Huomaisitko jos pankkitilillesi tulisi jostain ylimääräinen 200 e?
Itse en huomannut, että ystäväni maksoi vahingossa tililleni. Ei tunnu uskovan, etten huomannut. En tiedä tilini saldoa, enkä kyttää tilisiirtoja.
Kommentit (65)
Siitä tulisi heti kysely köyhdyttämisen agendaa ajavalta hallinnolta: mistä sait 200 euroa se kuuluu meille?
En huomaisi noin pientä summaa.
Posti oli tuonut kirjeen, josta näkyi että olin saanut hallituksen kokouspalkkioita 200€, maksettu joulukuun puolivälissä tililleni. Enpä ollut huomannut.
Tuskimpa vaikka lompsaan ilmestyisi.
Maksan vaimolle kuukausittain asumisen kuluja 600 euroa. Kysyi ennen joulua, että olenko maksanut jotain ylimääräistä, kun on niin paljon tilillä rahaa. Kävi ilmi, ettei ole kahteen vuoteen katsonut tilin saldoa, kun kaikki maksut menee suoraveloituksena. Nyt oli katsonut onko tilillä rahaa maksaa Porkan kylmiöpakastin joka maksaa 5.000 euroa. Olihan siellä ollut maksaa vaikka useampi, joten ei kaikki tosiaan seuraa saldoa ja tilisiirtoja.
Todennäköisesti huomaisin, mutta en välttämättä. Ei ole niin iso summa.
En huomaisi, ainakaan heti. Parin-kolmen viikon välein maksan laskuja ja jos on ollut paljon tapahtumia, niin olisi siirtynyt jo seuraavalle sivullekin, enkä aina selaa niitä, niin en välttämättä huomaisi koskaan.
Nolla perään, niin laittaisin merkille. Ja en ole edes mikään töissä käyvä rikas tyyppi, vaan saldoni pyörii yleensä 100-1300 euron välissä.
Ihmeen leväperäisiä ihmiset tuntuvat olevan rahojensa suhteen.
Kyllä huomaisin.
T:Miljonääri.
En todellakaan huomaisi moista pikkusummaa. Aivan sattumaa olisi, että laittaisin merkille.
Aika ikävä ystävä, jos epäilee sinun valehdelleen ja koittaneen varastaneen rahat.
Tuosta olisi minulla hankala jatkaa ystävänä, kun tietäisi, että toinen ei luota ollenkaan.
Ja sitten jos itse viilentää välejä tai laittaisi koko ystävyyden poikki, niin takuulla tuo epäluuloinen vasta luulisikin, että yritin varastaa rahat ja kiinni jäädessäni en kehtaisi enää olla kaveri.
Entäpä sitten ystäväsi, jolle se 200e saattaa olla iso summa ja jos hän itse on tarkka rahoistaan, niin ei varmaan helposti ymmärrä, että kaikki eivät ole. Epäluulon siemen on kylvetty, eikä hän varmaan omassa päässä saa koskaan rauhaa, että mikä on totuus.
Ompa moinen soppa sinulla!
Vierailija kirjoitti:
VaahtoVasara kirjoitti:
Kuka tahansa joka hallitsee omaa talouttaan riippumatta montako numeroa saldossa on, huomaa eron.
Itselläni on aina kympin-parin tarkkuudella oleva saldotieto takaraivossa.Sinä muistat kaikkien laskujesi eräpäivät ja summat, ja tiedät milloin pankkikorttiostot veloitetaan?
Eri vastaa. En muista, vaan mulla on sitä varten sovellus, jonka avaan vähintään kerran päivässä. Aloin käyttää sitä pari vuotta sitten, kun rahasta oli todella tiukkaa ja enää en siitä luopuisi, vaikka ei niin tiukkaa olekaan. Kuvittelin aiemmin, etten paljon tuhlaa, mutta nyt voin oikeasti todentaa milloin tahansa, mihin ja milloin rahani kulutan.
en nopeasti jos silloinkaan.
katson tilin ehkä kerran puolessa vuodessa.
En todellakaan huomaisi. Ehkä siinä kohtaa kun puhutaan kahdesta tonnista niin huomaisin. En ole tehnyt mitään tarkkaa budjettia. Tilin saldo kasvaa joka kuukausi joten ei oke tarvetta seurata rahoja sen tarkemmin.
Taas näemmä rikkaat täyttää palstan. Minä ainakin huomaisin jos tilille tulisi ylimääräiset 200 euroa, mutta mun nettopalkka onkin vain n. 2900e/kk. Kokeilisitte tekin joskus tällaisen perusköyhän elämää.
Huomaisin varmaan, mutta viiveellä. Käyn katsomassa tiliä ehkä kerran viikossa. Summasta en välttämättä sitä kahtasatasta huomaisi, mutta kyllä välillä katselen että mitä tilitapahtumia on ollut.
Sain 4999€ äidiltäni. Meni kaksi viikkoa ennenkuin huomasin. En seuraa tilin saldoa kovin aktiivisesti, kyllä siellä aina on sen verran rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näemmä rikkaat täyttää palstan. Minä ainakin huomaisin jos tilille tulisi ylimääräiset 200 euroa, mutta mun nettopalkka onkin vain n. 2900e/kk. Kokeilisitte tekin joskus tällaisen perusköyhän elämää.
Mikäs perusköyhä sinä olet, selvästi enemmän saat kuin minä. Kerran - pari kuussa käyn katsomassa laskut ja parin kuukauden välein siirrän säästötilille, jos alkaa kertyä liikaa rahaa käyttötilille. Siellä on aina kuitenkin sellaiset pari tonnia "pohjakassaa" yllättäviä hankintoja varten. Tiedän kulutukseni katsomatta tiliä, se riittää mulle. Enkä välttämättä huomaisi tuota paria satasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun nettopalkkani on 2 200 €/kk ja en koe olevani köyhä :D
Huomaisin. Kaikkien tilien tapahtumat kirjataan kirjanpito-ohjelmaan joten pankkitilien saldo tarkastetaan parin päivän välein.
En huomaisi. En seuraa tilitapahtumia. Silloin tällöin tsekkaan saldon, mutta 200 e on niin pieni summa, etten kiinnittäisi siihen huomiota. Jos palkka ei tulisi tilille, sen huomaisin.