Mieheni ei halua olla parhaan kaverini älykkömiesystävän kaveri
Hänen mielestään heillä ei ole mitään yhteistä. Mieheni tykkää urheilusta ja oluista. Kaverini miesystävä opiskelee professoriksi ja järjestää mm. viininmaistiaisia. Mieheni ei halua sellaisiin mukaan. Minusta se on junttia olla vain samojen kalakavereiden kanssa tekemisissä. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (30)
Viininmaistelu on vain yksi alkoholismin muoto.
Miksi ap:n on niin vaikeata kunnioittaa aivan perussääntöä:
Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ystävänsä voi.
Ja hänellä (kuten kaikilla muillakin) on täysi oikeus valita kenen kanssa hengailee. Miksi ihmeessä kukaan edes ihmettelee tilannetta, jossa aikuiset omasta vapaasta tahdostaan pysyvät erillään, koska eivät näe toisissaan mitään mielenkiintoista.
Kaikki ei tule vaan toimeen kaveritasolla kaikkien kanssa. Meillä on avokin kanssa sekä yhteisiä että ns. omia ystäviä molemmilla ja se on ihan ok.
Professoriksi ei muuten opiskella. Ja akateemikko ei todellakaan ole sama asia kun akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Kaverin mies on akateemikko ja mun autonasentajamies ei halua kaveerata hänen kanssaan, koska kaverin miehellä ei ole edes ajokorttia.
Tieteen vai taiteen akateemikko ja miltä alalta. Miespuolisia akateemikkoja on tässä maassa tällä hetkellä ehkä 10, joista Aki Kaurismäki lienee luopunut akateemikon arvostaan. Nuorimmat ovat yli 70-vuotiaita. Kenestäköhän on kyse?
Älykkäät ihmiset pelottaa monia kun ei voi heittää sitä paskaa rasisti läppää mitä aivottomille persukavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Kaverin mies on akateemikko ja mun autonasentajamies ei halua kaveerata hänen kanssaan, koska kaverin miehellä ei ole edes ajokorttia.
Tieteen vai taiteen akateemikko ja miltä alalta. Miespuolisia akateemikkoja on tässä maassa tällä hetkellä ehkä 10, joista Aki Kaurismäki lienee luopunut akateemikon arvostaan. Nuorimmat ovat yli 70-vuotiaita. Kenestäköhän on kyse?
No en kai minä vauvapalstalla kaverin miehen nimeä kerro.
Minäkin olen opiskellut jo kahdesti eri alojen professoriksi, järjestän viikon päästä lauantaina viininmaiskuttelua ja kuunnellaan samalla vain hienointa klassista musiikkia.
Ja takaisin todellisuuteen. Kuulostaa niin kliseiseltä että älykäs ihminen tissuttelee viiniä hienosta lasista pikkurilli pystyssä. Minäkin ryystän kuoharia suoraan pullosta ja piereskelen sohvalla sarjoja katsellen.
Miehesi on todella alemmuudentuntoinen, pelkää ettei pärjää proffan kanssa. Miten sä tuollaisen kanssa olet.
Eihän me jakseta mitään viininmaistajaisia ja niitä pahanmakuisia litkuja. Pitää olla rentoa tekemistä ja olemista raskaan työn vastapainoksi.
M43
Tästäkin aiheesta olisi voinut tehdä ihan oikean avauksen typerän provon sijaan: Kuinka tärkeää on ystävystyä puolison ystävien ja heidän kumppaneidensa kanssa?
Olen itse tavannut suurimman osan puolisoni ystävistä. En pidä yhtäkään heistä omana ystävänäni enkä myöskään ole kokenut ketään heidän puolisoistaan tai elämänkumppaneistaan sellaiseksi, johon olisin halunnut ystävystyä. Puolisolleni on ok tavata yksin omia ystäviään. Alkuun hän kutsui minuakin mukaan, mutta viime vuosina ei ole enää edes odottanut minun vastaavan myönteisesti.
Vastaavasti itse tapaan omia ystäviäni mieluiten kaupungilla töiden jälkeen ilman puolisoani. Vaikka olemme yhdessäoloaikanamme tavanneet paljon uusia ihmisiä, mitään yhteisiä uusia tuttavia tai tuttavapariskuntia heistä ei ole muodostunut.