Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ei tarvitse syödä ravintoköyhää pastaa. Ostakaa linssejä, ovat halpoja ja terveellisiä!

Vierailija
31.12.2022 |

Lidlistä saa linssejä, papuja, herneitä alle eurolla. Niistä saa paljon hyviä ravintoaineita ja sopivat ihan perusravinnoksi. Siihen vielä mausteita sekaan niin on myös herkullista. Ei köyhän ole pakko syödä pelkkää pastaa, jossa ei ole mitään ravintoaineita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne myös täyttävät mahan paremmin ja pitävät kylläisenä pitempään. Jos syö pelkkää pastaa, nälkä on jo tunnin päästä.

Vierailija
2/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit on muuten hyviä. Oma ehdotus hyväksi edulliseksi ruuaksi: linssichili. Linssiä, tomaattimurskaa, papuja. Vähän chiliä mausteeksi, ja vaikka pakastemaissia, sekä sipulia. Keitetään ja syödään. Helppo kiva ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on myös erinomainen vaihtoehto jos on pieni budjetti. Se on terveellisempää kuin pasta tai riisi. 

Vierailija
4/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä ne linssit sinne minne ei päivä paista.

Vierailija
5/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mieluummin kananmunia ja halpaa jauhelihaa

Vierailija
6/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, tuli ribuli.

Vierailija
7/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha ei ole yhtään halpaa tai edes terveellistä. Kananmunat on ok, mutta niitäkään ei voi ihan tolkuttomasti syödä. 

Vierailija
8/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekseiversiltä saa linssejä halvalla

Vierailija
9/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raibol kirjoitti:

Kokeilin, tuli ribuli.

Keititkö ne kunnolla? jos ei ole tottunut syömään terveellisesti, alussa tulee helposti ripuli. Kyllä se helpottaa sitten, kun suolisto tottuu.

Vierailija
10/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ja pavut on yök.

Vierailija
11/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palkokasvit on minulla poisluettuja jos en halua kuolla vatsanväänteisiin..

Vierailija
12/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka linssikeitto ysärillä. Se oli niin hyvää että vieläkin muistan reseptin ulkoa.

Vierailija
13/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha ei ole yhtään halpaa tai edes terveellistä. Kananmunat on ok, mutta niitäkään ei voi ihan tolkuttomasti syödä. 

Eipä ole kananmunat hetkauttaneet mun kolesterolia suuntaan taikka toiseen.

Se on henkkoht ongelma jos niin käy.

Vierailija
14/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ap.

Mutta huomaa, että köyhissäkin on erilaisia ihmisiä.

Kaikkien vatsa ei kestä papuja, linssejä, peruskaalta, ruisleipää, vehnäjauhoista ja maidosta tehtyä itse leivottua pullaa ja niin edelleen.

Useille tulee kaikista pavuista, jopa soijasta toistuvasti ankaria vatsakipuja, vaikeita ilmavaivoja ja jopa ripulia.

Eikä siihen auta edes siedätyshoito, eli se, että syö vain sinnikkäästi noita tuotteita, jotta vatsa tottuisi niihin.

Itse teen lähes kaiken ruuan itse.

Samoin leivon pullan ja sämpylät ja patingit itse. Kuten myös pizzat.

Marjojakin on omasta takaa, mutta vatsa sietää mansikat ja mustaviinimarjat vain keitettynä soppana.

Pullataikinan olen tehnyt jo vuosia veteen. Eihän se ole yhtä maukasta kuin maitoon leivottu pulla, mutta kyllä sekin pulla kahvin kanssa kelpaa.

Ainoa mitä maha suht.koht. kestää, on pitkään liotetuista ja lähes soseeksi asti kypsytetyistä herneistä tehtyä hernekeittoa.

Joten ei nämä ruokajutut ole niin selkeitä ja yksinkertaisia, kuten moni sivullinen muka neuvoo ja huutelee.

Ja köyhilläkin on keliakiaa, IBS, Chronin tautia, paksunsuolen haavaista tulehdusta ja muita sairauksia.

Se köyhän ihmisen edullinen ja rahaa säästävä ruokavalio, ei ikävä kyllä sovi, joka ikiselle Suomen vähävaraiselle ihmiselle.

Vierailija
15/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kg vehnäjauhoja  maksaa 0,70e miksi ostatte nimen mukaan onko juppi herkkua. 

Vierailija
16/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit on muuten hyviä. Oma ehdotus hyväksi edulliseksi ruuaksi: linssichili. Linssiä, tomaattimurskaa, papuja. Vähän chiliä mausteeksi, ja vaikka pakastemaissia, sekä sipulia. Keitetään ja syödään. Helppo kiva ruoka.

Ihan ok neuvo, ohje ja vinkki.

Vaan erittäin herkkävatsainen ihminen ei kestä mitään, säilykeaineilla terästettyjä tomaattisäilykkeitä.

Se tomaattikastike on tehtävä itse, tuoreista tomaatteista

Onneksi espanjalaiset tomaatit ovat halpoja, ympäri vuoden

Ja kyllä tiedän, että monilla ulkomaisilla säilykekastikkeilla saa esimerkikisi nopeasti ja edullisesti kastikkeen, vaikkapa täysjyvä spagetille, työpäivän jälkeen.

Mutta kun vatsa ei niitä kestä.

Vierailija
17/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö mode tajuu että nämäkin uusimmat on jo 100 kertaa ollut uusimpina. oletko uusi vai muuten pöljä joka ei osaa laitteita käyttää todella uusiakin olisi .!?

Vierailija
18/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauhoille nimikkeitä kirjoitti:

2kg vehnäjauhoja  maksaa 0,70e miksi ostatte nimen mukaan onko juppi herkkua. 

Niinpä.

Mutta kun keliakia, ei voi vehnäjauhoja käyttää yhtään mihinkään.

On ostettava gluteiinottomia jauhoja, jotka ovat paljon kalliimpia, koska ne työläämpää valmistaa, kun niistä poistetaan se gluteiini.

Olen kylläkin vuosien kuluessa oppinut käyttämään luontaisesti gluteiinittomia jauhoja ja suurimoita. Kuten tattaria ja hirsssiä.

Itselläni on myös leipäkone, jolla valmistan kotona kaikki syömäni gluteiinottomat leivät.

Vierailija
19/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spekseiversiltä saa linssejä halvalla

Saako kahdet yhden hinnalla. Riittäisi huomisellekin.

Vierailija
20/22 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok neuvo, ohje ja vinkki.

Vaan erittäin herkkävatsainen ihminen ei kestä mitään, säilykeaineilla terästettyjä tomaattisäilykkeitä.

Se tomaattikastike on tehtävä itse, tuoreista tomaatteista

Onneksi espanjalaiset tomaatit ovat halpoja, ympäri vuoden

Ja kyllä tiedän, että monilla ulkomaisilla säilykekastikkeilla saa esimerkikisi nopeasti ja edullisesti kastikkeen, vaikkapa täysjyvä spagetille, työpäivän jälkeen.

Mutta kun vatsa ei niitä kestä.

Tomaattimurskasäilykkeet sisältävät vain tomaattia ja vähän suolaa. Ei mitään mainitsemiasi säilykeaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi