Epädiginatiivi(ko)?
Tuntuuko kenestäkään muusta noin keski-ikäisestä henkilöstä, että olisit turhautunut ja jopa v.unut digihommiin?
Pysäköintihallista lukien kaikki nykyään niin hankalaa: asenna appsi sieltä ja tuolta, syötä pankkikortit ja luo tunnukset ja tilit V.. aa. Miksei vaan voisi maksaa kertamaksulla näitä, sillä pankkikortilla tai kolikoilla??
Yritin tänään liittyä kuntosalin asiakkaaksi, ja sama juttu. Kaikki pitää tehdä verkossa. Ja kylmä hiki valuu selästä kun maksua varten pitäisi sitä ePassiakin osata käyttää - kunhan senkin (!) ensin aktivoi. Ja josta saldo nollautuu vuoden vaihteessa.
Olin aikoinani suht näppärä it-asioissa. En enää. Kaikki ohjelmistot töissäkin on yhtä näppäilyä ja näppimistä, suoraviivaisuus puuttuu. Arkielämän digihumppa soi jo korvista ulos, kaikki on hankalaa :(
Olenkohan ainoa näine ongelmini??
Kommentit (2)
Mä osaisin kyllä varmaan käyttää, mutta ottaa niin paljon päähän juuri tuo, että kaikkeen pitää olla äppi, että luovuin älypuhelimesta kokonaan. Teen sitten 'vanhaan tapaan' sen minkä pystyn. Jos ei onnistu, niin sitten jää palvelu käyttämättä. Toistaiseksi ei ole tullut mitään sellaista vastaan, mikä olisi hankaloittanut elämääni mitenkään.
Olen 1989-syntynyt nainen, eli ns nähnyt molemmat maailmat.
Olen yli-ikäinen diginatiiviksi, mutta minulla ei ole koskaan mitään ongelmia minkään softan kanssa.