Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole instagramia. Jos nyt luon instatilin numerollani / sähköpostillani, kuka löytää minut?

Vierailija
06.01.2023 |

Voiko kaikki henkilöt, jotka tietävät numeroni tai sähköpostini, löytää minut, vaikka laittaisin nimekseni Maija Poppanen ja käyttäjätunnukseksi just jotain maijapoppanen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä "Liisa" (käyttäjänimi KaterineQueen) olet esim töissä kaupassa nimeltä Selfbridges ja pidät kännykkääsi mukana töissä niin Selfbridgen kaupan työntekijät saavat omaan instaan ilmoituksen että saatat tuntea käyttäjän KaterineQueen.

Eli valitettavasti työkaverisi/opiskelukaverisi löytävät sinut.

Huom työpaikka ja nimet keksin äsken.

Oikeasti? Ärsyttävää. Minäkin haluaisin luoda anonyymin profiilin harrastukselleni. En halua sinne työkavereita tms. yleisöksi.

En minäkään halunnut. Tosiaan tein tilin taiteilijanimelläni ja yhdessä viikossa tusinan verran työkavereitani oli löytänyt minut:) En halua tiliäni yksityiseksi koska sitten tuntemattomat ei löydy minua. Yksi vaihtoehto on ottaa prepaid-liittymä ja säilyttää kännykkää kotona jolloin esim työkaverit ei välttämättä löydä sinua. Jos kännykkää pidät harratupaikassa tai koulussa tai työpaikalla niin aika nopeasti sinut löydetään koska nykyaika vaan nyt on sellainen. Jos laitat googleen hakusanaksi syöpäkuolema niin seuraavat puoli vuotta saat kyllä hautakivimainoksia.

Vierailija
22/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin mahdollista voida katsoa kundikaverin toimentalokia facebookissa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä loin tilin sähköpostiosoitteella, mutta se kysyi jossain vaiheessa kuitenkin puhelinnumeroa tilin varmentamiseen.

Sen jälkeen Insta alkoi suositella "kavereiksi" ihmisiä joilla on puhelinnumeroni (esim. serkun vaimo) ja jostain syystä myöskin naapureita lähialueelta, joiden kanssa en ole koskaan puhelimella kommunikoinut.

En tiedä millä tuollaisen estäisi. Ärsyttää.

Karseeta, kun haluaisin vain luoda ihan oman tilin siten, etten halua sinne yhtäkään tosielämän tuttua.

Vierailija
24/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä loin tilin sähköpostiosoitteella, mutta se kysyi jossain vaiheessa kuitenkin puhelinnumeroa tilin varmentamiseen.

Sen jälkeen Insta alkoi suositella "kavereiksi" ihmisiä joilla on puhelinnumeroni (esim. serkun vaimo) ja jostain syystä myöskin naapureita lähialueelta, joiden kanssa en ole koskaan puhelimella kommunikoinut.

uppp

Eikö kukaan ole instassa vai eikö kukaan tiedä tai välitä, että kaikki sut sieltä löytävät??

Vierailija
25/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: kyllä löytää, juuri noin että se yhdistää kontaktit ja ehdottaa kaikille joilla on sun numero sun käyttäjätiliä kaveriksi. Kokeilin tätä joskus. 

Eli luo ihan uusi email. Itse vaihdoin joskus puhelinnumeroa niin ei tyyliin ala-astelaiset tutut ole kontakteissa, joillain numero voi yhä roikkua kontakteissa.

Vierailija
26/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: kyllä löytää, juuri noin että se yhdistää kontaktit ja ehdottaa kaikille joilla on sun numero sun käyttäjätiliä kaveriksi. Kokeilin tätä joskus. 

Eli luo ihan uusi email. Itse vaihdoin joskus puhelinnumeroa niin ei tyyliin ala-astelaiset tutut ole kontakteissa, joillain numero voi yhä roikkua kontakteissa.

Yhdistääkö kontaktit whatsapista ja telegramista ja pinterestistä jne. tai puhelimen puhelinnumerolistasta?

Vierailija
27/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta kysyy kännynumeroo vahvistuksesti tiliä luodessa ja mulla on ollu viimiset 15 vuotta tää yks ja sama numero. En tod hommaa prepaidia tätä varten.

Eli kaikki joilla on mun numero kännykässään ja heillä insta, niin jossain kohtaa he näkevät profiilini ehdotuksissaan, niinkö???

Vierailija
28/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosielämäsi ihmisiltä, joilla on sun kännynumero, sähköposti jne

niin heiltä et pysty instassa piiloutumaan vai? Jos luot siis ihan ekaa kertaa tilin sinne, niin he huomaavat sen pian?

Vierailija
29/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
30/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta ehottaa henkilöitä joita saatat tuntea tai joilla nyt vaan sattuu olemaan yhteisiä tuttuja.

Vierailija
31/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta ja face on molemmat rakennettu siten, että piilossa et voi pysyä. Kyseisten sivustojen tarkoitus ei ole se, että ihmiset pysyvät piilossa, vaan ihan muut tarkoitusperät. Aina voit laittaa tilisi yksityiseksi, niin kukaan muu kuin ne, jotka hyväksyt seuraajiksesi eivät näe mitä julkaiset. 

Jos ette kestä sosiaalisen median sosiaalisuutta, niin älkää luoko tilejä . Siksi nimikin on sosiaalinen media.

Vierailija
32/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole insta ikinä kysynyt puhelinnumeroa? Olen luonut juurikin tuollaisen höpönlöpötilin höpönlöpöosoitteella eikä kukaan oikean elämän tuttu ole löytänyt minua.

Vierailija
33/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa ainakin voi estää henkilöitä. sama lienee istassa ja estetyt henkilöt eivät löydä sinua. Siitä sitten vaan asetuksista estelemään.

Vierailija
34/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN tiedä mikä ongelmanne on instan kanssa. MIKSI tekeytyä näkymättömäksi, ettei vaan kukaan seuraa...Miksi sitten laittaa kuvia?

Mulla on ollut vuosikausia instatili. Nyt vasta sinne on tullut "saatat tuntea käyttäjä xx" Mutta eihän mun ole pakko, ohitan jos en halua. Joillakin on puhelimessa facetili ja siellä tulee enemmän "tunnetko" Mulla ei ole facea puhelimessa, siksi ei kai tule.

JOS laitat tilisi yksityiseksi...no ei ainakaan saa stalkkaajia.

Vierailija
35/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa yksinkertaiselle miksi ylipäätänsä pitäisi luoda insta-tili? Tai mikään muukaan sosiaalisen median tili 😀? Itse en omista kumpaakaan ja ihan hyvin olen pärjännyt

Vierailija
36/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistääkö kontaktit whatsapista ja telegramista ja pinterestistä jne. tai puhelimen puhelinnumerolistasta?

Kyllä tietenkin.

Myös jos olet Facebookissa tai muussa somessa, Instagram taatusti yhdistää sinut ns. tilinsäänsä.

Somen taivas ei ole ääretön, jos someen rekistetöityy, se on verkon taivaassa ikuista.

Antamasi tiedot löytyvät aina jostain verkon sokkeloista.

Jos tältä haluaa välttyä, niin silloin ei vois olla missään somessa, joka vaatii rekisteröitymistä tai tilin luomista palveluun.

Vierailija
37/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pre paid numero pelkästään instaa varten?

Nimen omaan.Kipin kapin ärrälle ostaaPrepaid sim korti/numero.Kai sinulla yksi vanha ylimärinen känny kaapissa on,jota et käytä niin sihen vaan se repaid sim kortti ja instaan se numero.

Vierailija
38/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta ja face on molemmat rakennettu siten, että piilossa et voi pysyä. Kyseisten sivustojen tarkoitus ei ole se, että ihmiset pysyvät piilossa, vaan ihan muut tarkoitusperät. Aina voit laittaa tilisi yksityiseksi, niin kukaan muu kuin ne, jotka hyväksyt seuraajiksesi eivät näe mitä julkaiset. 

Jos ette kestä sosiaalisen median sosiaalisuutta, niin älkää luoko tilejä . Siksi nimikin on sosiaalinen media.

hahahahahaahhaha

Oikeastiko ei voi tutuilta pysyä piilossa maija poppasen nimellä?

Avaisko joku tota teknologiaa tossa takana eli oikeastiko ihmiset, joilla on tallennettuna sun numero kännykkäänsä tai ovat samassa whatsapissa tai telegramissa, niin he tulevat jossain kohtaa saamaan sun tilisi tietoonsa?

Vierailija
39/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitan tilini salaiseksi, näkyykö profiilini niille, jotka etsivät minua sähköpostin tai numeron avulla?

Siis että olen ylipäänsä instassa?

Entä näkeekö instakäyttäjät, kuva kävi heidän profiilissaan?

Mä en siis tiedä instasta yhtään mitään, voisko joku kertoo, kiitti!

Miksi joku etsisi sinua instasta muulla kuin nimelläsi? Ajatteletko että on olemassa "ne jotkut" jotka tulevat ja käyttävät aikansa päivittäin etsimällä numerollasi ja säpollasi tilejä sinusta? 

Haluatko siis perustaa stalkkeritilin jolla käyt vakoilemassa ihmisiä joiden etä halua tietävän ett äolet kiinnostunut heidän elämästään? Jos näin on, niin luot vain jonkun säpotilin, ja teet sillä instan, ja laitat nimeksi mitä sattuu huvittamaan.

Vierailija
40/58 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pre paid numero pelkästään instaa varten?

Nimen omaan.Kipin kapin ärrälle ostaaPrepaid sim korti/numero.Kai sinulla yksi vanha ylimärinen känny kaapissa on,jota et käytä niin sihen vaan se repaid sim kortti ja instaan se numero.

On vanhoja näppäinpuhelimii, jotka ei oikeen kai toimi enää eikä niihin oo laturii missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme