Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä uskaltaa syödä Thaimaan reissulla?

Vierailija
01.01.2023 |

Ekaa kertaa lähdössä, mitä uskaltaa syödä? Hygieniariski ainakin seuraavissa: jääpalat -ei, kana, kala ja merenelävät -ei, jäätelö -ei, salaatit -ei, maitotuotteet -ei, liha -ei
Pullovettä, suolapähkinöitä ja suklaata; elääkö sillä vajaan kaksi viikkoa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen, ei, ei ei listan olet saanut? Itse olen syönyt kaikkea hotellissa, erityisesti olen merenherkuista nauttinut, myös paikallisissa katuravintoloissa

Sen jälkeen, kun näin missä katuravintolan astiat "tiskattiin" jäi sekin ruoka syömättä. Tiskit tiskattiin läheisessä ojassa.

Vierailija
22/28 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän perheelle ei ole tullut vatsatauteja. Hyvin ollaan kaikkea syöty. No kala on se mitä ei olla syöty koska ei tykätä. Jäätelöä ollaan ostettu kaupasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jos on tullakseen. Yleisesti ottaen mahdollisimman varovaiset ihmiset ja jatkuvasti käsidesillä lotraavat sairastuvat varmimmin.

Vierailija
24/28 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan pitää suoli tyhjänä kun tarkoitus on kuitenkin ottaa shemalea kakkoseen parin viikon ajan.

Vierailija
25/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon Thaimaassa ja viimeisin reissu oli ennen koronaa Malesiassa. Olen syönyt kaikilla kerroilla paljon paikallista ruokaa, niin salaatteja kuin mereneläviä. Myös night market torilla maisteltiin kaikkea kanasta äyriäisiin. Ainut mistä olen noilla reissuilla saanut ruokamyrkytyksen oli KFC ja se oli kamalaa... Ei oma kokemus on että paikallista ruokaa pienistäkin kojuista 10/10 tuoretta ja best! Pikaruokaravintolat 0/10! 

Vierailija
26/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsäksi kypsennetty liha ja kasvikset ovat turvallisia. Lisäksi pestyt tai kuoritut kasvikset/hedelmät. Myös riisi, nuudelit, pasta yms. yleensä turvallisia. Juomista turvallisia ovat olut (valmistusmenetelmänsä ansiosta), pullovesi, virvoitusjuomat (tölkki/pullo, en luottaisi ravintolan automaattiin) ilman jääpaloja.

Maitopohjaisia tuotteita, majoneesia, hanavettä (myös hanavedestä tehdyt jääpalat) ja mereneläviä (etenkin raakana) kannattaa välttää. Toisaalta melkoista lottoahan se syöminen on, harvoin näet ravintolan keittiöön, eli jää arvoitukseksi miten raaka-aineita siellä käsitellään ja kuinka hyvin puhtaus huomioidaan. Välttämällä buffetteja (ruoat pitkään esillä) esim hotellin aamiaisella välttää todennäköisesti vatsataudin/ruokamyrkytyksenkin.

Vierailija
27/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsäksi kypsennetty liha ja kasvikset ovat turvallisia. Lisäksi pestyt tai kuoritut kasvikset/hedelmät. Myös riisi, nuudelit, pasta yms. yleensä turvallisia. Juomista turvallisia ovat olut (valmistusmenetelmänsä ansiosta), pullovesi, virvoitusjuomat (tölkki/pullo, en luottaisi ravintolan automaattiin) ilman jääpaloja.

Maitopohjaisia tuotteita, majoneesia, hanavettä (myös hanavedestä tehdyt jääpalat) ja mereneläviä (etenkin raakana) kannattaa välttää. Toisaalta melkoista lottoahan se syöminen on, harvoin näet ravintolan keittiöön, eli jää arvoitukseksi miten raaka-aineita siellä käsitellään ja kuinka hyvin puhtaus huomioidaan. Välttämällä buffetteja (ruoat pitkään esillä) esim hotellin aamiaisella välttää todennäköisesti vatsataudin/ruokamyrkytyksenkin.

Tarkennus pestyihin kasviksiin/hedelmiin vielä. Itsepestyt (pullovesi) eikä siis niin, että kojun myyjä ne huuhtaisee kuraojassa (kuten joku kertoi nähneensä katukeittiön tiskien hoituneen :D).

Vierailija
28/28 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuun leipää ja piimää vaan koko reissun ajaksi. Tai vaihtoehtoisesti pysyt kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän