Painopeitto, kokemuksia?
Onko täällä ketään, joka kokeillut painopeittoa? Jos on, niin kertoisitko, miksi kokeilit tai käytät? Mikä on hyvää? Onko se kuuma?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Käytän rentoutumiseen iltaisin. Ostin Clasulta kun oli tarjouksessa 29,90€. 5kg peitto, painan 65kg, voisi olla 7kg peitto mutta ne oli loppu.
Auttaa jonkun verran. Nukun ikkuna auki niin ihanan lämmin. On muuten liian kuuma.
Muista, jos käännät peiton kaksin kerroin päällesi on päälläsi yhteensä 10kg!! t. feissarimokat
Nukuin noin kuukauden painopeiton kanssa. Ennen pyörin unissani paljon mutta painopeiton kanssa nukuin rauhallisesti paikallani. Jopa niin rauhassa että oli aamuisin ihan jumissa kun piti nousta ylös. Siksi luovuin painopeiton käytöstä.
Nuoret teinit tykkää meillä nukkua painopeiton kanssa. Kuulemma mukava nukahtaa sen alla.
Mies koetti painopeiton kanssa nukkumista kun on huono nukahtamaan. Nukahti nopeasti, heräsi painajaisiin ja kieltäytyy kokeilemasta toista kertaa painopeittoa.
Anoppi rentouttaa iltaisin jalkoja pitämällä painopeittoa taiteltuna jalkojen päällä sängyssä. Ottaa sen pois ennen nukahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän rentoutumiseen iltaisin. Ostin Clasulta kun oli tarjouksessa 29,90€. 5kg peitto, painan 65kg, voisi olla 7kg peitto mutta ne oli loppu.
Auttaa jonkun verran. Nukun ikkuna auki niin ihanan lämmin. On muuten liian kuuma.Muista, jos käännät peiton kaksin kerroin päällesi on päälläsi yhteensä 10kg!! t. feissarimokat
Feissarimokien logiikka taas 6/5. XD
Kerkesin jo ilahtua, mutta valitettavasti olin lukenut otsikon väärin...
Mulla on painopeitto, joka on aika lämmin. Tähän asti olen käyttänyt sitä ainoastaan alkuyön ja aina se on jossain vaiheessa lentänyt lattialle. Mutta tänä talvena, kun huonelämpötilaa on laskettu, se onkin just hyvä. Nyt nukun sen kanssa aamuun asti. Olen levoton nukkuja ja mielestäni tuo jonkin verran rauhoittaa uniani. Heräilen vähemmän ja myös nukahdan nopeammin uudestaan. Meillä myös teinipoika tykkää nukkua painopeiton kanssa. Myös hänen tyttöystävänsä sanoo, että sen alle nukahtaa heti.
Ite oon tykännyt käyttää, ostin 9kg peiton pari vuotta sitten ja välistä jopa oisko pitänyt ostaa 11kg. On mulla varalla normipeitto, jos ei tee mieli käyttää painopeittoa, mutta kyllähän se on mukava. Musta se ei ole kuuma, peitoksi jopa melko viileä. En ihan muista, mitä ne painot siellä sisällä oli, mutta valmistajan sivuilla oli paljon juttua siitä, miksi valinneet juuri ne
Tykkään! Olin tosi levoton nukkuja, pyöriskelin ja heräsin useaan kertaan öisin, kärsin myös levottomista jaloista. Painopeiton kanssa nukun tosi rauhallisesti, auttoi levottomiin jalkoihinkin. Mun peitto ei oo kuuma, mutta jos esim.kesällä yöt kovin kuumia, niin pidän peittoa vain jalkojen päällä, että ne levottomat koivet pysyy rauhassa 😉.
Kiitos mielipiteistä. Ehkä kokeilen, kun olen jo pitkään harkinnut sitä.
Auttaa jonkun verran. Nukun ikkuna auki niin ihanan lämmin. On muuten liian kuuma.