Mitäs mieltä av-mammat on
siitä että esim. Belgiassa äitiysloma on vain 6vko ja sen jälkeen on palattava töihin ja lapset laitetaan hoitoon? Eikä tämä ole belgialaisista yhtään kummallista tai " rikollista" .
Täällä niin paasataan että 9kk lapsi on liian nuori hoitoon mutta miten näissä muissa maissa lapset voidaan viedä hoitoon huomattavasti aikaisemmin eikä näille lapsille jää mitään traumoja. Olkaa vaan onnellisia siitä mahdollisuudesta että yhteiskunta maksaa teidän kotiäitiydestä (mitä monessa muussa maassa ei tapahdu) ja teillä on mahdollisuss olla kotona lapsen kanssa sen kolme vuotta!
Kommentit (4)
Omasta mielestäni tuollainen äitiysloma on säälittävä ja lapselle haitaksi. Siinä minun mielipiteeni.
naisen kanssa ja he asuvat Belgiassa. He saivat vauvan eikä heillä ole varaa siihen että äiti jää kotiäidiksi, ovat ihan hyvätuloisia menestyviä yli 3-kymppisiä. Ja heiltä olen kuullut että se on siellä ihan normaalia eikä sitä kummaksuta että jatkaa töissä heti 6vko synnytyksen jälkeen.
IHANAA olla suomalainen! Ja kaikki päivähoidon kauhistelijat vois tosiaan tutustua muiden maiden hoitokäytäntöihin. Ai niin, mutta miksi, kun Kotiäitien Etujärjestön nettisivuilla on jo kerrottu lopullinen totuus aiheesta.
On myös aivan mahtavaa, että lapselle on hoitopaikka turvattu ja jopa ilmaista toimintaa löytyy lapsille seurakunnista, kunnan järjestämänä jne.
Juuri näistä syistä maksan ilolla veroa ja kirkollisveroa, enkä niin kanna huolta siitä, etten ole korkeapalkkaisella alalla. Täällä voi ihminen vielä aika hyvin tehdä sitä mitä tärkeänä pitää ja silti perusasiat on turvattu.
T: Yh-kulttuurialanopiskelija, jolla ei ole ollut tarvetta sossuun, koska opintotuki, asumistuki ja lapsilisät kattavat tarpeelliset menot. Mulla on opiskelun ja lapsenhoidon jälkeen jäänyt aikaa myös vapaaehtois-työhön ja harrastamiseen.