Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenni Puhakka maksoi tuntemattomalle taholle 500 euroa Instagram-tilin palauttamisesta: "Se ei ole mitään siihen verrattuna, että saan työni takaisin"

Vierailija
04.01.2023 |

https://www.hs.fi/nyt/art-2000009301947.html

"Tilin takaisin saamiseksi Kaan pyysi Puhakalta ja Korhoselta Instagram-tilin käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä sähköpostiosoitteen ja sen salasanan. Lisäksi hän pyysi kuvaa henkilöllisyystodistuksesta.

Maalaisjärkikin sanoo, että ei kenellekään kannata lähettää kuvaa henkkareistaan, mutta päätin ottaa sen riskin, kun tiesin, että muutkin olivat ottaneet, Puhakka sanoo.

Eikä 500 euroa ole mitään siihen verrattuna, että saan mun työn takaisin.

Korhonenkin päätti ottaa riskin, koska hän piti Instagram-tiliään niin tärkeänä markkinointikanavana. Hän maksoi palvelusta 350 euroa.

Tuntui tosi hämärältä ja pelottavalta. Typerääkin se oli. Annoin sille käytännössä kaikki minun tiedot, Korhonen sanoo. "

Siis käsittämätöntä! Aivan uskomatonta ja käsittämätöntä!

Kohta varmaan tehdään on noiden henkilötiedoilla tehty valeprofiileja ties mihin. Moni taas on kytkenyt sähköpostiosoitteensa niin moni eri palveluun, että sähköpostiosoitteen ja sen salasanan tietämällä voi päästä varastamaan vaikka kuinka monen palvelun tunnukset, kun unohtuneen salasanan voi sähköpostin avulla vaihtaa.

Voi hyvänen aika, mitä toimintaa kymmenissä tuhansissa laskettujen IG-seuraajien vuoksi! Itse en olisi ikipäivänä antanut henkilötietojani tai sähköpostiosoitettani Instagram-tilin vuoksi millekkään tuntemattomalle. Ihan sama, vaikka olisi ollut satojen tuhansien tai miljoonien seuraajien tili.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi