Jos on toimeentulotuella ja voittaa Kenossa vaikkapa 1000e, niin pitääkö noita voittoja jotenkin säännöstellä?
VAi saako ne käyttää vaikka heti ja hakea sitten uudelleen toimeentulotukea?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös miten menee tunnistautumisen myötä koska aina kun pelaat veikkauksen pelejä niin sinun pitää tunnistautua eli et voi enää anonyymisti pelata veikkauksen pelejä?
Niin, menee siis aivan oikein, kun rahat saa vain tilille. Jos voitat rahaa, et tarvitse sitä rahaa Kelalta. Aika yksinkertainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös miten menee tunnistautumisen myötä koska aina kun pelaat veikkauksen pelejä niin sinun pitää tunnistautua eli et voi enää anonyymisti pelata veikkauksen pelejä?
Niin, menee siis aivan oikein, kun rahat saa vain tilille. Jos voitat rahaa, et tarvitse sitä rahaa Kelalta. Aika yksinkertainen asia.
Olen tuo kenelle vastasit. Käyn töissä, en saa valtiolta mitään tukia.
Mutta uudistuksen myötä luultavasti jos voitat pitkävedossa tuon 1000e niin silloin sun tuet loppuu tai pienenee koska tunnistautumisella voitto tulee tietoon, ilman tunnistautumista näin ei ollut. Onkohan koko tunnistautumisen idea juuri tämä?
Minun mielestä tukia voi leikata tai lakkauttaa jos veikkauksesta voittaa isoja summia rahaa.
Se menee suoraan tuloksi, eli et saa tukea tietyltä kuulta ja siitä maksetaan laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta uudistuksen myötä luultavasti jos voitat pitkävedossa tuon 1000e niin silloin sun tuet loppuu tai pienenee koska tunnistautumisella voitto tulee tietoon, ilman tunnistautumista näin ei ollut. Onkohan koko tunnistautumisen idea juuri tämä?
Minun mielestä tukia voi leikata tai lakkauttaa jos veikkauksesta voittaa isoja summia rahaa.
Varmasti osittain. Suurimmat syyt lienevät rahanpesun estäminen ikärajavalvonta ja ongelmapelaamisen tunnistaminen, eli nykypäivänä tapetilla oleva vastuullisuus.
Pitää pelata kampuksessa vaikka äidin kanssa. Mahdollinen voitto äidin tilille ja sieltä nosto käteisenä itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tuloa siinä missä muutkin rahat mitkä tulevat ekstrana. Eli ne lasketaan seuraavana kuuna tuloja ja mahdollisesti vielä sitäkin seuraavana riippuen kuinka paljon saat toimeentulotukea.
Eli jos voittaa vaikka 10.000 mutta ne pitää säännöstellä niinkuin toimeentulotukea mitä järkeä edes voittaa??
Olet varmaan ollut mun asiakkaana sossussa aikoinaan, tää on niin tuttua.
Huokaus.
Se rahan voittamisen niinkutsuttu järki on siinä, että voit vihdoin onnitella itseäsi siitä että et tarvitse olla toisten elättinä. Vaan sinulla on omat rahat. Tukea et tarvitse.
"Et tarvitse olla toisten elättinä"
Sinä olet ollut sossussa enintään siellä asiakkaan puolella tiskiä. Kukaan näistä asioista tietävä ja päättävä ei ajattele noin ylemmyydentuntoisesti, eikä ainakaan kirjoita noin umpisurkeaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti osittain. Suurimmat syyt lienevät rahanpesun estäminen ikärajavalvonta ja ongelmapelaamisen tunnistaminen, eli nykypäivänä tapetilla oleva vastuullisuus.
Suurin syy on vain se että lisää valvontaa ihmisille tässä haetaan. Kohta et saa käydä edes p*skalla omassa kämpässäsi ilman valvontaa.
Tulevatko muuten "kryptolouhinnalla" saadut rahat Kelan tietoon vaikuttaen tukiin jos menevät yli 50 euron kk:ssa? Mulla on tuttu joka on tt-tuella mutta ostelee ihan jatkuvasti kaikkea. On myös kiinnostunut "kryptolouhinnasta,". Itsellä ei työssäkäyvänä ole varaa ostella yhtä paljon kaikkea kuin hänellä. En tiedä mitä tämä louhinta tarkoittaa, mutta kiinnostaa tekeekö tuttu jotain väärin. Voiko tuota louhintaa harjoittaa siten ettei Kela saa tietää?
Vierailija kirjoitti:
Pitää pelata kampuksessa vaikka äidin kanssa. Mahdollinen voitto äidin tilille ja sieltä nosto käteisenä itselle.
Entä jos äiti ei nostakaan sulle niitä rahoja?
Savolainen vastaus: no saathan sinä ne heti käyttää, mutta tuloksi ne lasketaan.
Saa voitot käteisenä vaikka pitääkin tunnistautua.
Muistaakseni myyntipaikat voivat maksaa voitot käteisenä 200 euroon saakka, sitä suuremmat saa käteisenä danske bankista tai veikkauksen pelisaleista. En nyt muista mikä on käteisnoston yläraja.
Mutta kaikista peleistä ja voitoista jää jatkossa "jälki" veikkaustilin tietoihin.
Onhan näitä tapauksia ollut, että kela on pyytänyt myös veikkaustilin tiliotteet, kun on huomattu tiliotteelta siirtoja veikkaustilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy on vain se että lisää valvontaa ihmisille tässä haetaan. Kohta et saa käydä edes p*skalla omassa kämpässäsi ilman valvontaa.
No kyllä se rahanpesulakikin aika tiukka on ja aiheuttaa monenlaisia "tarkistuksia", joista aina toki joku pahoittaa mielensä, kun "juuri minua kytätään". Mutta kun se maailma ei pyöri juuri sun navan ympärillä...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä sun tilille tulee katsotaan tuloksi ja vähennetään tt-tuesta. Jos olet vaikka lainannut kaverille rahaa, niin kun hän maksaa takaisin, se katsotaan sulle tuloksi.
Aivan. Sama kuin se että menet pankkiin vaihtamaan säästö-kolikkokippoasi isommaksi. Se kierrätetään tilisi kautta. Kaikki yli 50 euron tulot tilillesi on toimeentulotuesta pois.
Eikö olekin mukavaa säästellä ahkeraan vaikka vuosi tai toinen, viedä säästöt pankkiin ja todeta että hyödyit siitä täsmälleen 50 euron verran.
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko muuten "kryptolouhinnalla" saadut rahat Kelan tietoon vaikuttaen tukiin jos menevät yli 50 euron kk:ssa? Mulla on tuttu joka on tt-tuella mutta ostelee ihan jatkuvasti kaikkea. On myös kiinnostunut "kryptolouhinnasta,". Itsellä ei työssäkäyvänä ole varaa ostella yhtä paljon kaikkea kuin hänellä. En tiedä mitä tämä louhinta tarkoittaa, mutta kiinnostaa tekeekö tuttu jotain väärin. Voiko tuota louhintaa harjoittaa siten ettei Kela saa tietää?
Totta kai voi. Sitä kutsutaan nimellä "petos".
Olet kyllä uskomaton. Eläisit mielelläsi toisten varoilla, vaikka voittaisit paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Saa voitot käteisenä vaikka pitääkin tunnistautua.
Muistaakseni myyntipaikat voivat maksaa voitot käteisenä 200 euroon saakka, sitä suuremmat saa käteisenä danske bankista tai veikkauksen pelisaleista. En nyt muista mikä on käteisnoston yläraja.Mutta kaikista peleistä ja voitoista jää jatkossa "jälki" veikkaustilin tietoihin.
Onhan näitä tapauksia ollut, että kela on pyytänyt myös veikkaustilin tiliotteet, kun on huomattu tiliotteelta siirtoja veikkaustilille.
spankin tilille voi laittaa kaupan kassalla rahaa. Ei siis tarvi siirtää tililtä. Eikä kela saa tietää muista tileistä jos et itse ilmoita niistä. Tai joku vasikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä sun tilille tulee katsotaan tuloksi ja vähennetään tt-tuesta. Jos olet vaikka lainannut kaverille rahaa, niin kun hän maksaa takaisin, se katsotaan sulle tuloksi.
Aivan. Sama kuin se että menet pankkiin vaihtamaan säästö-kolikkokippoasi isommaksi. Se kierrätetään tilisi kautta. Kaikki yli 50 euron tulot tilillesi on toimeentulotuesta pois.
Eikö olekin mukavaa säästellä ahkeraan vaikka vuosi tai toinen, viedä säästöt pankkiin ja todeta että hyödyit siitä täsmälleen 50 euron verran.
Fiksu ihminen vie sen 50 euron edestä kerrallaan kolikoita pankkiin.
Kannattaa nostaa voitot käteisellä. Oma veikkaus tilillä voi valita nostaako voitot käteisenä, pankkitilille vai pelitilille rahat. Minä nostan aina käteisen. Voitin kenosta 15000 euroa 2019 ja kävin hakemassa rahat danske pankista käteen. Olen myös voittanut pitkävedoista rahaa pari tonnia ja tonnin ja pienempiä voittoja.
Niin, että jos voitat tonniloita jossain pelissä, niin siitä huolimatta veronmaksajien pitäisi edelleen maksaa sun kulut?! No ei h*vetissä pidä. SÄ MAKSAT ITSE NE NIILLÄ VOITTORAHOILLA, koska nyt sulla on siihen varaa.