Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattitaidottomat siivoojat

Vierailija
29.12.2022 |

Olen todistanut kuinka eräskin siivooja siivosi taukotilan pöydät samalla liinalla millä oli siivonnut wc-tilat (wc-istuimia myöten). Miten tällainen voi olla siivoojana jos ei tajua edes perusasioita?? Ei ihme että taudit leviävät... Aina sanotaan että siivoojaksi voi päästä kuka tahansa... Ei nähtävästi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä siivousfirmoissa työntekijät ei välttämättä puhe suomea, joten heille on turha sanoa yhtään mitään.

Voitte varmaan kuvitella, paljonko näillä ihmisillä on palkka, ei todennäköisesti löydy myöskään tietoa aseptiikasta.

Vierailija
22/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuli. Siivojaksi uuteen paikkaan, niin kukaan ei sitä ennen ollut pyyhkinyt ovenkahvoja, vessan lukkoja, valokatkaisimia yms. Siistinyt vain. Ja rätit oli vanhoja ja pesenättömiä. Ostin uudet rätit ja laitoin laskun firmalle, jota siivosin. He .mielellään ottivat laskun. Pesen rätit kotona koska muuta mahdollisuutta ei ole.

Teen siis hyvin ja osan omalla kustannuksella. Ja jokainen firmassa huomasi eron entiseen. Mutta eka. Kk jälkeen ei arvostusta tunnu riittävän. Ei palkan muodossa, ei ihmisten suhtautumisessa. Ennen työntekijät siivosi at taukotilansa läikkyneitä kahveja ja mikrouunin ja riskit koneeseen itse. Nyt jätetään siivoojalle kaikki. Se asenne tarttuu itseeni. En ole lojaali, koska kukaan ei siivoojaa tai edes siivousta arvosta. Eikä.tajua mitä.kainkes ehtii tai ei ehdi annetussa ajassa. En kyllä siltikään pysty pesemään vessaa ja taukotilsa samoilla välineillä. Tiedän kyllä, että osassa paikoista saa liian vähän välineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienissä siivousfirmoissa työntekijät ei välttämättä puhe suomea, joten heille on turha sanoa yhtään mitään.

Voitte varmaan kuvitella, paljonko näillä ihmisillä on palkka, ei todennäköisesti löydy myöskään tietoa aseptiikasta.

Jos firma ei kouluta, niin ei ole työntekijän vika. Usein ne ulkomaalaiset ovat käyneet kurssin ja ymmärtävät aseptiikan. Usein siivousfirma ei tue sitä ja antaa huonot välineet tai niiden huoltoa ei ole.

Vierailija
24/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitkö sinä että siivooja pyyhki samalla rätillä wcpöntön? Jos et nähnyt sitä pyyhintää, älä oleta asioita ja kerro niitä faktana. Tämä on yleinen ilmiö että ihmiset olettaa aina ensin asioita. Voisiko olla että hänellä on kaksi samanlaista rättiä eri tarkoitukseen? Voisiko olla että siivooja on pyyhkinyt hanat samalla rätillä kuin pöydän ja wcpöntön vaikka paperilla ja aineella?

Tiedän koska huomasin hänen sangossaan muut pyyhkeet koskemattomina. Ja vielä huljutteli vedessä wc-pyyhettä ennen siivousta (en ikinä tee itse niin, kostutan kaikki valmiiksi). Olen myös siivooja joten siksi pystyin seuraamaan häntä tiiviisti. Ap

Miksi olet siivoojan toisen työpaikalla, jos et kerran ole siellä siivooja? Ja itse kyllä keskusteluun asiasta siivoojan kanssa ja jos siivooja ei osaa mitään kieltä, niin siivous firman kanssa.

Vierailija
25/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta toimin useita vuosia kerroshoitajana ja voin todellakin todistaa ap:n väitteet oikeaksi. Olen itsekin nähnyt kuinka sillä rätillä jolla on pyyhitty WC-istuin, pyyhitään myös juomalasit, pöydät, puhelimet jne jne. Asiakkaan lattialle heittämillä kasvopyyhkeillä pestään kylpyhuoneen tasot ja kuivataan lopuksi lattia. Koko ajan on kova kiire ja huoneen ja kylpyhuoneen siivoukseen on varattu ehkä kaksitoista minuuttia. Kyseessä ei ole mikään pikku firma vaan yksi suurimpiin ja tunnetuimpiin kuuluva, kaikissa on se sama kiire. Aina ei yksinkertaisesti ole riittävästi siivousliinoja tai muita välineitä joita käyttää vaan on tultava toimeen sillä mitä on, eli juuri vaikka asiakkaille tarkoitetuilla pyyhkeillä. Esimies ei hanki tarpeeksi välineitä koska se maksaa rahaa ja pitää olla tulosvastuullinen joten usein käytämme hotellin saunoihin tarkoitettuja kertakäyttöisiä laudeliinoja siivoukseen. Kun itse joskus menen hotelliin, otan aina oman pyyhkeen mukaan, samoin oman hammasmukin. En koskaan koske mihinkään tasoihin ennenkuin olen pyyhkinyt ne ja siltikin levitän paperia kaikkien omien tavaroideni alle ennenkuin lasken ne pöydälle tai kylpyhuoneen tasolle. Olen nähnyt niin paljon sellaista mitä en oikeasti olisi halunnut nähdä. Syynä tällaiseen on työnantajan pohjaton ahneus josta johtuu järjetön kiire ja rahan pihistely siivousvälineiden suhteen.

SOL?

Vierailija
26/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sitten sanonut, kun kerta tykkäät kytätä siivoojaa.

Ei ollut sanakirjaa mukana

Vierailija
27/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nuorempana siivoushommia ja ainakin silloin monissa paikoissa työhön perehdytettiin todella huonosti, jos lainkaan. Toki järki pitäisi sanoa, ettei wc-rätillä.pyyhitä muita paikkoja, mutta voi olla, että tyyppi laitettu kylmiltään töihin. Kannattaa valittaa/vaihtaa siivousfirmaa, jos työn jälki ei miellytä.

Vierailija
28/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojille on n. 7 min aikaa siivota iso toimisto.

Vierailija
29/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään siivooja ainakaan pääkaupunkiseudulla ei elo puhunut riittävää suomea yli 10 vuoteen. Kuten eivät taksikuskitkaan.

Vierailija
30/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siivosin taukotilan vessarätillä kun en saanut kuin yhden rätin, ei ollut mun syy.

Tällaisessa tapauksessa toki ensin siivotaan taukotila, ja sitten vasta WC:t. Järjestys aina puhtaasta likaiseen. Jos tiloja useampia, niin samalla rätillä ei husuuteta menemään kaikkia tiloja, hyi sentään.

Vierailija
31/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, perehdytin yhtä nepalilaista... Olisi mennyt keittiöön samoilla hanskoilla kun millä siivosi vessat. "it's okay, im fine with these :)" yritin selittää että niillä samoilla ei mennä keittiöön ja vastasi että pitäåhän hänen jollain suojata käsiä, ei ymmärtänyt että vois vaihtaa. punainen ja vihreä on myös tosi vaikee erottaa, ei värisokeutta.

Vierailija
32/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein nuorempana siivoushommia ja ainakin silloin monissa paikoissa työhön perehdytettiin todella huonosti, jos lainkaan. Toki järki pitäisi sanoa, ettei wc-rätillä.pyyhitä muita paikkoja, mutta voi olla, että tyyppi laitettu kylmiltään töihin. Kannattaa valittaa/vaihtaa siivousfirmaa, jos työn jälki ei miellytä.

Tämä on ainainen ongelma... Oletetaan ihmisen tietävän enemmän vaikka ei edes perusasioista ole mitään käsitystä. Eihän sitä pomoltakaan keksi kysyä mitään ennenkuin joutuu itse selviämään käytännön työstä. Työn edetessä tulee kysymyksiä mutta silti kaikesta joutuu selviämään yksin. Aina ne vaihtoehdot eivät ole hyviä...

Vierailija
33/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran toimistotoissa oli yksi vanhempi herra, jonka ulkoasu oli enemman laitapuolenkulkijan. Muuten mukava kaveri, mutta hanella oli erittain likaisen nakoinen ratti joka haisi kamalalle.

Tyopiste haisi sen jalkeen pitkaan. Ei ollut pitkaan toissa. Varmaan ohjeistus potkujen sijaan ois ollut parempi. Ei ollut kuitenkaan yksityinen sektori.

Vierailija
34/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yksikään siivooja ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole puhunut riittävää suomea yli 10 vuoteen. Kuten eivät taksikuskitkaan.[/quote]

Eikä kohta päiväkodin lastenhoitajatkaan...

Vierailija
35/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, perehdytin yhtä nepalilaista... Olisi mennyt keittiöön samoilla hanskoilla kun millä siivosi vessat. "it's okay, im fine with these :)" yritin selittää että niillä samoilla ei mennä keittiöön ja vastasi että pitäåhän hänen jollain suojata käsiä, ei ymmärtänyt että vois vaihtaa. punainen ja vihreä on myös tosi vaikee erottaa, ei värisokeutta.

Missään tietämässäni siivousfirmassa ei ole ollut tuollaista hanskanvaihtosysteemiä. Jos hanskoja edes on, niin se on jo hyvin. Itse pesin kädet hyvin vessan pesun jälkeen, ennen keittiötä ym. En juurikasn koskaan itse sairastunut töissä, vaikka tyhjensin räkäisiä nenäliinoja roskiksista ja siivosin vessoja vatsatautisten kotiin lähetettyjen jäljiltä. Johtui ilmeisesti juuri tuosta käsien pesusta. Kyllästyin vain olemaan haukuttavana ja komenneltavana, tyhmänä kohdeltavana ja jumittamaan samassa sekä elämään jatkuvassa epävarmuudessa. Itse työssä ei ollut mitään vikaa.

Vierailija
36/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään siivooja ainakaan pääkaupunkiseudulla ei elo puhunut riittävää suomea yli 10 vuoteen. Kuten eivät taksikuskitkaan.

Ihan totta, taksikuski ei tiennyt Malmin sairaalaa, ei Malmin terveyskeskusta, ei Malmin juna-asemaa, ei ostoskeskuksia, ei mitään. Ainut mihin hän osasi ajaa, oli Malmin hautausmaa, mutta se ei sijaitse Malmilla.

Taksikuskeille pitää osata selostaa ajo-ohjeet, eikä suomeksi, koska sitä he eivät ainakaan osaa.

Vierailija
37/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Yksikään siivooja ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole puhunut riittävää suomea yli 10 vuoteen. Kuten eivät taksikuskitkaan.

Eikä kohta päiväkodin lastenhoitajatkaan...

Siihen päiväkotien hoitajapulaan olisi auttanut muutaman kympin maksama meluntunnistin, minkä valoon oppivat muissa maissa jo parivuotiaat reagoimaan. On todella epämiellyttävää olla lasten kirkunassa kaiken päivää. Ehdotin näitä hankittavaksi jo 80-luvulla Ruotsin mallin mukaan. Oli kuulemma liian kallista, maksoivat 40 markkaa kappale silloin. Vaihdoin alaa, niin muutkin.

Vierailija
38/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siivotessa pitäisi olla kunnolliset norpat ja emättimet.

Vierailija
39/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä siivosin taukotilan vessarätillä kun en saanut kuin yhden rätin, ei ollut mun syy.

No tuossakin tilanteessa voi käyttää maalaisjärkeä ja hakea lisää pyyhkeitä. Tuskin se yksi rätti talon ainoa rätti on...

Jaa miten niin tuskin? Voi kuule lapsikulta...

Vierailija
40/41 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on lääkitys jonka vuoksi ei aina käy täysillä valoilla. Ei niitä saa vaihdettua sillä tekosyyllä että kun mä en töissä tajua mitä teen. Siivoojia ei jokainen lääkäri arvosta. Sairauslomaakaan ei ehkä saa. Tai on ihan muista syistä sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi