En pysty keskustelemaan miehen kanssa mistään asioista, kun kuulemma hänen mielestään riitelen.
Kommentit (7)
On itse pahalla tuulella ja luulee, että se johtuu sinusta. Syyttääkö muutenkin kaikkea ulkopuolista asioistaan?
oma mieheni on sitä mieltä, että minun mielipiteeni ovat tahallista kiusantekoa häntä kohtaan. Harkitsen eroa, tee sinäkin niin.
Keskustele itsesi kanssa ja katsele peiliin. Se saattaa helpottaa olemassaolon tuskaa.
Lähdetään nyt ihan alusta: puhutko rauhallisella ja normaalilla äänensävyllä? Jos toivoisit miehen puolelta jotain, onko asia esitetty pyynnön muodossa (ei käskyn tai valituksen)?
Mikä oli käsiteltävä aihe mistä viimeksi yritit keskustella?
Meillä vähän samaa, ja oonkin jo havainnut syyn tähän käsitykseen: mies ei tiedä, mitä keskustelu yleensä on! Keskustelu on uusien näkökulmien hakemista ja niiden pohdiskelua, esimerkiksi. Miehen mielestä keskustelun pitäisi olla vain aloittajan komppaamista. Tyyliin "hitto että reiska on kusipää, kun teki töissä näin ja näin, ihan tahallaan v*ttuilee". Mun ilmeisesti pitäis vastata "no hitto onpa kyllä, ihan älytön". Mutta kun vastaankin "Ärsyttävä tilanne, mut voisiko hänellä kuitenkin olla joku muu syy siihen, miksi teki noin, esim xxxx?"
Niin tässä kohti minä riitelen, kun en vain halua olla aina samaa mieltä, miettimättä vaihtoehtoisia näkemyksiä. :D
Miksi hän ajattelee että riitelet? Väitteletkö vastaan? Onko äänensävysi negatiivinen marina/mäkätys? Kai siihen joku syy on.