40v porilaismiestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan
Suomalainen mies yrittää on kuin Uuno Turhapuro
Miestä kehotettiin hakemaan työpaikkaa uhkasi tappaa työvoimavirkailijan: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009299080.html?share=26fe6cb42ec697b4…
Kommentit (908)
Nainen kysyy Tinderissä: missä olet töissä?
Johon Taisto vastaa: En missään. En ole löytänyt mielenkiintooni sopivaa. Olen netissä kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan perustaa joku netti kurssi, jonka aiheena olisi:" Kuinka tulla toimeen työvoimavirkailijan kanssa tukia menettämättä" ja jatkokurssi "kuinka kelapeliä pelataan, näin säilytät mielenterveytesi byrokratiaviidakossa".
Mites sellainen vaihtoehto että otetaan vastuun omasta elämästä ja menet töihin?!
Kyllä boomer, sinne töihin ihan vaan mennään, lakki kourassa isin kaverin firmaan. Mistä teitä i d i o o t t e j a oikein sikiää, kokoomuksesta vai?
Sitten mennään ja kouluttaudutaan alalle jossa on työtä eikä maata vuositolkulla toisten kustannuksella.Ja muutenkin kannattaa katsoa peiliin missä vika kun ei töihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Johon Taisto vastaa: En missään. En ole löytänyt mielenkiintooni sopivaa. Olen netissä kaiket päivät.
Johon nainen vastaa: sekin on parempi kuin olla isän kanssa päivät viettävä nössö joka selaa kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi minullakaan pätkääkään kiinnostusta työhöni, mutta palkkapäivä tuntuu silti ihan ok:lta.
Olet kuitenkin itse vapaaehtoisesti hakeutunut työpaikkaasi?
Niin, siinäpä ne vaihtoehdot. Hakeudutaan itse valittuun työpaikkaan tai sitten mennään sinne minne joku muu käskee.
Ei sitä työpaikkaa noin vain "valita". Sinne on satoja hakijoita. Rekrytoija valitsee työntekijän, ei työntekijä päätä sitä tuleeko valituksi kyseiseen työpaikkaan vai ei ohi niiden satojen muidne hakijoiden.
Boomerit jotka eivät asiasta tajua mitään kommentoivat aina yhtä naurettavilla hokemilla.
Siivoojan ja ravintola-alan paikkoja vapaana,ei taatusti ole satoja hakijoita.Mutta kun pitää olla "parempaa"
3 siivoojan paikkaa. Yhdessä pitää olla oma auto käytössä ja kahdessa työtunteja 6 viikossa välillä 15.00-18.00.
Sitten muutetaan sinne missä on töitä eikä keksitä tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johon nainen vastaa: sekin on parempi kuin olla isän kanssa päivät viettävä nössö joka selaa kännykkää.
Kukaan nainen ei halua ruotiukkoa vaivoikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan perustaa joku netti kurssi, jonka aiheena olisi:" Kuinka tulla toimeen työvoimavirkailijan kanssa tukia menettämättä" ja jatkokurssi "kuinka kelapeliä pelataan, näin säilytät mielenterveytesi byrokratiaviidakossa".
Mites sellainen vaihtoehto että otetaan vastuun omasta elämästä ja menet töihin?!
Kyllä boomer, sinne töihin ihan vaan mennään, lakki kourassa isin kaverin firmaan. Mistä teitä i d i o o t t e j a oikein sikiää, kokoomuksesta vai?
Sitten mennään ja kouluttaudutaan alalle jossa on työtä eikä maata vuositolkulla toisten kustannuksella.Ja muutenkin kannattaa katsoa peiliin missä vika kun ei töihin pääse.
Tai sitten on päästään tyhmä joka ei ole edes työpaikkatarjontaa selannut ja luulee, että palomieheksi voi mennä kuka tahansa.
Mutta kun naapurin Rane sanoi pihakeinussa, että siivoojia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kysyy tinderissä: missä olet töissä?
Johon Onni vastaa: Isin firmassa. Olen isin kanssa kaikki päivät.
Onni on sitten luultavasti firman tuleva omistaja ja toimitusjohtaja, joka siihen päivään asti opettelee ottamaan vastuuta sekä miten se firma toimii. En tiedä miksi tuo olisi tinderissä mikään turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Kyllä ne virkailijat sieltä joukosta näkee ne, joilla on oikeasti työhaluja ja ne, jotka eivät halua tehdä mitään tai odottavat sitä toimitusjohtajan paikkaa, jota ei koskaan tule. Työkkärin määräämät työt, kokeilut ja kurssit välttää sillä, että etsii itselleen sellaisen työn/koulutuksen, mitä voi tehdä sillä aikaa, kun etsii sitä unelmien työtä. Pitkään työttömänä ollut voi myös joskus katsoa peiliin sen sijaan, että syyttää yhteiskuntaa siitä, ettei tullut valituksi hakemaansa paikkaan, kun joku sen paikan kuitenkin saa. Voisi miettiä, että miten parantaa omaa osaamistaan ja haluttavuutta työmarkkinoilla. Mitä ominaisuuksia sillä valitulla kenties oli...
Nykyään työttömillä on jopa yliopisto koulutus, kun osa ylioppilaista ei pääse mihinkään opiskelemaan.
Sairaanhoitajakouluun AMK haki keväällä 27000 ja pääsi alle 3000.
Sosionomi kouluun haki 23000 ja pääsi alle 1800
Missä meillä on sosionomikoulu? En ole kuullutkaan moisesta ja olen sentään opinto-ohjaaja.
Odota hetki. Otin kuvakaappauksen viime kevään Iltasanomista hakijamääristä.
Tuskin maltan odottaa, Iltasanomien oma haku kun ei löydä sosionomikoulua, sosionomikoulutus sentään löytyy.
Sosionomi AMK.
Tuskin olet opinto-ohjaaja, kun et tiedä mitään.
Sosionomeja ei valmistu sosionomikoulusta. Sosionomikoulutus ei ole sama asia kuin sosionomikoulu.
Koiriakaan muuten ei valmistu koirakoulusta.
Ja pilkun nussioita ei arvosteta.
Mutta heillä on vakituiset työpaikat eikä tarvetta valittaa työkkärin toimista. Valitse puolesi ja jos valitsit väärin, vika ei ole niissä, joilla menee sinua paremmin.
Vakituinen työpaikka suhteilla saatu. Samassa työpaikassa sukulaisten kanssa tai isin firmassa töissä.
Tämä on just sitä mistä aiemmin kirjoitin. Kun itse ei saa työpaikkaa, niin peiliin ei katsota, vaan vika on jossain muualla. Ja töissä olijat eivät ole omilla ansioillaan työpaikkaa saaneet, vaan tietysti suhteilla. Hoh hoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se jaksaisi pannakaan, kun sekin on niin kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi minullakaan pätkääkään kiinnostusta työhöni, mutta palkkapäivä tuntuu silti ihan ok:lta.
Niin, siinäpä ne vaihtoehdot. Hakeudutaan itse valittuun työpaikkaan tai sitten mennään sinne minne joku muu käskee.
Ei sitä työpaikkaa noin vain "valita". Sinne on satoja hakijoita. Rekrytoija valitsee työntekijän, ei työntekijä päätä sitä tuleeko valituksi kyseiseen työpaikkaan vai ei ohi niiden satojen muidne hakijoiden.
Boomerit jotka eivät asiasta tajua mitään kommentoivat aina yhtä naurettavilla hokemilla.
Mikä estää hankkimasta osaamista joka on haluttua? Ja vielä olemaan hyvä siinä hommassa?
Ai niin, ei kiinnosta.
Monilla aloilla on huutava työvoimapula. Ei vaan kanna loputtomiin tuo "kun ei pääse mihinkään" mantra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai perhettä missä rikas äiti ja isi määrää, missä nuoripari joulunsa viettää. Meillä on se Lapin mökki ja äiti ja isi maksaa ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kysyy tinderissä: missä olet töissä?
Johon Onni vastaa: Isin firmassa. Olen isin kanssa kaikki päivät.
Onni on sitten luultavasti firman tuleva omistaja ja toimitusjohtaja, joka siihen päivään asti opettelee ottamaan vastuuta sekä miten se firma toimii. En tiedä miksi tuo olisi tinderissä mikään turnoff.
Onni on lellitty luuseri jota ei kukaan olisi todellisuudessa huolinut töihin, mutta isi otti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai perhettä missä rikas äiti ja isi määrää, missä nuoripari joulunsa viettää. Meillä on se Lapin mökki ja äiti ja isi maksaa ruoat.
Anoppi järjestää häät. Ihme kun ei mene poikansa kanssa itse naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele mikä onni, että olet tuolta kohtalolta välttynyt. Nyt vaan itsellisesti työnhakuun ja Tinderi osumia täyteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää hankkimasta osaamista joka on haluttua? Ja vielä olemaan hyvä siinä hommassa?
Ai niin, ei kiinnosta.
Jos opintotuet on käytetty niin pitää saada työkkäriltä lupa opiskeluun. Miksi puhut tuollaista skeidaa, kun et tiedä edes sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on hyvin usein ihan tutkitustikin "liian" korkeassa iässä. Korjautuuko se peiliin tuijottelemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele mikä onni, että olet tuolta kohtalolta välttynyt. Nyt vaan itsellisesti työnhakuun ja Tinderi osumia täyteen!
No, juu. Onhan noita pariskuntia missä miehen kanssa ollaan vaan rahan takia. Kun eroaa niin saa hyvän pesämunan.
Tai luulee tekevänsä hyvin. Monessa työpaikassa väitetään, että on kiire. Ei ole. Mutta sitä se on jos on kokemusta vain yhdestä työpaikasta.