Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhä perhe voi viettää joulua?

Vierailija
15.11.2006 |

Jouluruoat on kalliita. Lahjojakin olisi ostettava edes yksi lapselle. Kuusikin olisi kiva.

Kaikki maksaa ja maksaa :(

T: Köyhä perhe

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tuossa tilanteessa mutta tulkee hakemaan meidän metsästä kuusi.. Jos edes vähän auttaa..

Vierailija
2/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse lanttulaatikkoa, rosollia, porkkanalaatikkoa, ostat herneitä ja pottuja, jonkun sillipurkin ja jos rahat riittää, niin kinkkua.

Tee itse makeisia ja leivonnaisia, tulee paljon halvemmaksi kuin valmiina ostetut.

Kuusen voi hakea tuttavien (tai ei tuttavien..) metsästä.. :)

Koristeet voi tehdä itse, jos niitä ei varastossa ole.

Lapselle lahjaksi jotain edullista, mutta superkivaa. Eiköhän lapsellekin tärkeintä ole se tunnelma ja yhdessäolo. Osta vaikka joku peli, jota sitten pelailette jouluaattoiltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tavallisinakin päivinä syötävä! Itse tehden saa vielä halvemmalla. Kinkku nyt tietysti maksaa, mutta senkin kilohinta on aika matala, kun vertaa muihin lihatuotteisiin!

Eikö lahjoja tule kummeilta, mummeilta tai muilta?

Kirpparilta voisi löytää jotain, jostain halpatavarakaupasta ehkä ja jos muutenkin täytyy ostaa esim. vaatteita, niin pakettiin vaan.

Aito joulutunnelma syntyy eniten yhdessäolosta ja yhdessä tekemisestä. Juhlatunnelmaa saa koristelemalla, pukemalla kauniit vaatteet ja kattamalla kauneimmat astiat yms.

Vierailija
4/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ostan huuto netistä tai vauvapalstalta uusia esim. kirjoja ja dvd levyjä halvalla ja annan niitä lapsille.

Ja ei olla edes köyhiä, mutta ei meidän joulu paljon maksa!

Vierailija
5/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin joululahjaksi? Ei niitä lahjojakaan kasapäin tarvitse olla. Jos mahdollista niin osta jo nyt tai tee itse vähän laatikoita pakkaseen, jos joku kysyy joululahjatoivetta niin sano että kinkku/kalkkunaa tai joulukuusi. Kyllä sun lapset joulun saa!

Vierailija
6/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä auttaa.

Vierailija
7/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanoilla ja perunoilla ei ole kallis kilohinta; eipä lantullakaan ;=) Teet itse laatikot. Leipominen on myös edullista, ja hauskaa. Koko perhe saa olla yhdessä, kynttilät pöytään ja joululaulut soimaan, piparit ja kakut tuoksuvat.

Lahjoja voi löytää kirppikseltä ja huutonetistä. Ei kannata mitään turhaa ostaa.

Menkää kirkon tapahtumiin, tulee joulutunnelma.

Vierailija
8/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vuosiin ostettu lahjoja ja hyvin on mennyt. Meillä ostettiin vuosia sitten tekokuusi, joka kestikin lähes 10 vuotta. Tänä vuonna täytyy ostaa uusi, kun entinen on mennyt huonoksi. Meillä joulutunnelma on yleensä hyvin rauhallinen. Jos joku yksinäinen on halunnut tulla meille joulun viettoon, niin ovat saaneet tulla. Yleensä meillä onkin 1-2 vierasta mukana. Katsomme televisiota ja juttelemme niitä näitä. Ruokaa olemme tehneet yhdessä. Emme osta jouluruokia, vaan teemme kaiken itse. Tosin kinkkua ei kukaan meidän perheessä syö, joten olemme säästyneet joulukinkun ostamiselta:) Lapset ovat maistaneet sitä koulussa ja se riittää heille.

Hauskaa joulua vaan teillekin ap:n perhe!

Vierailija
9/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ilmaisia ja tulee joulutunnelmaa ja varmaan siellä on joitain ilmaista syömistä kuten torttua tmv.

Vierailija
10/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelisin että sossusta saa joulun alla lahjakortteja kauppaan. Niillä vois ostaa ruokaa. Asiasta en oo ihan varma, mutta näin muistan kuulleeni. Kannattaa kysellä.

Tunnelma on se tärkein jouluna. Pääasia että lapset nauttisivat joulusta, vaikka se ei menis nyt ihan niinkuin vanhemmt olisivat halunneet. Joulu on lasten juhla!

Kyllä te vielä joulun saatte, ja eihän sen joulukuusenkaan varmaan tartte kovin suuri olla, pienetkin kuuset on kauniita. Ja itse asiassa mä ainakin enemmän itse tykkään niistä pienistä.

Vierailija
11/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

diakoniapuoli avustaa varmasti köyhiä lapsiperheitä. SInne vaan puhumaan!

Vierailija
12/12 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi millaiset jouluvalmistelut tehty, ruuat ja lahjat viimeisen päälle ei sillä ole mitään merkitystä, jos aikuiset ovat kännissä. Valitettavasti näin on monissa perheissä. Lapsille jää ikuiset traumat. Joulussa tunnelma on tärkein, ei materia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme