vanhetessa, minulla niin ei ole käynyt.

Miten te muut voitte, joilla on alhainen verenpaine? Periaatteessahan se on tietysti hyvä asia, mutta jatkuva huimaus ja väsymys ovat aika rasittavia.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut nuorempana, mutta tuossa päälle viiskymppisenä lähti sen verran nousuun että on jo normaalin rajoissa. Pystyy käymään saunassakin nykyään eikä huimauksia ole kuin satunnaisesti.

Hyvä juttu koska onhan saunominen mukavaa

Vierailija
22/24 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita joilla tosi alhainen verenpaine?

Minulla on aina ollut hyvin alhainen verenpaine, yleensä vähän päälle sata (104-105) lääkärissä mitattuna. Kotona mitattuna usein alle sata. Tunnen usein, että minua huimaa ja on helposti heikottava olo.

No tavoite arvo on 90 joten hieman voit vielä tiputtaa paineita, ota rennosti.

90/60 on se mihin voit pyrkiä.

Mitä oikein höpötät? Hyväksi verenpaineeksi katsotaan alle 120/80 ja normaaliksi alle 130/85. Verenpaineen sanotaan olevan lievästi koholla kun se on luokkaa 140/90.

Ihmisellä taas on alhainen verenpaine, kun se on alle sata. Usein terkkarilla tehdyssä verenapainemittaustilanteessa potilasta voi hieman jännittää tai tämä on juuri kiireellä juossut paikalle, joten arvo voi olla hieman todellisuutta korkeampi. Jos verenpaine on jatkuvasti kotimittauksissa ja hoitajan tekemissä mittauksissa +-100, niin kyllä se varsin alhainen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryttää, 73/110, syke 87.

Vierailija
24/24 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein aina 120/80 joskus vähän alle muttei enempää koskaan. Ei ole pyörryttänyt koskaan. Ei ole vanhemmitenkaan noussut miksikään. Harmittaa kun ikäkaverit naputtaa jatkuvasti että eihän se voi olla kun olen jo 70 plus ikäinen.