Miksi käytät hajusteettomia tuotteita?
Syy
Kommentit (69)
Käytin ennen hajustettua omoa enkä haistanut vaatteissamme mitään. Sitten otettiin testiin hajusteettomat pesuaineet ja sille tielle jäätiin. Parissa kuukaudessa nenä tottui hajustamattomiin ja ihan ällötti ajatella miltä olen ennen löyhkännyt! Nykyään haistan lenkkipolulla jos vastaantuleva käyttää hajustettuja. Ja en siis ole allerginen hajusteille, käytän kyllä hajustettuja hiustuotteita, dödöä ja hajuvettä mutta niiden haju on ennen jäänyt pesuainepilven alle.
Parfyymi allergia on aika paha saa kunnon ihottumat heti aikaiseksi.
Saa tarkkaan valita mitä käyttää
Vierailija kirjoitti:
Nykyisiä Comfortin huuhteluaineita voi käyttää vain hajusteettomalla huuhtiksella laimennettuina. Muuten liian voimakas haju vaatteissa. Kokonaan hajuttomia en halua käyttää.
Minusta se hajusteetonkin COmfort haisee ikävälle. Onneksi en yleensä käytä huuhteluainetta. JAtuoksuttomia käytän,koska minulla on poikkeuksellisen hyvä hajuaisti,joka tekee elämästä helv**tiä (sukuvika) ja sen lisäksi minulla on astma, joka oireilee vahvoista tuoksuista.
Nenä menisi tukkoon jos käyttää tiettyjä hajutuotteita. Laaduttomat varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain yhteyttä hajusteettomien tuotteiden suosimisella ja tarkalla, järjestelmällisellä , hyvin velvollisuudentuntoisella persoonalla?
Ei välttämättä. Olen suurpiirteinen ja rento. Sen sijaan minulla on keskivertoa parempi hajuaisti enkä ole ikinä polttanut tupakkaa.
Saan hajusteista migreenin. Lisäksi iho-oireita, lehahdan täyteen punaisia laikkuja.
Muutama vuosi sitten otin iho-oireiden takia testijakson, jossa vaihdoin hajusteettomiin tuotteisiin. Ei ollut iho-oireisiin vaikutusta tällä. Huomasin kuitenkin, että moneen tuotteeseen en erityisemmin tuoksua kaipaa ja toimivat samalla tavalla tuoksun kanssa tai ilman. Monet hajusteettomat tuotteet jäivät tuon kokeilun myötä käyttöön. Mitään oireilua ei siis hajusteista, mutta ehkä vaan tajusi, että jokaisen asian ei tarvitse tuoksua jollekkin.
Käytän tuotteita, joissa ei ole synteettisiä hajusteita, täysin hajusteettomia en siis kaipaa.
Hajusteiden synteettinen valmistaminen on yleensä turhaa. Turhaa luonnonvarojen ja energian käyttöä. En ole kiinnostunut tukemaan sitä bisnestä.
Suunympärysihottuman takia en voi käyttää kasvoille hajustettuja tuotteita lainkaan, ja esimerkiksi kasvovoiteille on muitakin vaatimuksia. Moni hajuste kuitenkin lehauttaa ihottuman heti.
Pyykeissä tykkään siitä, että pestyt tekstiilit tuoksuvat vain puhtaille tekstiileille, ei jollekin orkidealle tai merituulelle,
Siis poskien ihottuma, ei hiusten