Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia kerrostalossa, että esim.pissaamislorotus tai lapsen itku kuuluu toiseen asuntoon?

Vierailija
02.01.2023 |

Vai pitäisikö seinien olla sellaiset, että eristää nuo?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kuulu.  Ostettiin tämä vajaa viisi vuotta sitten, ja olen todella tyytyväinen.

Samassa kerroksessa asuu kaksi pikkulapsiperhettä, ei minkäänlaista häiriötä.

Talossa on myös joissain asunnoissa vuokralaiset, mutta heistä ei ole koskaan ollut häiriötä. 

Ihmetteln aina noita pahvitaloja, miten niissä voi ylipäätään asua? En halua kuulla kenenkään vessakäyntejä enkä nenän niistämisiä omassa kodissani.

Vierailija
42/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun rivitalossa ja kaikki naapurin lorotukset kuuluvat kuin myös normaali puheääni.

Onneksi täällä asuu hiljaista porukkaa.

Normaali puheääni ei saisi kuulua naapuriasuntoihin koska se voi rikkoa asukkaiden yksityisyyttä. Ota yhteyttä kuntasi olikohan se nyt ympäristötoimeen vai mikä taho näitä tutki ja selvitä sitä kautta mitä asialle voitaisiin tehdä. Taloyhtiön asia on hoitaa tällaiset.

Tässäkin yksityisyysasiassa kyllä joustetaan. Koska muuten menisi varmaan puolet Suomen kämpistä remonttiin tai kuulan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, valitettavasti. 

Ymmärtäisivätpä ihmiset käydä tarpeillaan äänettömästi. Naapurin vaarin pissaus kiinnostaa vain häntä itseään - ei muita. 

Joo, pidätelkää sitä pierua.

Halleluuja että saan asua omakotitalossa! 😅🙏

Vierailija
44/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun rivitalossa ja kaikki naapurin lorotukset kuuluvat kuin myös normaali puheääni.

Asia mitä monet ovat hämmästelleet, kun kerron että rivarissa kuuluu naapurin kantapääjyskytys. Mutta niin se vaan on mahdollista sellainenkin näköjään, en olisi itsekään ennen uskonut.

Perheeni jäsenet ovat asuneet kahdessa eri rivarissa. Ensimmmäinen vuodelta 84, ei kuulunut mitään ääniä. Tämä johtui siitä, että asuntojen väliin oli jätetty n 5 cm ilmarako, joten asunnot olivat lähes erillistaloja. Rako oli peitetty ulkovuorauksella.

Toinen oli 90-luvulta ja kaikki äänet kuului.

Tässä talossa asunnot kiinni tiiviisti toisissaan, joten äänisiltaa ei katkaise mikään.

Ilma on hyvä äänieriste.

Vierailija
45/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 5 vuotta vanhassa kerrostalossa ja asuntoni on todella hiljainen, esim. ulkoa ei kantaudu juuri mitään ääniä. Muutamia ääniä kuuluu joskus naapurista:

- yläkerran pianonsoitto

- joskus yläkerran lorotus tai vessanveto (ei aina tai sitten naapurilla on tosi iso rakko)

- seinänaapurin blenderi/tehosekoitin aamuisin (veikkaan että smoothie kuuluu aamurutiineihin)

- seinänaapurin keittiön kaapinoven kolahdus satunnaisesti

Luulen että omasta elämästäni kuuluu naapuriin satunnainen riitely teinin kanssa ja ehkä jotain vessaääniä, mutta eipä se oikeastaan kiinnosta.

Yleisesti ottaen olen tosi tyytyväinen tämän talon äänitasoon eikä pienet elämisen äänet haittaa.

Vierailija
46/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin rakennusinsinöörinä kertoa teille uutisen: vanhemmat talot pitävät ääntä paremmin kuin 2000-luvulla rakennetut. Vanhoissa paksummat seinät ja paremmin tehtyjä.

Totta, olen asunut joka vuosikymmenellä rakennetussa talossa ja 2000 jälkee okt.

Parhaat oli 50-luvulla rakennetut ja 30 luvulla.

Vierailija
47/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä monet ovat hämmästelleet, kun kerron että rivarissa kuuluu naapurin kantapääjyskytys. Mutta niin se vaan on mahdollista sellainenkin näköjään, en olisi itsekään ennen uskonut.

Perheeni jäsenet ovat asuneet kahdessa eri rivarissa. Ensimmmäinen vuodelta 84, ei kuulunut mitään ääniä. Tämä johtui siitä, että asuntojen väliin oli jätetty n 5 cm ilmarako, joten asunnot olivat lähes erillistaloja. Rako oli peitetty ulkovuorauksella.

Toinen oli 90-luvulta ja kaikki äänet kuului.

Tässä talossa asunnot kiinni tiiviisti toisissaan, joten äänisiltaa ei katkaise mikään.

Ilma on hyvä äänieriste.

Ihmettelen, miksei rakenneta erikseen asuntoja useamminkin. Kaipa se sitten on taas helpompi kyhätä kämpät äänieristysasiat sivuuttaen. Tässäkin rivarissa naapureiden lattiaäänien kuuluvuuden takaa kai joku yhteinen ontelolaattalattia joka on suorastaan suinniteltu bassomaiseen äänen välitykseen.

Vierailija
48/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin itse aiemmin 60-70-luvun kerrostaloissa ja nyt 2010 rakennetussa kerrostalossa, eikä mitään lorotteluita tms. ole kuulunut, ainoastaan tosi kovat äänet, esim. bileet tai vaikka huudot jääkiekon mm-finaalin aikana on jonkin verran kuuluneet, mutta ei häiritsevästi. Olen kuitenkin vieraillut asunnoissa, joissa kuuluu naapurista ihan kaikki pienestä yskähdyksestä lähtien.

Vierailija
49/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suomessa aina jotakin ärsyttää esim. kerrostaloissa kuuluvat äänet? Ette pärjäisi missään muualla maailmassa.

Siellä taitaa kuulua sitten myös laukauksia, kirkumisia ja sireenien ulvontaa. Pientä sen rinnalla joku naapurin tömistely.

Vierailija
50/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelllisessä kerrostalokämpässä naapurin ukko lorotteli aina sellaisella paineella, että ääni kuului meille keskellä päivääkin normaalien äänien yli. Kivaa olla syömässä lorinan säestäessä taustalla :D

Täällä asuu mun yläpuolella joku selvästi suoliongelmainen 💀 En malta odottaa että pääsen muuttamaan ylimmän kerroksen asuntoon.

Vierailija
51/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit elämän äänet häiritsevät sinua? Muuta omakotitaloon.

Pienet on vaatimukset mukavuuden suhteen, jos naapureitten kusemisen ja paskantamisen äänet ovat normaaleja elämisen ääniä.

Vierailija
52/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaalia, että kerrostalossakin pissitään ja lapsukaiset itkevät. Useissa kerrostaloissa nämäkin äänet kuuluvat naapurihuoneistoihin. Tämä on aivan normaalia. Epänormaalia on se, että jotkut kuuntelevat näitä ääniä ja kirjoittelevat niistä sosialistiseen mediaan.

Vierailija
53/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaalia, että kerrostalossakin pissitään ja lapsukaiset itkevät. Useissa kerrostaloissa nämäkin äänet kuuluvat naapurihuoneistoihin. Tämä on aivan normaalia. Epänormaalia on se, että jotkut kuuntelevat näitä ääniä ja kirjoittelevat niistä sosialistiseen mediaan.

Vierailija
54/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetteln aina noita pahvitaloja, miten niissä voi ylipäätään asua? En halua kuulla kenenkään vessakäyntejä enkä nenän niistämisiä omassa kodissani.

Pikkupitäjissä ei muunlaisia taloja olekaan ja ne rakennusvikaiset pahvilootat pitää kuluttaa loppuun saakka ennenkuin rakennetaan uusia tai tuhoutuvat vahingossa tulipalossa.

Vierailija
55/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupitäjissä ei muunlaisia taloja olekaan ja ne rakennusvikaiset pahvilootat pitää kuluttaa loppuun saakka ennenkuin rakennetaan uusia tai tuhoutuvat vahingossa tulipalossa.

Ja peruskorjauksetkin tasoa uutta maalia pintaan.

Vierailija
56/60 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävästi kuuluu äänet, lorottelut, suihkut ja hanakohinat kuuluu putkia pitkin, siihen ei auta mikään. Sitten jos on yhteisilmanvaihto, niin sieltä keittiön hormista kuuluu erittäin hyvin keittiön kolinat. Äänekkäät kokkaajat ja tiskaajat on aika rasittavia, kun kattilat kolisee tunteja päivässä.

Ennen mulla oli hiljaiset naapurit, nyt kuuluu päiväaikaan jatkuvasti jotain kolinaa ja kopinaa. Yksi naapuri niistä monta kertaa päivässä tukkoista nenäänsä kuin torvea.

Olen aika kypsä tähän kerrostaloelämään, vaikka menneet hiljaiset vuodet viihdyin hyvin. Se on niin naapureista kiinni.

Vierailija
57/60 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ilmanvaihtoputkien kautta kuuluu. Joskus kuuntelin eräässä vessassa kokousta. Ehkä kokouksessa kuunneltiin jonakin hiljaisena hetkenä meidän vessan ääniä.

Eräässä noin 1970-luvulla tai ennen sitä rakennetussa kerrostalossa kuului yhden kerran noin 3 vuoden aikana lapsen itkua jostakin. Eräässä asunnossa sänkyni oli juuri hissikuilun vieressä niin, että yksi seinä oli välissä. En koskaan kuullut hissin ääntä niin, että olisi häirinnyt.

Vierailija
58/60 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kolmekerroksisessa pientalossa ylimmässä kerroksessa ja tiedän joka kämpän meiningit koska aivan kaikki kuuluu. Keskustelutkin kuuluu seinän läpi seinänaapureilta. Tulee aina kiusaantunut olo kun satumme seinänaapurin kanssa samaan aikaan vessoihimme ........

Vierailija
59/60 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on epänormaalia, jos on sellainen talo missä ei naapureista kuulu mitään.

Vierailija
60/60 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä on se, että olen ollut 3viikkoa poissa asunnostani ja sillä välin olen saanut varoituksen tupakoinnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän