Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytys lähestyy vietkö lapset päiväkotiin näin flunssakautena

Vierailija
01.01.2023 |

Esim viikkoon ennen laskettua aikaa? Ellei nyt äkkilähtö tulisi.
Stressaa jos ollaan kipeänä juuri silloin, koko syksy ja talvi oltu paljon kipeänä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kenties jo kotona vauvamahasi kanssa. Miksi veisit lapset hoitoon?

Vierailija
2/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut on koko ajan kipeinä? En ole eläissäni sairastanut koronaa enkä influenssaa. Pesettekö käsiä ja miten hygienia muutenkin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt. Pidin kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa kotona, koska kuulin, että päiväkodissa levisi rs-virus  ja influenssa silloin. Jatkoin kunnes päiväkodissa oli terveempiä lapsia ja vauva oli 3 kk vanha. Soitin tutuille vanhemmille ja pidin itseni ajan tasalla. Ei käynyt kateeksi heidän sairastelut.

Vierailija
4/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en veisi, koska olisin itse kotona ja koska sieltä saa miljoonaa eri tautia kotiin/vauvalle vietäväksi.

Rs-virusta (vaarallinen mitä pienempi kyseessä), flunssaa, Koronaa, entero-rokkoa, silmätulehdusta, vatsatautia jne.

T. Vaka-alalta

Vierailija
5/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi ihmeessä veisin lapset päiväkotiin jos olen jo itse kotona äitiyslomalla? Voi luoja tätä nykyaikaa.

Vierailija
6/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn ja talven olette olleet kipeinä, mutta silti se päiväkoti taudinlähteineen houkuttelee vastasyntyneenkin/pienen vauvan kanssa kotona ollessa?

Mitä minä en nyt ymmärrä🤔🤔

Vierailija
7/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin hirveä tautitilanne, että en veisi.

Vierailija
8/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, miksi ihmeessä veisin lapset päiväkotiin jos olen jo itse kotona äitiyslomalla? Voi luoja tätä nykyaikaa.

Koska lapset 3,5 v ja 5 v rakastavat olla päiväkodissa ja siellä kavereita. Siksi mietin ja kysyn koska itse mielummin pitäisin kotona mutta lasten kannalta yritän ajatella. Ja kokemuksia miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa

Vierailija
9/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää käsiä, siivotkaa kotia ja peskää myös vaatteet useimmin. Tosi moni suomalainen on laiska, kodit on likaiset.

Vierailija
10/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapset 3,5 v ja 5 v rakastavat olla päiväkodissa ja siellä kavereita. Siksi mietin ja kysyn koska itse mielummin pitäisin kotona mutta lasten kannalta yritän ajatella. Ja kokemuksia miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa

No enemmän kuulostaa, että haluat välttyä sairauksilta synnytyksen aikaan, niin silloin mahdollisuuksien mukaan vähennetään riskejä sairastua, tässä tapauksessa lapset jää kotiin. Sieltähän voi flunssien lisäksi tulla huonolla tuurilla noroa, kihomatoja tai täitä, tai vaikka jotain rokkoa.

Vierailija
11/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jäi pois päiväkodista, kun itse jäin pois töistä ennen synnytystä. Lapset meni päiväkotiin takaisin kun itse palasin työelämään.

Ihan tarpeeksi ylisosiaalisia ja elämänhaluisia noista on kasvanut. Kavereita molemmilla runsaasti, koulussa,kotona,harrastuksissa ja hyvin pärjäävät.

Tuttava vei vanhempaa lastaan aktiivisesti päikkyyn koko raskauden ajan siihen asti kunnes sitten itsekin palasi töihin koko ajan.

Järkyttävä sisarussuhde näillä lapsilla. Ei niin minkäänlainen, ihan vaikka näihin omiin verrattuna. Jokainen tehköön niin kuin parhaakseen näkee, mutta kyllä tuo on ihan vihoviimeinen karhunpalvelus omille lapsille.

Vierailija
12/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppania edellistä 🤔 samoja havaintoja olen tehnyt omassa ystäväpiirissäni.

Vierailija
13/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa olen töissä ja täytyy sanoa että kyllä se on ihan päivästä toiseen lähinnä hengissä selviämistä ja ihan tuiki pakollisten hommien läpi viemistä 🤔

Jos se meistä työntekijöistä olisi kiinni niin sinne ei kukaan muu saisi tuoda lapsia,kuin perheet joissa molemmat vanhemmat töissä, eikä hoito mitenkään muuten onnistu.

Mutta...mutta.... Näitä enenevässä määrin lisääntyvä sosiaalitapauksiahan nämä päikyt alkaa olla täynnä, joissa lapsella sitten kuitenkin on hiukkasen paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä, kuin kotona 😭

Vierailija
14/14 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset jotka tuodaan päiväkotiin vaikka vanhempi kotona, on niitä lapsia joiden on parempi olla siellä päiväkodissa kuin kotona.

Näin se on ajateltava aina, kun joku äiti taas kärrää 1-2 alle eskari-ikäistä lastaan varhaiskasvatukseen vaikka itse on kotona.

Meilläkin on tällaisia lapsia ryhmässä useampia. Ja ovat paikalla myös silloin, kun 4-5 eri pöpöä tarjolla ja/tai kasvattajia puuttuu useita (ja asia heilläkin tiedossa).

Subjektiivinen päivähoito-oikeus=äärimmäisen syvä ja haiseva p.reikä.