Lue keskustelun säännöt.
Aiotko hakea töitä ulkomailta jossain elämäsi vaiheessa?
Kommentit (2)
Muutamme koko perhe Ruotsiin heti kun miehen työpaikka varmistuu. Itselläni on jo töitä siellä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hain ja sain pian kolmekymmentä vuotta sitten. Ja täällä ollaan ja takaisin ei tulla.
En ihan helpolla usko että uutta työtä tulen hakemaan, sen verran vakaassa isossa kansainvälisessä firmassa työskentelen ja olen saanut mukavasti jalansijaa etten ihan helposti harkitse työpaikan vaihtoa. Ja jos se ihme tapahtuisi, ehdottomasti täältä. Suomeen en palaa.
Nuorille Suomessa suosittelen kyllä vakavasti että lähtekää jos tilaisuus vähänkään tulee. Nuoret on kielitaitoisia ja ennakkoluulottomia, täällä pärjää kun vain uskaltaa eikä pelkää haasteita joita väistämättä tulee eteen.
Yksin minäkin tänne tulin enkä tuntenut ketään entuudestaan. Ensimmäinen vuosi meni totutellessa mutta sitten alkoi luistaa. Sinkkuna elän edelleen, ystäviä on tullut paljon ja seurustellutkin olen parin miehen kanssa mutta en halua luopua vapaudestani. Olen rakentanut tänne elämäni, oma koti on täällä. Ja työ joka on keskeisessä roolissa elämässäni. Ystävät, kaikki.