Onko rumempaa nimitystä lapselle kuin muksu?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinko on aika ruma sana lapsesta sen p*rsehedelmän lisäksi.
Erkki-Mikaelin pakinoissa seikkaili perheenisä Samuel Väsy, jolla oli kaksoset eli Tuplavahinko.
Helpertti ja Vilpertti Väsy. :D
Minusta muksu on ihan söpö. Kakara on kamala.
Fuck trophy on aika raaka, crotch dropping ei oikein käänny suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kersa
Muksu on aika herttainen sana. Sellaisia lapsia on todella vähän.
Kiinassa Mu Xu on yleisesti esiintyvä nimi.
Pershedelmä on ällöttävin mitä olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Fuck trophy on aika raaka, crotch dropping ei oikein käänny suomeksi.
Persjätös vai pers-p-ipana?
Muksusta tulee mieleen sellainen erityislapsi jolla on tapana muksauttaa päänsä milloin mihinkin ja on siksi aina kuhmuilla.
Muksu on ihan söötti nimitys. Itse en käytä, sanon lapsi.
Joskus olen kuullut lapsia kutsuttavan sikiöiksi. Siis mitä ihmeen sikiöitä ne enää ovat sen jälkeen kun ne ovat syntyneet, napanuora on leikattu ja syntymästä on jo monta vuotta aikaa?
Muksu on hyvä ja hauska nimitys.
Meillä lapset ovat välillä muksuja, tenavia, vintiöitä, ipanoita, riiviöitä ja penskoja. Joskus jos oikein harmittaa, sanon heitä kakaroiksi. He eivät ole koskaan kersoja tai pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen kuullut lapsia kutsuttavan sikiöiksi. Siis mitä ihmeen sikiöitä ne enää ovat sen jälkeen kun ne ovat syntyneet, napanuora on leikattu ja syntymästä on jo monta vuotta aikaa?
Lapissa kutsuvat yleisesti. Murreilmaisu siis.
Sanoin joskus sanan pikkuinen jollekin leikki-ikäiselle, hän tuhahti: en minä ole enää pikkuinen.
Kakaroiksi niitä ennen kutsuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomessa sikiö on ihan yleisesti käytetty. Alun perin se on tarkoittanut yksinkertaisesti "siinnyttä".
Nimitys on Etelä-Suomessa tarkentunut tarkoittamaan syntymätöntä lasta.
Ipana, kakara ja pentu on vielä pahempia, muksu jokseenkin neutraali.
Murrealueittain menee, täällä käytetään kersat ja tenavat, nykyään lapset sanakin alkaa olla yleinen. Muksu on tosiaan vähän koominen.
Vierailija kirjoitti:
Vaunuissa nukkuvista tai vielä vain vaivoin ryömivistä sanon joskus kuutti. Enkä tarkoita, että lapsen vanhempi muistuttaa hyljettä. Kuutti on söpö, ihana kuutti sinulla.
Vastasyntyneistä hattivatti 🤗
Sikiö ja saatanan sikiö.