Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen tästä yli, esiintymispelosta.

Vierailija
14.11.2006 |

JOuduin eilen esiintymään, ja se meni muuten hyvin, mutta k' vi just niin, että sanoin loppukommentin, josta muodostui tahatonta komiikkaa ja siitä asti ollut tosi huono olo.

Miten pystyisin unohtamaan ja tsemppaamaan itseni niin, että voin vielä esiintyä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. siitä tahattomasta komiikasta koeta ajatella, että mitä väliä. Ehkä voit itsekin nähdä siinä " hauskan kämmin" pikemminkin kuin " kaamean mokan" . Olen kyllä itse samanlainen pelkääjä, mutta psyykkaus auttaa vähäsen.

Vierailija
2/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella, että KUKAAN ei naura sinulle pahanilkisesti, eikä kiinnitä samalla lailla sinuun huomiota kuin sinä itse. Olet kuitenkin puhuja ja tilanteen osanottaja MUIDEN MUKANA, eikä kenelläkään riitä ajatusenergiaa miettiä juuri sinua ja sinun sanomisia kauaa.

Ja ihan jokainen meistä, jopa ammatikseen esiintyvät, mokaavat joskus.

Esiintymisjännitys sitä paitsi on ihan hyvä asia. Jos yhtään ei jännitä, ei pane parastaan ja keskity kunnolla!

Esiintymistilanteisiin kannattaa valmistautua hyvin. Kirjoitat pääasiat korteille. Valitset yleisöstä yhden tai pari, joille kohdistat sanomasi - ei kuitenkaan niin, että tuijottaisit vain heitä, mutta siis että et mieti puhuvasi vaikkapa sadalle ihmiselle, vaan mietit yhtä tai kahta. Keskity sanottavaasi, älä niinkään muotoiluihin vaan asiaan.

Kyllä se siitä ajan mittaan, usko pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinua kukaan enää muista eikä välitä mitä sanoit. Ihmiset ajattelevat vain itseään, eivät sinua. Usko pois vaan!

Vierailija
4/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin juuri valmistautunut suht huolella ja esitys meni ihan hyvin. Ja sitten jotenkin rentouduin ja sanoin ihan tyhmästi ja asian, mitä en edes ajatellut sanoa. Ja tuntuu, että se vei uskottavuuden koko esitykseltäni, kun siitä jäi se lopputunnelma.

Vierailija
5/5 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota homma huumorilla, olit hauska.

Vierailija:

kun olin juuri valmistautunut suht huolella ja esitys meni ihan hyvin. Ja sitten jotenkin rentouduin ja sanoin ihan tyhmästi ja asian, mitä en edes ajatellut sanoa. Ja tuntuu, että se vei uskottavuuden koko esitykseltäni, kun siitä jäi se lopputunnelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme