Henkilökohtainen avustaja
Kuka maksaa palkan näille? Ihmettelen kun ympäri ämpäri invamopolla, kävelemään pystyvä saa viideksi tunniksi päivässä avustajan. Kaksi koiraakin yksin asuvalla 76- vuotiaalla naisella.
Enemmän apua tarvitseva saa vaikka kaksi pikaista käyntiä päivässä. Ihmeelliset on kelan ajatukset.
Samoin ajattelin kun varakas, kävelevä, autoileva reilut viiskymppinen on saanut myös invamopin, kela laitatti luiskan terassille, tuet kylpyhuoneeseen. Itse herra leikkaa nurmikot, tekee puusouvit, vaimokin on tukena.
Oikeesti tarvitsevat vanhukset ei saa kylpytukia, luiskia parvekkeelle ja kynnyksille kotiinsa.
Kommentit (6)
Naapurissani asuu eläkeläisnainen jolla on henkilökohtainen avustaja siivoamassa, pyykkäämässä, kokkaamassa jne. Naisella on myös työikäinen ja -kykyinen avomies. Pidän hieman kummallisena.
Onkohan sama henkilö, jonka itse tiedän..
Lähiön nimi alkaa K:lla ja päättyy i-kirjaimeen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sama henkilö, jonka itse tiedän..
Lähiön nimi alkaa K:lla ja päättyy i-kirjaimeen.
Ilmeisesti ei. Pikkukylä, alkukirjain sama mutta viimeinen a.
Jos ei jaksa, miten jollakin on kaksi koiraa sitten? Tiedän, hän ulkoiluttaa niitä silöä invamopollaan. Mutta kun kävelee ja kaikkea eikö esim koirista luopumalla saisi aikaa ja vapaata laittaa ruokansa ja suihkussa käydä jne. Kaupoissa kuitenkin käy itse ruokaostoksilla ja muilla asioilla.
Moni huonokuntoisempi on siivoussetelin turvissa, saa halvemmalla ostaa siivouksen kun kunta kompensoi. Se on siinä monelle joka on paljon huonommassa kunnossa.
Totta.