Onko teillä villasukkamummoilla kylmä siellä mökissä? Itse olen paljain jaloin ja ihanat 23 astetta sisällä
Ja ihan pääkaupunkiseudulla ollaan, talvilomalla sitten lämpimään Aasiaan.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Surkeat pääkaupunkilaiset kädettömät tahvot kuolevst heti, kun kunnallistekniikka yskähtää.
Tuus jo sieltä 1900-luvulta nykyaikaan maalainen.
Mulla on helteilläkin usein öisin villasukat jalassa, kun ääreisverenkierto (kirjoitin ensin äreisverenkierto, joo äreä se onkin) ei toimi. Meillä on lattialämmitys ja lattialla voi maata ilkosillaan ihan helposti, mukavan lämmintä on, mutta varpaan on silti kylmät.
Minäpä lämmitän tänäänkin puulämmitteisen saunani ja menen sinne hemmottelemaan varpaitani useamman kerran illan aikana. Tässä juuri keitä hernesoppaa, ja kohta alan paistaa lettuja. Puuhellalla, niin pysyy talokin lämpimänä :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä taitaa olla joku itsetunto-ongelma, kun tuollaisesta asiasta saa kicksejä. Voit vielä vaikka ilakoida makkarakeittosi ääressä, miten Afrikassa on nälkäisiä lapsia. Ihan kuin venäläiset.
No osuit ihan oikeaan, nuo venäjän igorit näitä sähkölämmitys-trollauksia tänne aloittaa.
Meidän ok-talossa ei asu yhtäkään venäläistä. Ei ole Putinin trolleja, ei Igoreita, ei Tatjaanaa.
Varaava iso vuolukivitakka lämmittää ja varavoima antaa energiaa ruoan tekoon, pumppuun ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen. Puut omasta takaa, säiliö täynnä polttoainetta vaikka koko talveksi.
Silti itseä v...tuttaa ja olen todella pahoillani, mitä tilanne niille tekee, jotka ongelmissa sähkön hallituksen asettaman riistohinnan kanssa, mutta ei ole varasuunnitelmaa tämän pahan päivän varalle, jonka poliitikot meille järjestti.
Ei empatia ole itseltä pois, paitsi jos kyseessä psykopaatti...
Vierailija kirjoitti:
Dementoituneet vanhat akat nauttii kylmästä.
En ole vanha enkä dementoitunut, mutta tykkään että etenkin makuutilassa ei saa olla liian kuuma, nukuttaa paremmin. Ei toki kylmäkään mutta joku 18 astetta.
Ei ole kylmä tällä mummolla. Espanjassa ollaan, ulkona +18C ja sisällä on lattialämmitys päällä, joten paljain jaloin pärjää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23 on liian lämmin, en tykkäisi yhtään. Meillä tällä hetkellä 19,2 ja vähän enemmän saisi olla. Joku 21 olisi hyvä. Ilman sukkia olen vain kesäisin. Ei ole mitenkään tavoiteltava ja kehuskeltava asia, että on paljain jaloin talvella. Ihmiset ja heidän verenkiertonsa on erilaisia ja toinen tarkenee kylmemmässä kuin toinen.
Hyi hemmetti. Alle 20 astetta aiheuttaisi paleltumia mulle. 23 vähintään pitää olla.
Sellainen pikkuvauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23 on liian lämmin, en tykkäisi yhtään. Meillä tällä hetkellä 19,2 ja vähän enemmän saisi olla. Joku 21 olisi hyvä. Ilman sukkia olen vain kesäisin. Ei ole mitenkään tavoiteltava ja kehuskeltava asia, että on paljain jaloin talvella. Ihmiset ja heidän verenkiertonsa on erilaisia ja toinen tarkenee kylmemmässä kuin toinen.
Hyi hemmetti. Alle 20 astetta aiheuttaisi paleltumia mulle. 23 vähintään pitää olla.
Sellainen pikkuvauva.
