Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden lasten harrastusten ja retkien tukeminen

Vierailija
06.01.2023 |

Ottaako muita päähän vanhemmat, jotka työpaikoilla ja harrastuksissa pakkomyyvät keksejä, kalentereita, sukkia ja milloin mitäkin? Siis näitä vakiotuotteita, joilla kerätään rahaa urheilujoukkueille ja koulun luokkaretkirahastoon.

Minusta nuo on yhtä inhottavia kuin puhelinmyynti tai verkostomarkkinointi. Sit kun tutuille myydään, harva kehtaa sanoa rumasti ja ystävällisimmät ostaa jotain ihan turhaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota. Kakkutukun tuotteet ovat hyviä, eikä niitä saa muualta. Oikein mielelläni ostan, jos joku myy.

Vierailija
2/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ota. Kakkutukun tuotteet ovat hyviä, eikä niitä saa muualta. Oikein mielelläni ostan, jos joku myy.

Ai, minusta ne on kaikki skeidaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mutta onneksi on joulu ohi, joulun alla oli ihan hirveää se tuputus. Todellakaan ei tarvitse laatikkotolkulla jotain toffeepalleroita.

Vierailija
4/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa pitäisi olla ideana että lapset myyvät itse? Todellakin ärsyttää pakkomyynti työpaikalla. Itse en osta, mutta huomaan että esim. sijaiset ja ei-virkasuhteiset ostavat (haluavat ymmärrettävästi olla hyviä tyyppejä).

Vierailija
5/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ellen tunne lapsia itse. Ja silloinkin ostan vain jos lapset itse myyvät.

Vierailija
6/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät saisi myydä.

Vierailija
7/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa pitäisi olla ideana että lapset myyvät itse? Todellakin ärsyttää pakkomyynti työpaikalla. Itse en osta, mutta huomaan että esim. sijaiset ja ei-virkasuhteiset ostavat (haluavat ymmärrettävästi olla hyviä tyyppejä).

Pahinta onkin, jos pomo myy. Käyttää hyväkseen asemaansa kaupittelussa.

Vierailija
8/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jopa esihenkilö, joka osti työpaikalle noita tuotteita firman rahoilla. Meillä on siis aina kahvia, keksejä ym.pientä tarjolla asiakkaille.

Vierailija
9/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jopa esihenkilö, joka osti työpaikalle noita tuotteita firman rahoilla. Meillä on siis aina kahvia, keksejä ym.pientä tarjolla asiakkaille.

Eikö tuo ole jo rikos?

Vierailija
10/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Menin mukaan vanhempainyhdistykseen, kun kuvittelin, että siellä mietittäisiin jotain kulunkäyntiin ja oppimiseen liittyvää, tai kampanjoitaisiin yhdessä kaupungin suuntaan, jos olisi jotain aihetta lasten kouluun liittyen.

Mutta ei, se on yksi hemmetin rahankeruujärjestö! Koko ajan vaan pitää kerätä ja kerätä rahaa, vaikka ei ole edes selvillä mitä sillä aiotaan tehdä. Rahaa myös kerätään järjettömillä tavoilla, leipomalla myyjäisiin ja kaupittelemalla kaikkea roskaa. Paljon järkevämpää olisi, että SITTEN kun on joku oikea suunnitelma mihin rahaa tarvitaan, niin kysytään vanhemmilta että voisivatko kenties osallistua ja tukea tätä. Kun ihan sama raha tuohon menee loppujen lopuksi, kun pitää ostaa turhia keksejä, tai leivontatarvikkeita, ja sitten vielä kaupittelun ja leipomisen vaiva.

Mutta kun olen varovasti yrittänyt kyseenalaistaa tätä toimintatapaa, niin minua pidetään laiskana ja nihkeänä valittajana.

Vierailija
11/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Eihän sun ole pakko ostaa.

Vierailija
12/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ostaa. Itse olen vetänyt nollatoleranssilla sen jälkeen kun vuosikausia osallistuin muiden synttäri, läksiäis ym keräyksiin enkä itse koskaan saanut mitään.

Vierailija
13/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Eihän sun ole pakko ostaa.

Ei puhelinmyyjiltäkään tarvitse ostaa, silti he ovat häiriöksi. Heidän yhteydenotot voi myös sentään kieltää.

Vierailija
14/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ajattelen, että harrastaminen on tärkeää, joten mielelläni tuen sitä.

Vierailija
15/15 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Joskus ostan, joskus kieltäydyn kohteliaasti. Normaali aikuinen kyllä pystyy hyväksymään molemmat vastaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi