Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan

Vierailija
31.12.2022 |

Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro

Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…

Kommentit (908)

Vierailija
41/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koko te-toimisto joutaisi lakkauttaa ja perustulo tilalle. Ne, jotka ovat työkykyisiä, hakevat työtä ja työllistyvät nytkin. Loppujen kiusaaminen ns. toimenpiteillä on kallista eikä johda mihinkään.  Koko toisto on jäänne 1970-luvulta, jolloin oikeasti oli kysymys työnvälityksestä.

Korjaan: toimisto.

Vierailija
42/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitä taas näkee, että ymmärrästy ei heru tälle syytetylle. Se on ihan normaalia, että tuntee olonsa stressaantuneeksi, jos uhkaillaan karensseilla ja vielä suullisesti.

Joskus sitä vaan kyllästyy tuommoiseen ja sitten menettää hermonsa ja sanoo jotain mitä ei oikeasti tarkoita.

Kertoo vaan, että tämä tukien byrokratia on jo aikansa elänyt, mutta muutosta ei jostain syystä haluta, eli sitä perustuloa joka olisi parempi ratkaisu kaikilta osin ja sen hyötyjä ollaan voitu myös tieteellisesti todistaa lyhyellä aikavälilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija on turha kohde, hallitus on ohjeet laatinut, virkailija tekee mitä on käsketty. Valitukset hallitukselle. Ihme vaan ei tällä hallituskaudella ammattiliitot ole lakkoilleet tätä uutta lakia vastaan, toisin kuin edellisellä hallituskaudella. Se on niin kai niin että kenen lauluja laulat

Vierailija
44/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuli Espoon työkköriin ja heitti sinne ämpärillisen paskaa.Asiaa !

Leppävaaran työkkäri sai sitä mitä kerjäsi. Aivan naurettava paikka!

Vierailija
45/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni asia alkaa sittenkin tuntua ihan kivalta kunhan vaan elää riittävän kauan täysin syömättä.

Useimmiten näissä on taustalla se, että henkilö on joutunut olemaan syömättä, koska tukien maksatus on sakannut maksajasta johtuvista syistä. Sen sijaan, että henkilöä auttettaisiin ja ymmärrettäisiin juuri siinä hetkessä, niin löydään vaan lyötyä ja sitten ollaan huulipyöreänä ihmieissään "miten se nyt tolleen hermostui, että ihan uhkailemaan alkoi".

Nurkkaan ajettu ihminen ei enää pysty ajattelemaan selkeästi..

Jos työvoimavirkailijoilla olisi laajempaa ammattitaitoa ja heidän kanssaan voisi keskustella myös luottamuksellisesti ilman, että joka ikistä sanomaasi käytetään perusteena katkaista työttömyysturva, niin nämä ylilyönnitkin asiakkaiden taholta vähenisivät.

Se te-toimisto ei lakkauta tukien maksua, vaan sen tekee liitto tai Kela.

Juu, työvoimaviranomaisen antaman lausunnon perusteella ja ko lausunto perustuu lakiin, jonka hallitus on laatinut ja eduskunta hyväksynyt.

Vierailija
46/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan perustaa joku netti kurssi, jonka aiheena olisi:" Kuinka tulla toimeen työvoimavirkailijan kanssa tukia menettämättä" ja jatkokurssi "kuinka kelapeliä pelataan, näin säilytät mielenterveytesi byrokratiaviidakossa".

Mites sellainen vaihtoehto että otetaan vastuun omasta elämästä ja menet töihin?!

Kyllä boomer, sinne töihin ihan vaan mennään, lakki kourassa isin kaverin firmaan. Mistä teitä i d i o o t t e j a oikein sikiää, kokoomuksesta vai?

Vierailija
47/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkaloiset työkkärissä on usein sellaisia että ne sanoo ettet työtön ole koskaan edes hakenut töitä. Sitten ne puhuu karensseista ja rikkoo lakia ja uhkaa ja kiristää työttömiä kuntouttaviin karenssien uhalla vaikkei tervettä ihmistä voi lain mukaan kuntouttaviin laittaa. Ei ihme kun jollain menee hermo. Minullakin meni kerran ja sen jälkeen työkkärissä minua on pidetty vaarallisena henkilönä jota ei kontaktoida. Oma asiointi tiedoissani lukee ettei minuun oteta yhteyttä. Olen tehnyt lukuisia valituksia työkkärin virkailijoista ja koska niitä ei kukaan käsitellyt enkä saanut oikeutta niin piti mennä oikeuteen asti.

Vierailija
48/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei todellakaan tiedetä miten TE virkailija tässä provosoi asiakasta. 

Vierailija
49/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisia pitää elättää. Tuet pois lusmuilta.

Vierailija
50/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kehtasi sanoa, että 40 vuotiaan pitäisi ihan itse itsensä elättää, eikä väärinkäyttää tukia. Tuet pois tämmöisiltä.

Vierailija
51/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Virkaloiset työkkärissä on usein sellaisia että ne sanoo ettet työtön ole koskaan edes hakenut töitä. Sitten ne puhuu karensseista ja rikkoo lakia ja uhkaa ja kiristää työttömiä kuntouttaviin karenssien uhalla vaikkei tervettä ihmistä voi lain mukaan kuntouttaviin laittaa. Ei ihme kun jollain menee hermo. Minullakin meni kerran ja sen jälkeen työkkärissä minua on pidetty vaarallisena henkilönä jota ei kontaktoida. Oma asiointi tiedoissani lukee ettei minuun oteta yhteyttä. Olen tehnyt lukuisia valituksia työkkärin virkailijoista ja koska niitä ei kukaan käsitellyt enkä saanut oikeutta niin piti mennä oikeuteen asti.

Mene lokki töihin.

Vierailija
52/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.

Vierailija
53/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että tämä on nyt taakse jäänyttä elämää!

Kun haet kiltisti 4 paikkaa määrätyssä ajanjaksossa ei työvoimaviranomaisen hupi osoitukset ole enää velvoittavia. Eli kannattaa ihan googletella lait ja ja toimintaohjeet, lueskella ne läpi, niin ei menetä työkykyään tässä hulluudessa ennenkuin käy tuuri ja työllistyy.

Vierailija
54/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada palkka verottomana ettei tue korruptiota.

Vierailija
55/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 47 kirjoitti:

Hienoa että olet jaksanut olla pitkäjänteinen!

Vierailija
56/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilinen työtön, työhaluton lusmu. Ja näitä sitten elätetään.

Vierailija
57/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton ketju lukea. Joku kilipää uhkailee viranomaista tappamisella, kun tämä kehoittaa hakemaan töitä ja täällä sitten ymmärretään ja silitellään päähän moista sankaria. Aivan käsittämätöntä, että tämän päivän Suomessa viranomaiset joutuvat pelkäämään suorittaessaan virkatehtäviään ja työtään. Kaiken maailman pa ka sakki kulkee uhkailemassa ja rääkymässä eri virastoissa, sairaaloissakin kuulemma ja näitä pitäisi vaan jotenkin ymmärtää. Ei helvetti. Kaikki tuet ja avut poikki, jos ei osata tuon enempää käyttäytyä ja mielellään kepitys päälle, että oppii nöyräksi valtiovallan edessä.

MInä taas en jaksa näitä uhriutujia. Ihan perus narskun toimintaa rääkätä uhrinsa siihen pisteeseen että sillä menee hermot ja sitten kun se räjähtää niin kiusaaja tekee itsestään uhrin. Tuskin kukaan asiallisella ja empaattisella asenteella oleva virkailija saa tappouhkauksia.

Vierailija
58/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypilinen työtön, työhaluton lusmu. Ja näitä sitten elätetään.

Näiden takia me äänestetään Kokoomusta.

Vierailija
59/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkailu on väärin, mutta täysin ymmärrettävä reaktio.

Minulla itselläni on huonoja kokemuksia työkkärin virkailijoista. Akateemisena työttömänä on yritetty pakottaa rekrykoulutuksiin ja työkokeiluun. En suostunut noihin ja sain 3 kk karenssia sekä samalla aivan uskomattoman törkeää haukkumista virkailijalta. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt viesä asia oikeuteen. Onneksi oli pesämunaa säästettynä. Sain onneksi työn parin vuoden työttömyyden jälkeen. Uusi työnantaja arvosti sitä, että olin osannut pitää pääni kun en lähtenyt noihin.

Vierailija
60/908 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä.  Tässä on vain yksipuolinen näkemys Satakunnan te-virkailijalta.  Mitä hän on itse sanonut asiakkaalle että hän provosoituu tuolla tavalla että uhkaa tappamisella. Inhottavalla tyylillä itse uhkaillen asiakasta työttömyysturvan menetyksellä. Mitä itse tykkäisi jos palkanmaksu katkaistaisiin ja joutaisi leipäjonoon, jos työssään tekisi jonkun virheen.  Pitäisi itse kokea tämä. 

Monelta te-virkailijalta puuttuu ymmärrys asiakasta kohtaan ja asiallinen käytös asiakasta kohtaan unohtuu.