Joo oikeat aikuiset nukkuu mieluiten maakuopassa ilman vaatteita. Lumi riittää lämpöeristeeksi.
23 astetta lämmintä, villasukat pitää jalat ihanan lämpimänä. Pyysin tytärtäni neulomaan mulle uudet villasukat. Niin ja kotona pidän tälläistä flisee oloasua.
hinoa ap on saanut ruhonsa lämmön laskemaan hänhän on kaksi kesää valittanut kun 30 neliön parvekkeettomassa läävässä läskit tirisevät ja pihallekkaan ei ohuessa hikisessä paitulissa kehtaa mennä. oli niin kateellinen mummojen mökeistä niiden pihoista ja ulko saunoista. nyt on läskien kelit ei palele läski lämmittää. ja voi vapaasti pukeutua telttaan. liikkukaa miksi käytätte aikaanne mummojen sukkia miettien
Liian kuumassa ei pysty olemaan, 19-20 sopiva sisälämpötila. Talvella ei tarvitse olla t-paidassa. Villasukat on parhaat sukat. Sähköä (ja vettä) pitää säästää aina, mutta varsinkin nyt, että kaikille riittää. Oma sähkösopimus halpa. Energiantuhlailulla retosteleminen etoo. (Ja rysyt syököön itse hamsterinsa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan aiheuttaisin paleltumia. :D
Olen villasukat jalassa, lisäksi sortsit ja t-paita. Kotona 22 aatetta. Terveiset Espoosta ja kerrostalossa asutaan.
Mulla on +23 astetta huoneiston lämpötila ja jalassa on puuvillasukat ja niiden päällä polvipituiset villasukat. Pipokin on päässä ja olen peiton alla koska palelen.
Ap:llä on oksennustauti. Tänne sen ei olisi tarvinnut tulla oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on melkein 24 astetta sisällä lämmintä silti on kahdet villasukat jalassa. En ymmärrä aloitusta. Eli; entä sitten?
Toivottavasti pääset lääkäriin joskus, sinulla on vakavi verenkiertohäiriöitä.
On paskaa että 19 asteessa nukkuu paremmin. Minulla ainakin alkaa nenässä tuntua heti jos lämpötila on alle 20. Lisäksi olen pitkä ihminen ja usein yöllä jalka pilkahtaa peiton alta tahtomatta ja silloin se palelee. Näen unta että toinen jalka leikataan irti.
Meillä on ollut jo vuosien ajan talven sisälämpö siinä 18,5 - 19.5 asteen välillä. Jos tulee pakkasten jälkeen suojasää, niin sisälämpötila nousee hetkellisesti yli 20:n asteen, ja heti on kuuma ja hiki. Ei ole mitään järkeä pitää niin korkeaa lämpöä, että on pakko riisua puolialasti. Villasukat on ihan parhaat kesät talvet, ja nytkin on vielä villapaita päällä, joten on ihanan lämmin. Yölläkin nukuttaa paremmin.
Joten nyt meni ap pilkkasi ohi.
Ihan järjetön sisälämpötila. Tuollaista kannattaa pitää vain, jos on potkupukuporukkaa ryömimässä lattialla, ei muuten. 20 riittää. Makuuhuonetta ei pidä päästää yli 19 asteen, jos aikoo nukkua kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjetön sisälämpötila. Tuollaista kannattaa pitää vain, jos on potkupukuporukkaa ryömimässä lattialla, ei muuten. 20 riittää. Makuuhuonetta ei pidä päästää yli 19 asteen, jos aikoo nukkua kunnolla.
Paskapuhetta. Itse nukun vuosien kokemusten perusteella parhaiten, kun lämpöä on vähintään 22 astetta makuuhuoneessa. Heräilen helposti kylmyyden tunteeseen ja tähän on kenenkään aivan turha väittää yhtään mitään vastaan, koska itse tiedän omat kokemukseni.
Olis ihan tulaa ja nuolla sun peräaukkoa kun olet kontillasi.
N23