Käyn leipäjonossa ja sain joululahjaksi 50 € lahjakortin ravintolaan. Mitä teen?
Joudun käymään leipäjonossa, koska inflaatio ja auton hajoaminen on vienyt kaikki säästöni. Auto on (osa-aika)töiden takia pakollinen. Rahaa ei riitä juuri mihinkään ylimääräiseen, mitä nyt kerran kuussa olen käynyt uimahallissa jossa pääsen myös saunaan.
Sain jouluna 50 € lahjakortin ylempään keskiluokkaan kuuluvilta sukulaisiltani, jotka tietää rahallisesta ahdingostani. He tahtoivat että saisin välillä hemmotella itseäni syömällä kunnon ravintolassa. Teenkö väärin, jos käytän saamani lahjan kuten sen antajat toivoivat? Vai pitäisikö lahjakortti myydä, jotta olisin ns. kunnon köyhä joka ei koskaan tee mitään kallista samalla kun hakee hyväntekeväisyysruokaa?
Kommentit (49)
Se cv on Sun omaisuutta ja teet mitä huvittaa
Leipäjonossa?? Siehän epeli oot, oikea hipsteri
Tietenkin menet syömään. Se on lahjan antajien tarkoitus, että saisit välillä nauttia jostain muustakin kuin kaurapuurosta ja leipäjonon antimista. Jos otat pääruoan alkuruoalla tai jälkkärillä ja juotavaksi alkoholitonta juomaa, niin tuo 50 € riittää aivan varmasti lähes missä tahansa suomalaisessa ravintolassa.
Riippuu ravintolasta. Jos se on fine dining-paikka, siellä ei tee 50 eurolla mitään ja joutuisit itse maksamaan osan. Lahjakorttiakin voi olla hankala myydä.
Jos ravintola taas on luokkaa Amarillo tai joku muu S-ryhmän tusinapaikka niin kävisin syömässä, koska lahjakortilla saa kahdelle ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ravintolasta. Jos se on fine dining-paikka, siellä ei tee 50 eurolla mitään ja joutuisit itse maksamaan osan. Lahjakorttiakin voi olla hankala myydä.
Jos ravintola taas on luokkaa Amarillo tai joku muu S-ryhmän tusinapaikka niin kävisin syömässä, koska lahjakortilla saa kahdelle ruuat.
Itse asiassa 50 euroa riittää ilman viinejä jo useassa fine dining -tyylisessä paikassakin poislukien ne, joissa tarjolla on vain yksi kiinteä menu.
Vierailija kirjoitti:
Myisin ton kortin 40 eurolla.
Kokeilepa myydä. Nykyisin on melkein mahdoton saada uudestakaan tuotteesta puolta hintaa. Ja näitä ravintolakorttien ja keikkalippujen huijauksia on ollut julkisuudessa.
Käy 2 e kahvilla pitkin vuotta saat monet kahvit ja seuraakin ehkä siellä. Satsaa se tuohon. Pikkukuppi maksaa 2 e.
Mitäs varmistamista tuossa on? Minä menen ravintolaan omalla autolla ja sillä myös lähden. Noudatan jos ajat, et ota ohjetta.
Jos lahjanantajat ovat halunneet ilahduttaa herkuttelulla, minusta olisi epäkohteliasta myydä lahjakortti. Käy juhlistamassa syntymä-/nimi-/äitien-/isän-/ystävänpäivää tai vaikka kuulasta pakkaspäivää ravintolassa. Vuosia sitten 5v, osti veljen perheelle joululahjan, lahjaa ei otettu mukaan, opimme, että lahjamme ei kelpaa, emmekä ole lahjoneet sen jälkeen.