Mulla on kaksi täyspäiväistä työnantajaa. Voiko nämä saada tietää toisistaan?
Eli eihän nämä voi saada tietoa toisistaan mitenkään? Toinen täyspäivä työ ja toinen ns. 80 %. Molemmat siis etänä.
Kommentit (49)
Olet varmaan aikaansaava ja ahkera työntekijä. Saatko ne molemmat työt siis tehtyä ihan hyvin?
Mulla oli vuokralainen, joka teki 3 eri työtä joka päivä. Ajattelin vaan, että onpa tosi ahkera tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saavat tietää toisistaan vai miten oletit tietojen ilmoittamisen kansalaisen tulorekisteriin tapahtuvan?
Ei tulorekisteristä saa kuin viranomainen haettua tietoja henkilöittäin. Firman edustaja (palkanlaskija tms.) näkee vain sen firman tiedot minkä palkkoja laskee.
Nykyisin palkkatuloille on vain yksi verokortti ja yksi tuloraja. Firman palkanlaskija osaa laskea yhteen 1+1, jos palkka vuodessa on 40 000 e ja sinulla on tulorajana 68 000 e ja vero% 34, vaikka muilla kanssasi samaa palkkaa saavilla se on vain 28 %. Huomaathan, että tämä verokortti ja vero% on vain palkkatuloille, muille mahdollisille tuloille (leskeneläke tms.) on oma verokorttinsa.
Ei se palkanlaskija mitään ala ihmettelemään. Lisäksi niitä verokortteja saa tilattua OmaVerosta ihan juuri sellaisilla prosenteilla ja tulorajoilla kuin haluaa.
Et saa palkkatyötä varten kahta erilaista verokorttia.
Kai se pdf tulosteen tai paperin ja kopion voi viedä molemmille työnantajille????
Vähän ohis mutta mulla on pari sijoitusasuntoa ja muistaakseni niidenkin verot voitais periä niin että maksaisin palkkatuloista. Siis aika mahdoton päätellä jonkun palkanlaskijan työpaikkojen lukunäärää verokortista. Maksan kyllä joka toinen kuukausi näistä ennakkoverot mutta mun mielestä vois ottaa palkkatuloistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saavat tietää toisistaan vai miten oletit tietojen ilmoittamisen kansalaisen tulorekisteriin tapahtuvan?
Ei tulorekisteristä saa kuin viranomainen haettua tietoja henkilöittäin. Firman edustaja (palkanlaskija tms.) näkee vain sen firman tiedot minkä palkkoja laskee.
Nykyisin palkkatuloille on vain yksi verokortti ja yksi tuloraja. Firman palkanlaskija osaa laskea yhteen 1+1, jos palkka vuodessa on 40 000 e ja sinulla on tulorajana 68 000 e ja vero% 34, vaikka muilla kanssasi samaa palkkaa saavilla se on vain 28 %. Huomaathan, että tämä verokortti ja vero% on vain palkkatuloille, muille mahdollisille tuloille (leskeneläke tms.) on oma verokorttinsa.
Ei se palkanlaskija mitään ala ihmettelemään. Lisäksi niitä verokortteja saa tilattua OmaVerosta ihan juuri sellaisilla prosenteilla ja tulorajoilla kuin haluaa.
Kai se pdf tulosteen tai paperin ja kopion voi viedä molemmille työnantajille????
Sen verokortin voi lähettää vaikka sähköisenä työnantajalle, ei ne fyysistä lappua tarvitse, tai edes halua. Moni työnantaja saa kortin sähköisesti suoraan verottajalta. Sitten työntekijän pitää itse seurata tulorajaa.
Itse tein viime vuona parhaimmillaan kolmelle työnantajalle jatkuvasti töitä; yhdessä olin nollasopparilla, mutta käytännössä kokoaikainen. Tuonne jonne tein 40h viikossa minut vakinaistettiin ja esimies ollut työsuhteemme alusta saakka tietoinen, että teen muitakin töitä ja käytin pekkaspäiviäni ja palkattomia vapaita muiden töiden tekoon. Pääluottamusmies ei taas tunne minua ja kerroin että teen sivutoimisesti muutakin hän oli erittäin epäileväinen sen suhteen millä ajalla teen loput työni ja sehän ei oikeastaan hänelle kuulu, niin kauan kun pystyn osoittamaan milloin olen mitäkin työtä tehnyt ja onko se ollut häneltä eli firmalta pois.
AP tilanteesi on kusisempi, en ikinä lähtisi pissittämään, kun tuohon ei tarvita kuin yksi himpun verran uteliaampi, ilkeä ja kateellinen ihminen joka käräyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein viime vuona parhaimmillaan kolmelle työnantajalle jatkuvasti töitä; yhdessä olin nollasopparilla, mutta käytännössä kokoaikainen. Tuonne jonne tein 40h viikossa minut vakinaistettiin ja esimies ollut työsuhteemme alusta saakka tietoinen, että teen muitakin töitä ja käytin pekkaspäiviäni ja palkattomia vapaita muiden töiden tekoon. Pääluottamusmies ei taas tunne minua ja kerroin että teen sivutoimisesti muutakin hän oli erittäin epäileväinen sen suhteen millä ajalla teen loput työni ja sehän ei oikeastaan hänelle kuulu, niin kauan kun pystyn osoittamaan milloin olen mitäkin työtä tehnyt ja onko se ollut häneltä eli firmalta pois.
AP tilanteesi on kusisempi, en ikinä lähtisi pissittämään, kun tuohon ei tarvita kuin yksi himpun verran uteliaampi, ilkeä ja kateellinen ihminen joka käräyttää.
Käräyttää miten? Tai siis mistä käräyttää?
No, jos AP:n työnantajat hyväksyisi tämän, niin ei kai hänen tarvitsisi kysyä asiaansa täällä....
Selkeästi ei halua työnantajien tietävän toisistaan, syystä tai toisesta.
Kahdella suorittavan tason duunilla ansaitsee helposti reippaasti enemmän kuin esihenkilönä. En ymmärrä miksi työskentelyä pitää salailla ja piilotella. En käytä huumeita enkä alkoholisoidu enkä syö itseäni lyllertäväksi satakiloiseksi niinkuin todella monet ikäiseni keski-ikäiset työntekijät joten en ymmärrä mitä pahaa työnteossa on, monen muun vapaa-aika on paljon haitallisempaa työnantajalleni kuin minun satunnainen keikkailu kilpailevassa firmassa.