Huomaisitko jos pankkitilillesi tulisi jostain ylimääräinen 200 e?
Itse en huomannut, että ystäväni maksoi vahingossa tililleni. Ei tunnu uskovan, etten huomannut. En tiedä tilini saldoa, enkä kyttää tilisiirtoja.
Kommentit (65)
Huomaisin aika nopeasti, käyn verkkopankissa useamman kerran viikossa. Pinttynyt tapa, vaikka laskutkin menevät suoraveloituksella.
Huomaisin sen kyllä jossain vaiheessa. Katson tilitiedot säännöllisesti läpi ettei sieltä ole mennyt mitään outoja maksuja.
Kyllä. Freelancerina tuloni ovat niin epäsäännölliset, että seuraan tilejäni päivittäin, vaikka rahaa onkin nykyisin riittävästi.
Huomaisin kyllä, mutta en ihan heti varmaankaan. Käyn nettipankissa pari kertaa kuussa.
Huomaisin. Käyn verkkopankissa joka päivä ja muistan tilieni saldot.
En tiedä pankkitilini saldoa edes kymmenentuhannen euron tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
En huomaisi, ainakaan heti, ei ole tarvis seurata tilin saldoa. Kerran kuukaudessa yritän muistaa käydä hyväksymässä laskut.
Haha, yrität - siis yrität - kerran kuukaudessa muistaa käydä hyväksymässä laskut. Joissakin niissä on eräpäivä saattanut mennä, ennenkuin olet muistanut hyväksyä ne. Vai alkaako muistisi pelaamaan ensimmäisen maksuhuomautuksen jälkeen?
Käyn nettipankissa n.kerran viikossa. En yleensä katso muuta kuin hyväksyttävät laskut ja kerran kuukaudessa tarkistan, ovatko vuokrat tulleet tilille. Multa todennäköisesti jäisi 200 euron pano huomaamatta.
Huomaisin ehkä 2 viikon sisällä, en välittömästi. En kovin usein tarkista tilin tilannetta, mutta joka kuukausi muutaman kerran kyllä.
Mä tarkistan saldon kerran päivässä. Kun ottaa huomioon, että kortteja voi skimmata tai muuten joku voi sun pankkitilillesi päästä, niin aika leväperäistä olisi jos ei tilannetta pitäisi silmällä. Varmaan nämä "mulla on niin paljon rahaa että ei tartte saldoa tarkistaa" -tyypit on niitä, että ne sitten itkee kun tililtä on kadonnut monta tonnia eivätkä ole huomanneet asiaa heti.
Vierailija kirjoitti:
VaahtoVasara kirjoitti:
Kuka tahansa joka hallitsee omaa talouttaan riippumatta montako numeroa saldossa on, huomaa eron.
Itselläni on aina kympin-parin tarkkuudella oleva saldotieto takaraivossa.Sinä muistat kaikkien laskujesi eräpäivät ja summat, ja tiedät milloin pankkikorttiostot veloitetaan?
Kyllä.
En, ei oo harmainta hajua paljon tilillä on. Sen tiedän, että useampi tonni, mutta muuten ei mitään käsitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomaisi, ainakaan heti, ei ole tarvis seurata tilin saldoa. Kerran kuukaudessa yritän muistaa käydä hyväksymässä laskut.
Haha, yrität - siis yrität - kerran kuukaudessa muistaa käydä hyväksymässä laskut. Joissakin niissä on eräpäivä saattanut mennä, ennenkuin olet muistanut hyväksyä ne. Vai alkaako muistisi pelaamaan ensimmäisen maksuhuomautuksen jälkeen?
No mikä tässä on niin ihmeellistä? Mulla ihan sama. En millään meinaa muistaa käydä hyväksymässä laskuja. Usein havahdun asiaan vasta, kun tulee jostain laskusta joku tekstarimuistutus tms. Ei mulla oo tarvetta väijyä tiliä koko ajan.
Huomaisin. Tarkistan jokaikinen aamu käyttötilin saldon ja vertaan kuitit ja heitän tililtä menneet kuitit roskiin. Oon järjettömän tarkka nysvääjä ja minun täytyy tietää tilien saldot ihan sentilleen.
Sopisin hyvin kirjanpitäjäksi, uskoisin. Ehkä haen taloushallinnon töitä joskus. Koulutus on
Saldosta en kyllä huomaisi, tapahtumahistoriaa kyttämällä kyllä - osaanhan lukea.
Todellakin huomaisin. En elä kädestä suuhun ja saan mukavan summan säästöön joka kuukausi, mutta seuraan aika tarkkaan käyttötilin saldoa ja pidän siellä vain muutaman päivän käyttövaroja kerrallaan.
Huomaisin, olen tarkka raha-asioissa ja olen selvillä tilien saldoista.
Jossain vaiheessa huomaisin, mutta saattaisi kulua viikkoja. Katson menoja läpi kerralla kuukausittain.
Huomaisin aikanaa. Tosin saattaisi mennä monta viikkoa. Käyn aina säännöllisen epäsännöllisesti tilitapahtumat silmäillen läpi.
En todellakaan huomaisi.