Kaksi kuukautta pois kotoa - laitanko avatut jauhot ja hiutaleet roskiin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa kotia kokonaan.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Säilyy ne sen ajan ja jos on pakastin laita sinne
En jätä sähköjä päälle.
Onhan niissä päiväys. Jos päiväys on vanhentunut, roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että jos niihin tulee jotain elämää kun seisovat käyttämättöminä tuolla kaapissa. Mutta laitan ne muovipusseihin ja katon sitten kun palaan että miltä ne näyttää.
Eikö olisi tullut elämä, jos olisit ollut kotona pitämässä niitä silmällä yötä päivää?
Ei kai ne jauhot tiedä, oletko sinä kotona vai et.
Eilen tein noin vuoden vanhoista jauhoista pannukakun, hyvä tuli. Ei kertoneet oliko ollut ikävä enkä kysynytkään
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on joku jauhopussi käyttämättä kauan, niin tutkin hyvällä suurennuslasilla ja kunnon valossa, on jotain elävää tai toukkia pussissa. Samoin tutkin jauhohyllyjen nurkat ja pinnat , sekä pesen hyvin.
Pestystä jauhosta tulee klimppejä.
Olen tutkinut.
Aloittaja, hävitä myös kaikki hygieniatuotteesi ja vaatteesi.
Mä oon joka kesä kaksi kuukautta pois kotoa. Tilaan aina roskalavan ja kannan kodin koko irtaimiston sinne. Poissaollessani asuntoon tehdään pintaremontti ja palattuani ostan huonekalut ja tavarat uuteen kotiin. Kiva aina aloittaa puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä päiväys. Jos päiväys on vanhentunut, roskiin.
Miettikää, jos joku oikeesti tekisi näin. :D Jauhot, sokerit ja suolat heittää ne pois kun menee päivämäärä ohi. Tai joku kananmuna tai kermaviili. Roskiin joo automaattisesti, eikä edes yritä käyttää aistejaan. Vaikka ei olisi päiväys mennyt ja kananmuna pilalla niin tälläinen sankari varmaan söisi sen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on joku jauhopussi käyttämättä kauan, niin tutkin hyvällä suurennuslasilla ja kunnon valossa, on jotain elävää tai toukkia pussissa. Samoin tutkin jauhohyllyjen nurkat ja pinnat , sekä pesen hyvin.
Huuhtelethan myös jauhenlihan?
Mä kans huokasin ihan helpotuksesta kun luin että ymmärtää kuitenkin pestä hyvin, etenkin venhäjauhojen peseminen on erittäin tärkeää!
Luuletko olevasi hauska?
Sinä olet varmaankin juhlien ilopilleri !
Minä olin 6kk muualla töissä. Kotiin palatessani ryynit, hiutaleet olivat aivan kunnossa. Ikkunoiden väleissä kuolleita kärpäsiä, parveke täynnä pölyä. Sai siivota oikein urakalla, mutta ryyneissä ei ollut vikaa.😅
Itse juuri hetki sitten vanhemmilla vieraillessani kollasin vanhoja tavaroitani ja löysin peltirasiasta "mintunmakuisia", oisko caramint tms nimeltään, samanlaisia kuin vaikka Werther's originalit. No niissä oli mennyt päiväys vanhaksi 2007, mutta uteliaisuus vei voiton ja maku oli vielä tallella :3
Mitä taas noihin jauhoihin ja hiutaleisiin tulee, niin eikö se riipu paljolti vain siitä onko ne kerännyt kosteutta, että kuinka ne säilyy.