Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedätkö herneet nenään jos...

Vierailija
14.11.2006 |

a) kielletään tulemasta kylään kipeänä

b) pyydetään pesemään kädet sisään tullessa

c) käsketään lasten syödä vain keittiön pöydän ääressä

jos vastasit yhteenkään kyllä, niin miksi? Perusteluja

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän noiden asioiden pyytäjä ja tosiaan tuntuu että moni siitä vähän närkästyy. Mäkin haluan tietää miksi? :) Sitten ihmetellään että miten mulla on niin terveet lapset.

Vierailija
2/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se o epäkohteliasta. En mäkään sano sulle että pyyhi kenkäs kun tulet sisään tai muistitko vetää vessan kun tulet veskistä. Oletetaan siis että aikuisten pitäs nuo sanomattakin tajuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko minun lapsillani muka likaiset kädet?? Itsepähän he syövät likasilla käsillään ja itsepä tulevat kipeiksi.

Eli kohta b on tungetteleva.

Muut kohdat ok. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

Vierailija
4/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että käskee vieraat pesemään kätensä... Miten tarkistat, että hän ei ole niitä juuri pessyt? Onko sinulla joku selkeä syy, jonka takia ne pitäisi pestä? Saako sinulle huomauttaa esim. hiustenpesusta, kuukautissuojan vaihdosta, vaatteiden huollosta jne.? Jos ei, niin miksi?

Itse olen puhdas kun menen kylään jonkun luo, joten jos joku kyläpaikassa ehdottaisi minulle pesullakäymistä, todellakin suuttuisin, enkä enää siihen paikkaan menisi.

Vierailija
5/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonkimassa niin sitten vois käsienpesusta sanoa sisälle tulon yhteydessä (tosin komennan itse lapset käsipesulle silloin)

Vierailija
6/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan tulisi mieleenkään pyytää vieraita pesemään käsiään meille tullessaan.

Vierailija
7/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä pyydetty ja varmaan vetäisin herneen nenään jos joskus pyydettäisiin. Muusta kahdesta kohdasta en loukkaantuisi.

Vierailija
8/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistus olla että kylään pääsee?

Vierailija
9/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei tule kylään, eikä asiasta neuvotella.

Vierailija
10/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia pitää vieraiden pestä kädet. Ei kai sellaisesta kukaan nokkiinsa ota, mutta jos tuollaista syytä ei ole, niin sitten kyllä!

Vierailija
11/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan loukkaannu, enkä kenellekään menisi edes tartuttamaan mitään

en, koska mitään tauteja ei meille tuoda sisään sen takia että joku omasta mielestään ei kanna bakteereita käsissään...

lapsen allergioiden takia meillä itsestään selvyys, en halua lapselle allergiakohtausta tai anafylaktista shokkia siksi että lapsi syö leivänmuruja sohvalta

t. moniallergisen elinsiirtopotilaan äiti jolle jatkuvasti vedetään sitä hernettä nenuun kun joudutaan pesemään kädet kyläilemään tultaessa

Vierailija
12/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en todellakaan loukkaannu, enkä kenellekään menisi edes tartuttamaan mitään

en, koska mitään tauteja ei meille tuoda sisään sen takia että joku omasta mielestään ei kanna bakteereita käsissään...

lapsen allergioiden takia meillä itsestään selvyys, en halua lapselle allergiakohtausta tai anafylaktista shokkia siksi että lapsi syö leivänmuruja sohvalta

t. moniallergisen elinsiirtopotilaan äiti jolle jatkuvasti vedetään sitä hernettä nenuun kun joudutaan pesemään kädet kyläilemään tultaessa

Vierailija
13/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia ja tervettä pestä kätensä, varsinkin jos oletetaan että seuraavaks mennään kahvipöytään. Ei mitään syytä loukkaantua , jos itse ei moista ymmärrä.

Vierailija
14/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä, joiden luona vieraatkin joutuvat pesemään kätensä, ei varmaan saa sitten edes niistää tai yskiä, aivastamisesta puhumattakaan?

Vierailija
15/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teillä, joiden luona vieraatkin joutuvat pesemään kätensä, ei varmaan saa sitten edes niistää tai yskiä, aivastamisesta puhumattakaan?

Vierailija
16/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsihuuhdetta, my ass

Vierailija
17/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vähän ihmettelen tuota b:tä, jos

a) talossa ei ole pientä vauvaa. Pesen aina kädet ja pesetän myös lapseni kädet kylään mennessä, jos talossa on vastasyntynyt.

b) talossa asuu sillä lailla vakavasti sairaita, että kädet pitäisi tästä syystä ehdottamasti pestä (ja desinfioida).

Liikkuuko ap:n porukka missään ulkomaailmassa..?

Vierailija
18/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehen siskolla ei TIETENKÄÄN ole mitään bakteereita käsissä ja vesirokko on vaan hyvä sairastaa mahdollisimman nuorena... Ja flunssakin kasvattaa vastustuskykyä. PRKL!

Vierailija
19/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan ihan tavallisesta vierailusta, siitä kun joku menee kaverilleen kylään ja kaveri pyytää pesemään kädet heti asuntoon tultaessa.

Vierailija
20/20 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuvat jos pyydetään pesemään kädet. tai kielletään tulemasta kylään kipeänä.

Käsienpesu ulkoa sisään tullessa kuuluu kyllä muuten ihan normaaliin perushygieniaan...

Vierailija:

Nyt puhutaan ihan tavallisesta vierailusta, siitä kun joku menee kaverilleen kylään ja kaveri pyytää pesemään kädet heti asuntoon tultaessa.