Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on sitä mieltä, että minun kannattaa mennä

Vierailija
15.11.2006 |

mieluummin töihin, kuin jäädä kotiin hoitamaan lasta. Lapsi on siis hoitoon mennessään 8 kuukauden ikäinen.

Mies perustelee kantaansa sillä, että kun olen kotona, minulla on ihan liikaa aikaa ajatella asioita, mm. luulosairaus pahenee. Lisäksi vatvon kaikenlaisia asioita päässäni, ja ne saavat suhteettoman isot mittasuhteet. Kuulemma kun olen töissä, olen paljon vähemmän stressaantunut kaikesta.

Mitä mieltä tästä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 8-kuinen vauva...itse en kyllä laittaisi noin pientä töihin, mutta jokainen tekee tyylillään!

Vierailija
2/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehesi sanoi tuon omien havaintojensa pohjalta eli mahtaa olla oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei jää kotiin hoitamaan lasta?

Vierailija
4/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempiä selittämättä.

Vierailija
5/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on oikeassa, mä nimittäin olen luulosairas. Nyt on ollut sellaista, että joka toinen päivä kuvittelen että itselläni on syöpä, ja sitten pelkään ihan hirveesti että vauvalla on joku sairaus.

Mua pelottaa ehkä se, että kun nyt kaikki on tavallaan ihan hyvin, niin tapahtuu jotain että tämä kaikki otetaan multa pois. Että en ole ansainnut tätä kaikkea. Tämmöisiä asioita mietin.

Vierailija
6/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen pitää mennä heti töihin kun äitiysloma loppuu. Miehen kanssa on tätä ihmetelty kun hänenkin työpaikallaan moni työkaveri (mies) on sitä mieltä, että tottakai lapsi on laitettava hoitoon heti kun mahdollista, vaikka vaimo haluaisikin jäädä kotiin lasta hoitamaan äitiysloman päätyttyä. Kuulostaa musta tosi kylmältä ajattelulta.

Vierailija
7/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo luulosairaus kuulostaa vähän siltä. Mitä sinä ITSE haluat tehdä? Raaskitko laittaa vauvan hoitoon? Millaisia tunteita se herättää sinussa? Vai herättääkö mitään? Ellei, olet masentunut varmaan.

Tuntuuko pahalta, kun mies haluaa sinun menevän töihin? Tuntuuko se siltä, ettei mies arvosta, että hoidat vauvan ja kodin?

Vierailija
8/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä tuntuu pahalta ajatus, että vauva menisi jo tuossa iässä hoitoon. En tiedä. Vaikeaa on.

Onko muita joilla samanlaisia tuntemuksia lapsensaannin jälkeen? Että pelkää menettävänsä kaiken onnen, joka on itselle suotu?

Vierailija
9/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse koet sen ahdistavana, niin mitä jos menisit vaikka osa-aikatöihin? Ri työssäolo automaattisesti tarkoita pitkiä työpäiviä ja pienen lapsen päiväkotiin raahaamista aamukuudelta. Selvitä ihmeessä mahdollisuutta vaikka mennä töihin pariksi päiväksi viikossa, tai katsoa jos saisit osa-aikatyön vaikka muutamaksi tunniksi päivässä. Saat tuuletettua päätäsi, mutta silti vielä paljon aikaa lapsen kanssa.

Vierailija
10/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta äimä ja tukiasema, löydät tietoa siitä. Minusta töihinmeno ei välttämättä ole hyvä; ainakaan kokopäiväinen. Lapsesi tarvitsee vielä sinua paljon.

Tässä tukiaseman sivulta tietoa oireista:Tavallisimpien masennusoireiden (ks. artikkelimme masennuksesta) lisäksi synnytyksen jälkeiseen masennukseen liittyy joukko sille tyypillisiä oireita. Niitä ovat mm:

# Riittämättömyydentunne (osaanko olla kunnollinen äiti?)

# Epävarmuus siitä osaako hoitaa lasta oikein

# Ylihuolehtivuus lapsesta, lapsen menettämisen pelko

# Pelko jäädä lapsen kanssa kaksin (esim. puolison mennessä töihin)

# Ylienergisyys / voimattomuus (vetämättömyys)

# Väsymys, ärtyneisyys, vihan tunteet

Keskeisenä asiana on usein rakkauden kokemisen miettiminen. Äiti saattaa miettiä omaa suhdetta lapseensa:

# ¿Rakastanko lasta tarpeeksi?¿

# ¿Miksi en tunne syvää rakkautta lastani kohtaan?¿

# ¿Rakastaako lapsi minua?¿

Ja tässä ÄImän sivuilta:

Yleisimpiä oireita

· Yleinen alavireisyys

· Voimakas väsymys, uupuneisuus ja aloitekyvyttömyys

· Mielihyvän ja elämänilon menettäminen

· Keskittymiskyvyn, muistin ja päättäväisyyden heikkeneminen

· Syyllisyyden- ja alemmuuden tunteet

· Ruokahalun selvä muutos (laihtuminen tai lihominen)

· Pelokkuus, tuskaisuus ja pakkoajatukset

· Paniikin ja ahdistuksen tunteet

· Unettomuus tai liiallinen nukkuminen

· Kuoleman ajatukset ja – toiveet

Eli minusta sinun kannattaisi nyt hakea apua ja tukea! Tsemppiä!

Vierailija
11/11 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko turvautumaan lääkkeisiin ja ammattiauttajaan vai selvisitkö kotikonstein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä