Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole instagramia. Jos nyt luon instatilin numerollani / sähköpostillani, kuka löytää minut?

Vierailija
06.01.2023 |

Voiko kaikki henkilöt, jotka tietävät numeroni tai sähköpostini, löytää minut, vaikka laittaisin nimekseni Maija Poppanen ja käyttäjätunnukseksi just jotain maijapoppanen?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan tilini salaiseksi, näkyykö profiilini niille, jotka etsivät minua sähköpostin tai numeron avulla?

Siis että olen ylipäänsä instassa?

Entä näkeekö instakäyttäjät, kuva kävi heidän profiilissaan?

Mä en siis tiedä instasta yhtään mitään, voisko joku kertoo, kiitti!

Miksi joku etsisi sinua instasta muulla kuin nimelläsi? Ajatteletko että on olemassa "ne jotkut" jotka tulevat ja käyttävät aikansa päivittäin etsimällä numerollasi ja säpollasi tilejä sinusta? 

Haluatko siis perustaa stalkkeritilin jolla käyt vakoilemassa ihmisiä joiden etä halua tietävän ett äolet kiinnostunut heidän elämästään? Jos näin on, niin luot vain jonkun säpotilin, ja teet sillä instan, ja laitat nimeksi mitä sattuu huvittamaan.

Ei, vaan tuleeko heille ilmoitus "saatat tuntea henkilön x" ihan vain sen perusteella, kun heidän puhelimessaan on puhelinnumeroni?

En tarkoita, että joku etsisi mua sähköpostilla tai numerolla, vaan sitä, että yhtäkkiä heidän naamansa eteen ilmestyy väkisinkin maijapoppasen profiilini.

Vierailija
42/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko insta nykyään puhelinnumeroa, kun luo tilin ihan alusta?

Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa yksinkertaiselle miksi ylipäätänsä pitäisi luoda insta-tili? Tai mikään muukaan sosiaalisen median tili 😀? Itse en omista kumpaakaan ja ihan hyvin olen pärjännyt

Mä haluaisin stalkata, että pettääkö mun on off mies mua instassa. Mulla ei ole siis instaa, mutta harkitsen luovani stalkkeritilin ja siksi kyselen neuvoja.

Vierailija
44/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole insta ikinä kysynyt puhelinnumeroa? Olen luonut juurikin tuollaisen höpönlöpötilin höpönlöpöosoitteella eikä kukaan oikean elämän tuttu ole löytänyt minua.

Ehkä insta ei ole aina kysynyt kännynumeroo vahvistukseksi?

Nyt kun kaikki pitää niin vahvistella monen mutkan kautta, niin tietääks kukaan, pitääkö instaan tiliä luodessa oikeesti syöttää puh numero?

Vierailija
45/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan tilini salaiseksi, näkyykö profiilini niille, jotka etsivät minua sähköpostin tai numeron avulla?

Miksi joku etsisi sinua instasta muulla kuin nimelläsi? Ajatteletko että on olemassa "ne jotkut" jotka tulevat ja käyttävät aikansa päivittäin etsimällä numerollasi ja säpollasi tilejä sinusta? 

Haluatko siis perustaa stalkkeritilin jolla käyt vakoilemassa ihmisiä joiden etä halua tietävän ett äolet kiinnostunut heidän elämästään? Jos näin on, niin luot vain jonkun säpotilin, ja teet sillä instan, ja laitat nimeksi mitä sattuu huvittamaan.

Ei, vaan tuleeko heille ilmoitus "saatat tuntea henkilön x" ihan vain sen perusteella, kun heidän puhelimessaan on puhelinnumeroni?

En tarkoita, että joku etsisi mua sähköpostilla tai numerolla, vaan sitä, että yhtäkkiä heidän naamansa eteen ilmestyy väkisinkin maijapoppasen profiilini.

Hmmm, mitä se haittaa että profiilisi näkyy heille noin, jos kerran et ole omalla nimelläsi siellä? 

Minua ei kukaan ole hätyytellyt, vuosien varrella muutama hassu on alkanut seuraamaan minua vaikak minulla on ihan julkinen tili. Joskaan en ole omalla nimelläni siellä. Laitan vain tarinoita, joten tiedän kyllä ketkä käyvät niitä katsomassa, eikä siellä ole ollut kuin pari kertaa joku sellainen jota en tunne.

Ja sille joka ihmettelee miksi pitää olla instatili. Insta on ehtymätön hauskojen kissavideoiden aarreaitta, ihan vain siksi.

Vierailija
46/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa yksinkertaiselle miksi ylipäätänsä pitäisi luoda insta-tili? Tai mikään muukaan sosiaalisen median tili 😀? Itse en omista kumpaakaan ja ihan hyvin olen pärjännyt

Mä haluaisin stalkata, että pettääkö mun on off mies mua instassa. Mulla ei ole siis instaa, mutta harkitsen luovani stalkkeritilin ja siksi kyselen neuvoja.

Luot tietenkin jonkun julkisen yritystilin ja olet myyvinäsi jotain joka miestä kiinnostaa. Varmaan hyväksyy seuraajakseen.

Vierailija
47/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ärsyttävää kun sosiaalisten toimintojen vuoksi antaa numeronsa esim kuskille, Facen kautta tavaroitasi ostaville ihmisille ja sitten tulee näitä ehdotuksia: saatat tuntea "remppa- ja kuskaus Momo FK" tms. 

Siksi en halua antaa numeroani ihan tämän takia, vaan pyrin hoitamaan yksityisviestien kautta ilman numeroa.

Eli älkäähän ottako henkilökohtaisesti.

Vierailija
48/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
49/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli taiteilijanimelläni instatili ja kaikki työkaverini löysivät vaikka en halunnut koska sellainen insta ja face ovat.

Joo tämä ärsyttää itseänikin. Loin instan omaan nimeeni liittymättömällä käyttäjänimellä ja laitoin muistaakseni nimeksenikin ihan jotain kesksittyä. Tämä juuri siksi ettei kaikki työkaverit ja puolitutut löydä ihan nimen perusteella.

Ei mennyt pitkään tuon jälkeen kun entinen koulukiusaajani ja eksäni täti (kyllä :D) seurasivat minua, eli juuri sellaisia ihmisiä joiden en halua löytävän sosiaalista mediaani. Hölmönä tein tilin puhelinnumerollani.

Ehkä olen vanhanaikainen näin kolmekymppisenä, mutta internetissä anonyymiteetin painottamisen aikaan kasvaneena tuollainen puolituttujen seurailu tuntuu jotenkin tunkeilevalta.

Vierailija
50/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, mitä se haittaa että profiilisi näkyy heille noin, jos kerran et ole omalla nimelläsi siellä? 

Minua ei kukaan ole hätyytellyt, vuosien varrella muutama hassu on alkanut seuraamaan minua vaikak minulla on ihan julkinen tili. Joskaan en ole omalla nimelläni siellä. Laitan vain tarinoita, joten tiedän kyllä ketkä käyvät niitä katsomassa, eikä siellä ole ollut kuin pari kertaa joku sellainen jota en tunne.

Ja sille joka ihmettelee miksi pitää olla instatili. Insta on ehtymätön hauskojen kissavideoiden aarreaitta, ihan vain siksi.

Kissa ja eläinvideoihin yleensä voisi suhtautua kriittisemmin.  Monet on tarkoituksella luotuja tilanteita joissa eläin kärsii.  Harvemmin aidosti hassu tilanne sattuu eläimelle ja vielä niin että siinä on kuvaaja valmiina.  

Vierailija
51/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa ja eläinvideoihin yleensä voisi suhtautua kriittisemmin.  Monet on tarkoituksella luotuja tilanteita joissa eläin kärsii.  Harvemmin aidosti hassu tilanne sattuu eläimelle ja vielä niin että siinä on kuvaaja valmiina.  

Esimerkiksi?

Vierailija
52/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
53/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
54/58 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
55/58 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi tilisi on tunnistamaton eikä julkisena näkyvää infoa (käyttäjänimi, mahdollisesti itse kirjoittamasi lyhyt kuvaus ja tilillä julkaistut kuvat) voi yhdistää sinuun niin vaikka nuo työkaverit saisivatkin suosituksen seurata tiliä niin eiväthän ne sinua tunnista. Sähköposti ja numero eivät koskaan ole julkisia jollet itse kirjoita niitä bioon (se lyhyt teksti).

Jos luot tilisi täysin yksityisenä niin hyväksyt tai hykäät seuraajapyynnöt yksitellen ja voit karsia tutut pois jos he edes noita pyyntöjä laittavat, mutta harvaa kiinnostaa randomeitten yksityishenkilöiden yksityisten tilien seuraaminen. Jos taas tilisi on julkinen, esim. harrastustili (kätityöt, valokuvaus tms.) niin kuka vain voi seurata mutta eivät he sinua edelleenkään tunnista jollet itse laita sisällöksi jotain mikä yhdistyy sinuun.

Vierailija
56/58 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun käsittääkseni hakukoneet löytävät sinut sillä nimellä tai nimimerkillä jonka olet sille instaprofiilillesi antanut. Ne tiliä perustettaessa annettavat sähköpostitilit ja puhelinnumerot eivät mene julkiseen jakoon tai hakukoneiden löydettäviksi, ei ellet itse halua niitä julkiseksi laittaa.

Laita profiilillesi jokin muu kuin oma nimesi nimeksi.

Toki voit tehdä omalla nimelläsikin, ja voit tehdä tilistäsi yksityisen, jolloin vain kaveriksi hyväksymäsi pääsevät julkaisujasi katsomaan. Tai tee julkinen, jolloin kaikki pääsevät katsomaan. Mutta jos teet julkisen, niin älä sitten urputa, jos tuntemattomia ihmisiä tulee kommentoimaan. Mulle kävi niin, että kun olin kommentoinut yhden photographer-tittelillä esiintyvän tyypin julkaisua, niin se rupesi lopulta huutamaan, että mitähän varten tulet minun profiiliini kommentoimaan... No, jos teet julkisen, niin silloin sitä voi kommentoida kuka tahansa... Toki siellä on kai jotain estomahdollisuuksia, jos joku rupeaa häiritsemään. Mutta tuo photographer, ei se sitten niin photographer tainnut ollakaan, kun kritiikkiä ei kestä...

Vierailija
57/58 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki nähdään sut siellä. Ollaan valmiina kyttäämässä kunnes saat profiilin luotua ja aletaan heti seuraamaan sua.

Odotamme innolla niitä kuvia mitä olet syönyt tänään päivälliseksi.

Vierailija
58/58 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pyytää numbaa just kun aloit tykästyyn siihen, sit sulkee tilin kun et antanu sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi