Jos takarajaksi on ilmoitettu tietty päivä, miksi maristaan, jos tekee asian sinä päivänä?
En ymmärrä. Meille tulee kirjelappu, että ilmoitathan vesimittarilukeman viimeistään 3.1. Ilmoitan annettuun s-postiosoitteeseen vesimittarilukeman 3.1. Sitten tulee viesti, miksi en ilmoittanut sitä esim jo 1.1.
Taidan ilmoittaa seuraavan vuoden vesimittarilukeman vaikka 1.7. Onpahan sitten ilmoitettu ajoissa. Miksi antaa joku päivämäärä, jos halutaan se lukema kuitenkin ennen sitä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Vesimittari sijaitsee kaapissa mitä en saa itse auki, piti odottaa, että poika ehtii käydä.
Hän kävi 3.1 kello 16.30 ja laitoin isännöintiin lukeman. Eilen aamulla oli ilmoitus, että olisi pitänyt laittaa 3.1 virka-aikana.
iik. olen nainen. olen niin avuton, etten saa kaappia auki. pojan pitää avata, kun poika on mies ja miehet ovat hyviä kaapin avaamisessa. minulta menisi tekokynnet rikki ja irtoripset raapisivat oven naarmuille.
Laskut, joissa on eräpäivä vaikka 4.1, laitan maksuun 4.1. Ei ole ikinä ollut ongelmaa, että liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Vesimittari sijaitsee kaapissa mitä en saa itse auki, piti odottaa, että poika ehtii käydä.
Hän kävi 3.1 kello 16.30 ja laitoin isännöintiin lukeman. Eilen aamulla oli ilmoitus, että olisi pitänyt laittaa 3.1 virka-aikana.
Juuri sitä tarkoittaa viimeistään.
Eihän tarkoita. Viimeistään 3.1 tarkoittaa, että 3.1 puoleen yöhön saakka ehtii ilmoittaa, sitten kun vuorokausi vaihtuu on myöhässä vasta. Jos haluaa saada tiedon virka-ajan puitteissa niin pitää laittaa, että viimeistään 3.1 klo 16:00.
Ja mikä kenellekin on virka-aika. Jollekin se voi päättyä klo 16, jollekin klo 17.
Antakaa marista.
Harvemmin itse jätän mitään "eräpäivälle" mutta jos sellaiseksi on merkitty 3.1 niin oletan että minulla on siihen asti aikaa tehdä asia x.
Nurisijalle voi sanoa että jos haluaa asian x tehtävän 1.1 mennessä niin silloin ei kannata merkitä päivämääräksi 3.1 ja ihmetellä miksei ollut jo 1.1.
Tosin voi olla ehkä parempi jättää ne nurinat omaan arvoonsa kun hakevat vaan draamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iik. olen nainen. olen niin avuton, etten saa kaappia auki. pojan pitää avata, kun poika on mies ja miehet ovat hyviä kaapin avaamisessa. minulta menisi tekokynnet rikki ja irtoripset raapisivat oven naarmuille.
Asuimme ulkomailla asunnossa, jossa vesilukema piti ilmoittaa joka kuukausi. Vesimittari oli kätevästi kylppärin katossa luukun takana. Todellakin olin (ja olen vieläkin) niin avuttoman lyhyt, että lukeman tarkistaminen oli miehen homma. Ja ei, en todellakaan lähtenyt kiipeilemään tuoleilla ja jakkaroilla, että kattoon olisin yltänyt.
Ei ole sama jos ei ole pyydetty tulemaan klo 30 mennessä tai viimeistään klo 13.