Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ne on ne lukuisat laskut, joihin ihmiset saa rahansa tuhlattua?

Vierailija
04.01.2023 |

Ei niitä pakollisia nyt niin montaa ole. Itselläni nämä:

-vuokra
-sähkö
-netti
-puhelin
-kotivakuutus

Näistäkin saa järkevä ihminen säästettyä kun kilpailuttaa ja vaikka vaihtaa asuntoa. Jos joku kokopäivätyössä käyvä ulisee kun ei pärjää, niin ihan peiliin voi katsoa ja miettiä mitä se oma rahankulutus on.

Autot, kalliit asunnot, velat, lapsilaumat, lemmikit, matkustelu, harrastukset. Kaikki on omia valintoja, joihin voi puuttua. Elämä pitää järjestää niin, että ei elä kädestä suuhun vaan aina jää säästöön. Näin ei putoa tyhjän päälle kun huonot ajat koittaa eikä tarvitse lehdessä valittaa elämäänsä ja paskoja valintojaan!

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ei voi vain suorittaa. Vaan sitä pitää myös ELÄÄ.

Vierailija
102/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitäisi olla kotivakuutus. Melko rulettia jos ei ole. Muita alkuviestin menojen lisäksi maksettavia menoja ovat ammattiyhdistysmaksut (maksan itse, ei oteta palkasta suoraan), ulkomaan kummilapsen kannatusmaksu, alkuvuodesta tulevat muutaman järjestön jäsenmaksut, ja tietysti maksullinen viihdekanava. Helmikuussa tulee autoveromaksu. Apteekkiin menee vähintään joka kolmas kuukausi vähän (ehkäisy maksaa) ja muutakin troppia tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman on helppoa pistää kulutus vaikka nollaan. Itse voisin muuttaa vaikka telttaan asumaan, ei mikään ongelma, mutta lapsille haluaa tarjota normaalin elämän ja se jumalauta maksaa ihan s**tanasti.

Kaikenmaailman koulukuvauksia tippuu joka ovesta ja ikkunasta. Kupparit ovat keksineet ihmisten lompakoista heikon kohdan, lapset, ja hyödyntävät sitä häikäilemättömästi.

Miksi lapsettomalla olisi helppoa kulutus vetää nollaan varsinkaan kun ei tarvitse. Lapsettomalla on ainakin varaa omaan normaaliin elämään ja vähän parempaankin. Ei tarvi teltassa kitua. 

Mutta jos se on pakkomielle saada kalliita lapsia niin senkun maksaa vain. Kukaan ei pakota. Eikä koulu kuviakaan tarvitse ottaa joka vuosi. Harvoin meillä lapsuudessa ne ostettiin ja roskiinhan nekin meni loppujen lopuksi. Mitään kallista ei saatu vaan sanottiin että hanki sitten kun itse tienaat.

Siitäkö se normaali elämä tulee kuinka paljon niihin rahaa upottaa. Nehän ovat silloin ihan pohjaton kaivo. 

Ei tälle kommentille voi muuta kun hymähtää.

Niin pihalla kommentoija on tämän päivän lapsiperheen elämästä.

Vierailija
104/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti ne vielä on yllättäviä laskuja.

Sinulle ei koskaan tule mitään yllättävää?

Pyykkikone ei hajoa?

Et sairastu ja sitä myöten joudu maksamaan lääkäri- ja lääkekuluja?

Silmälasit voi hajota jos sellaiset on.

Läheinen voi kuolla. Yllättävän kallista puuhaa vieläpä kaiken lisäksi.

Auto menee rikki.

Ainoat talvikengät menee rikki...

Onhan yllättäviä menoja nyt vaikka kuinka!

Itsellä lisäksi lasten harrastukset maksaa.

Rippileiri piti kesällä maksaa.

Lapset tarvitsivat uusia vaatteita. Talvivaatteet ei ole kovin halpoja, varsinkaan kun pitää usealle ostaa.

En elä elämääni vaan sitä varten että saan säästettyä mahdollisimman paljon sukanvarteen.

Halusin lapset ja perheen.

Ei kai kukaan elä elämäänsä sillä ajatuksella että en tee lapsia, en hanki lemmikkiä, en osta autoa tai asuntoa koska joskus voi tulla tiukka paikka eteen? Entä jos ei tulekaan? Kyllä sitä harmittaa kun 80-vuotiaana istut yksin himassa ison rahakasan kanssa ja mietit että jäi elämä elämättä kun pelkäsi pahinta.

Miten lasten rippikoulut, talvivaatteet, kenkien hajoaminen voi tulla yllätyksenä? Mä en vain voi käsittää tätä. En mitenkään. Kengistä näkee, että ne on kuluneet ja osto tulee silloin kuukautena minä hyvänsä eteen. Rippikoulusta tietää 15-vuotta etukäteen. Talvi ei myöskään yllätä? Joka ikinen vuosi se tulee.

Meillä meni pyykkikone rikki ja oltiin kolme kuukautta nyrkkipyykäten kun piti säästää uuteen koneeseen, koska säästöjä en halunnut käyttää ja halusin testata kuinka haastavaa pyykkihuolto ilman konetta on. Auto meni rikki ja piti säästää kaksi kuukautta kun ostettiin sitten uusi. Kuljettiin tuo aika miten kukakin kulki. Tiskikonetta ei olla vieläkään ostettu uutta, koska pysyy paikat paremmin siistinä kun jokainen pesee omat tiskit pois kun on syönyt.

Sä ilmeisesti kuvittelet, että tuo teidän ankea elämä on jotenkin hienoa. Omaa noloutta jos ei osaa etsi torista tai facesta halpoja tai ilmaisia pyykinpesu- ja astianpesukoneita. Noita voi ostaa myös osamaksulla eikä joka paikassa ole korkoja. Mä en todellakaan 100% työtä kolmivuorossa tekevänä ja samalla opiskelevana alkaisi nyrkkipyykkiä pesemään kuukausitolkulla. Jos ei olisi heti rahaa maksaa konetta, niin sitten ostettaisiin osamaksulla. Sen osamaksun voi myös maksaa nopeammin pois eikä maksaa sitä joka kuukausi minimisummaa. Eikä niitä osareita tarvitse joka asiaan ottaa vaan esim. johonkin oikeasti tarpeelliseen kuten pyykinpesukoneeseen.

Mulla ei myöskään ole aikaa tai mitään mielenkiintoa tiskata astioita käsin joten astianpesukone on ehdoton. 

Autoja on pakko olla kaksi, että päästään miehen kanssa kulkemaan töissä ja mä vielä opiskelemassa. Ei pääse julkisilla kulkemaan eikä ole mitään kimppakyytejä. Mitään lähes 100km:n matkaa ei pyöräillä tai kävellä.

Vierailija
105/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon niin asia valkenee.

Vierailija
106/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmenojen lisäksi lasten harrastukset (yhden lapsen harrastus 500€/kk ja toisen 300€/kk).

Vierailija
107/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain osamaksuja.

Vierailija
108/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainanlyhennys 450e

Vakuutus 170 sis.koti, mökki, auto, sairauskulu4

Sähkö 230

Vesi 20

Jäte 30

Puhelin ja netti 4 120

Tässä laskut, lisäksi muut kulut, bensat ja harrastukset

Vierailija
109/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike

Asuntolaina

Vesi

Autopaikka

Kotivakuutus

Tapaturmavakuutukset

Autovakuutukset

Ajoneuvovero

Netti

Tv-lisäkanavat

Sähkö

Hesari

Aikakauslehdet

Erilaiset jäsenmaksut

Nämä nyt vähintäin.

Vierailija
110/110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuessa laskuja on usein vähemmän. Omakotitalossa minulle tulee jätemaksua, vesimaksua, kiinteistöön ja autoon kohdistuvia veroja ja maksuja. Jos tilaan lehtiä tms., niin teen määräaikaisen sopimuksen ja maksan yhdessä erässä, niin ei tule yllätyksiä.