Saavatko mormoni itse päättää mihin maahan lähetee lähetyssaarjaksi vai päättääkö joku sen hänen puolestaan?
Tossa Ylen dokkarissa ei tullut ilmi ja en oikein googlettamallakaan vastausta saanut.
Kommentit (6)
Eivät päätä itse. Kieliopinnot, joihin määrätään, on ensimmäinen vinkki asiasta.
Mormonit uskovat, että pappeus antaa kirkon johtajille kuten piispoille, patriarkoille, lähetyspresidenteille - profeetasta puhumattakaan - jotain ylivoimaista tietoa. He saavat suoraan Jumalalta tiedon, minne poloinen nuori tulee lähettää. Toki hyvä-veli-verkostot vaikuttavat, esimerkiksi omista sukulaisistani kaksi pääsi Iso-Britaniaan ja yksi Espanjaan lähetystyöhön. Molemmat hyödyllisiä lähetyskenttiä nuorten tulevaisuuden kannalta, koska kielitaito.
Vierailija kirjoitti:
Eivät päätä itse. Kieliopinnot, joihin määrätään, on ensimmäinen vinkki asiasta.
Kuinka kauan kieliopinnot kestävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan kieliopinnot kestävät?
Todella lyhyen aikaa:
"Lähetyssaarnaajat, jotka joutuvat opettelemaan vieraan kielen, viettävät koulutuskeskuksessa pidempään, yleensä kuudesta kolmeentoista viikkoa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4hetysty%C3%B6_(mormonismi)
Oho tulipas otsikosta hassu, kun ajatus muuttui vähän kesken kirjoittamisen ja unohdin oikolukea.