Mistä tietää, onko ystävyys loppumassa kokonaan?
Minulla on muutamia tosi tärkeitä ystäviä elämässäni. Tai niin olen itse ajatellut.
Mutta lähiaikoina he ovat alkaneet selvästi viettää aikaa muiden ystävien kanssa enemmän. Minulle ei löydy aikaa, eikä yhteydenottoja kuulu ellen itse ota ensin yhteyttä. Ja sittenkään ei tehdä yhdessä mitään. Muutama viesti ja siinä kaikki. Ja taas parin kuukauden radiohiljaisuus.
Omasta mielestäni minulla ei ole huono itsetunto, mutten pidä itseäni ärsyttävänäkään.
Eli oletan, että minuun on vain kyllästytty. Tai en vastaa tämänhetkiseen seuratarpeeseen.
Tuntuu jotenkin kummalliselta, mutta en taida enää jaksaa yrittää tyrkyttää itseäni seuraksi. Koska tyrkyttämiseltähän tämä alkaa tuntua.
Ja toisen häiritsemiseltä.
Kommentit (8)
Kun he oikein todella kyllästyvät sinuun, niin et kuule heistä enää koskaan mitään. Eivät he silloin vastaile viesteihin edes lyhyesti.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla kävi niin, että ystävä vain harvensi yhteydenottoja, ei vastannut viesteihin ja soittoihin. Teki tapaamisiin ohareita. Vetosi kiireisiin.
Sitten päätin, että seuraavasta oharista annan olla. Se tapahtui heti seuraavassa kuussa eli hän ei tullut sovitusti kylään. Sen jälkeen en ole yhteyttä ottanut eikä hänkään. Tuosta kaksi vuotta. Halusi siis lopettaa ystävyyden jostain syystä ja teki sen tahallaan noilla ohareilla. Jossain vaiheessa luulin, että olimme parhaat ystävät.
Tai ehkä hän ajattelee vieläkin, että olette ystäviä ja ette vain ole vähään aikaan olleet yhteyksissä.
Sitä vain tulkitsee aina kaiken pahimmalla mahdollisella tavalla. Yritä ajatella, että ystävät nyt vain ovat kiireisiä, ja keskity muihin asioihin.
Mulla on nyt tilanne, että olen edes kunnolla tajuamattani ollut se aktiivisempi osapuoli jo pitempään. Kun on tullut taukoa yhteydenpidossa, olen ollut se, joka ottaa sitten lopulta yhteyttä. Elämässäni on ollut viime kuikausina pari uutta isoa tapausta, joihin tämä ystävä ei ole reagoinut mitenkään. Olen nyt ymmärtänyt, että ystävyys on ohi. Ilman mitään draamaa, ilman, että tätä voi mitenkään selvittää edes. Se on vain hiipunut pois. Kestettyäään yli 30 vuotta! Mutta näin vain kävi.
Omalla kohdalla kävi niin, että ystävä vain harvensi yhteydenottoja, ei vastannut viesteihin ja soittoihin. Teki tapaamisiin ohareita. Vetosi kiireisiin.
Sitten päätin, että seuraavasta oharista annan olla. Se tapahtui heti seuraavassa kuussa eli hän ei tullut sovitusti kylään. Sen jälkeen en ole yhteyttä ottanut eikä hänkään. Tuosta kaksi vuotta. Halusi siis lopettaa ystävyyden jostain syystä ja teki sen tahallaan noilla ohareilla. Jossain vaiheessa luulin, että olimme parhaat ystävät.